Om den nya tröjan kommer att se ut i likhet med den som publicerades i samband med presskonferensen om Petré. Hur kommer då den andra tröjan att vara utformad? I grunden rött som tidigare eller någon annan variant?
Blir den vita tröjan bortatröja eller går man tillbaka till att spela vitt hemma? Det kanske finns någon regel för just detta.
Stigsson: Jag har bara sett er tröja på bröstet, måste säga att den såg bättre ut än de fula (förlåt) tröjorna ni har haft i år. Mora Knäcke på hela magen o klubb logon förpassad som en liten fläck uppe vid nyckelbenet. Jag gillar er logo o tycker att ni ska ha den stor o tydlig mitt på bröstet.
Sedan ang. hemma o borta färg. Leksand har t.ex ljus färg hemma (vit) Färjestad har mörk hemma (lila). Så där får man nog välja själv.
Joinzzon: Traskar in med pekpinnen här en sväng då :-) leksands hemmadräkt är mörk, bortadräkten är ljus.
Jag kan tänka mig att ha klubbmärket där det var den här säsongen om man gör en matchdräkt med 67/68-års upplaga som förebild. Den dräkten var i särklass. Hoppas även man kör med Mora på bröst/mage. Snedställt som förlagan.
Förresten Österby.....Vart ser du honom helst? I MIF eller Mora? ;-)
67/68 års upplaga gillar jag också skarpt, minns den via live-upplevelser t.om. Tyvärr kommer nog hur som helst dräkten att täckas av div. reklam, bl.a NORDNET, Wibe, FM mfl. Så var inte fallet på 60-talet, men designen är snygg. Hoppas att klubbmärket återintar sin rätta position, dvs. på bröstet! För övrigt påstår jag envist att Mora IK SKA spela i vitt hemma!
Joinzzon: Praxis är väl att man har mörk tröja hemma men jag har inte lyckats hitta något som stödjer detta i reglerna (ännu). Det jag kan hitta är bara att man ska ha mörk eller ljus och att det är bortalagets skyldighet att ta reda på vad som gäller vid matcherna för att ta med sig rätt uppsättning.
Stigsson: "..det är bortalagets skyldighet att ta reda på vad som gäller vid matcherna för att ta med sig rätt uppsättning."
Annars får väl nån stackare åka ner till Mora med Älvdalens matchtröjor....igen :-)
Skulle onekligen vara en syn att se Frölunda skrinna runt på isen i Smidjegrav iförda Älvdalen HC:s matchtröjor. Eller ännu hellre, IK Björnens, om det finns några sådana ställ kvar :-)
Stigsson: Efter att ha lusläst regelerna, konstaterar jag att Moras knäckebrödsreklam tog för stor plats. Vidare får Bengt Höglund inte spela i svarta byxor.
Blir den vita tröjan bortatröja eller går man tillbaka till att spela vitt hemma? Det kanske finns någon regel för just detta.