Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Övriga frågor

« · 937901 · » Till forumet

Övriga frågor
Man placerade Bruun i MIF för ett tag sedan, han står dock fortfarande kvar i MIKs spelarpresentation. Är det någon som vet om han är kvar eller inte?
Kommentera

Sv: Övriga frågor
Bonäs norra: han är väl kvar men får inte spela nånting.
Kommentera

PappaKeno: Dem skrewed å falej- saidå att ed skulld kummå jen tysk spieler a Moura . Au id ärt nåd um ed ?
Kommentera

Bonäs norra: jo jag såg det också! har inte hört nånting om det så därför tar jag det hela med en nypa salt än så länge :)

men jag tycker vi skulle behöva ett nyförvärv helst 2 nu under upphållet men känslan säger att Don Simons är snål och sparar på sina pengar :)
Kommentera

Bonäs norra: Ja, vad händer med Bruun egentligen... Han har ju kontrakt nästa säsong också...
Kommentera

Dino: Väldigt tyst måste jag säga,Undrar vad Bruun gjort för illa,
Kommentera

zeb: Han och Skalleper kommer inte överens, så illa är det bara.
Kommentera

Tången:
Är det något som skurit sig nyligen, eller? Man skrev ju nytt kontrakt med honom inför säsongen. Det borde man ju inte gjort om han och tränaren inte kommer överens.
Kommentera

Ola: Han kanske har varit för frispråkig med sina åsikter......
Kommentera

Ola: Tanken i somras kanske var att inte Pär skulle bli kvar?
Kommentera

Jaha, hur kan Väänänen bli avstängd en match? Det var ju inte ens en ojust tackling enligt skansen.
För övrigt så har jag tittat på norskhockey idag med. Stryk för norge 3-2 mot vitryssar, basse sådär. Han åkte på en knätackling som inte såg något vidare ut, hjärtat i halsgropen en tag, men han reste sig och körde vidare hela matchen.
Kommentera

Forever MIK:Kikade lite på Kermans Statistik, märkligt att han inte har lyckats bättre efter att han lämnade Mora.

Ps ingenting jag sörjer ,ds
Kommentera

Bonäs norra: En till notis Eric Johansson verkar inte heller göra någon Succé i Huskvarna.
Kommentera

Bonäs norra: Märkligt hur de kan floppa så ordentligt i andra lag. Kerman i 05/06-form hade man inte tackat nej till att få tillbaka.
Verkar gå fortsatt bra för vår vän Lupaschuk utomlands. 6+8 på 22 matcher i ryska ligan. Simons får plocka tillbaka honom när han tröttnat på Ryssland. :)
Kommentera

henrikj: Ja gärna Lupaschuk tillbaka !
Kommentera

Bonäs norra: Ja, det finns en del killar man gärna skulle se i en MIK- dress igen. En liten reflektion på er lilla diskussion.....
Kommentera

Bonäs norra: ja Lupa hade man inte tackat nej till!
Kommentera

Fick precis uppgifter om att Anders Bastiansen ocj Juha Pitkämäki har lämnat in ett KRAV på Per Djoos Avgång från klubben med omedelbar verkan. Annars ska dom "sluta" i klubben. Någon som känner sig veta något om saken?!
Kommentera

wille: Det som framkommit tidigare är väl att de båda "sagt upp" sina kontrakt, men det var ju innan de två bortaviktoriorna..... Men jag tycker det verkar konstigt om de båda skulle göra når sånt..... Vi får väl se om det blir nåt. Lite mer "nörd"- statistik på länken.....
Kommentera

Dino:
Jo ryktet har ju gått tidigare, men fick höra det idag också, så man blir ju lite orolig...
Kommentera

wille:

Finns det sanning i de ryktena måste ju Djoos gå. Svårare än så är det inte...
Kommentera

Mike Skinner: Ja, svårare än så är det inte
Kommentera

Mike Skinner:
Men det är väl dumt att spekulera kanske...Vi lär väl bli varse tids nog...
Kommentera

Dino:

Jo det hände sig så att Bruun skickade in 1-3 pucken i nät för MIF i sin debutmatch, tack för det sa pågarna då:-)
Kommentera

Tubest: Får bara hoppas att det går bra för Bruun i Malmö efter misshandeln i Mora ;-)
Kommentera

horcoff: Ja, visst saknar man #33 lite....
Kommentera

horcoff:

Precis,han är en riktigt bra back som säkert kommer att göra fler poäng
Kommentera

Tubest: Ja, i allsvenkan lär han nog kunna fixa lite poäng. Annars var han en sån där skön back som sällan märks av. Spelar enkelt och så gott som alltid utan misstag.
Han lär säkerligen göra fler än 18 matcher som det blev senast vi skickade en back till Malmö.
Kommentera

Tredje målet borde ju Ko-skytten tagit 2-3 till Malmö
Kommentera

horcoff: vill ny byta Piitkikmäki mot Belfour ? =)
Kommentera

Projta:

Schhh sluta göra bort dig !

Kul att de diskuterar Leksand i mora boken !
Kommentera

Projta: Jag ser hällre en stabil målvakt, en ha en målvkat som är ojämn
Kommentera

Projta:

Belfour alla dagar i veckan.
Kommentera

mattias - 74:
Å fan. Trodde jag var i Mora-boken, men måste ha gått fel...
Kommentera

Metal Guru:

hehe
Kommentera

mattias - 74: Han verkar i vart fall jämn.
Kommentera

horcoff: Nu äntligen börjar Duncan Miller visa upp sitt rätta jag! :-D
Kommentera

Tången:

Haha ni är för roliga. Inte dåligt av Duncan miller att ha 90,2 i räddningsprocent förra säsongen i NHL. Avundsjukan lyser igenom din jävla sopa
Kommentera

mattias - 74:
Tången har helt rätt Belfour var riktigt usel i målet ikväll , och vad han gjorde förra sesongen kan vi ju inte leva på idag .

Och sen lägger du av med att kalla folk för sopa , bara för att dom inte tycker som dig .

Stigsson och Metal Guru : Radera gärna både mitt och mattias inlägg , så vi slipper en massa "pajkasstning i våra gästböcker .
Kommentera

horcoff: Rättar mig själv; Jämndålig
Kommentera

Alisandali:

Fel av mig ber om ursäkt men jag blir less på folk som jämför Belfour med en alkoholist.
Kommentera

Någonstans måste ändå folk börja tänka. Jag som många andra Morasupportrar ogillar (för att lägga fram det diplomatiskt) leksand, och lillebrors supportrar ogillar oss minst lika mycket. Men här i våra lags respektive böcker måste vi väl ändå kunna prata med varann? Jag vet att många Moringar gärna skämtar med lillebror och att de gärna gör samma sak, för vad vore Slaget Om Siljan utan rivalitet? Men pajkastning och förolämpningar förekommer ju i alla andra forum, nog borde vi kunna hålla denna bok rent från sådant?

Vi Moringar tycker som vi gör och anser att vi har rätt. Lillebror tycker som han gör och tycker att vi Moringar är störda. Tyck som ni vill, men ta det via internmailen om ni måste käfta om sånt!
Kommentera

mattias - 74, Alisandali: I normalt fall hade jag nog raderat enligt era inlägg enligt önskemål men här var klavertrampet, tillrättavisningen och ursäkten i en sån fin symbios så jag tror jag låter det hela stå kvar som ett vackert exempel på hur liknande situationer kan lösas.
Kommentera

Stigsson:
Seconded!
Kommentera

Mike Skinner:

Håller med dig men däremot undrar man vad som är tillåtet att skämta om oss emellan? Är tångens duncan miller ( skämt ) ok?
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker att om man e å skriver i den andras bok så får man ta vilken skit som hellst,skriver jag nåt hån eller nåt i leksans boken så kan jag stå ut med att folk spottar på mig å de gör mig ingenting,Jag har inget emot det.Det är en rivalitet å låt det förbli så de gör hockeyn roligare.Jag har kompisar som är leksingar (hör å häpna)och vi respekterar att vi ogillar varandras lag å brukar inte prata hockey så mycket.Att nån kallar eran målvakt för alkolist är väl småpotatis du får väl ge igen när nån skriver i eran bok jag kan gå dit direkt om du vill (ursäktar min dåliga stavning)
Kommentera

SIVASN och mattias -74:

Tången kallade aldrig Ed för alkis.
Tången kallade Ed för Duncan Miller, som är en världskänd artistisk fotograf.

(förlåt - som är en karaktär i en svensk spelfilm, en äldre idrottsman av mycket hög kaliber som just passerat zenit på sin karriär)
Kommentera

mattias - 74: Som vissa redan har svarat dig i sakfrågan så tycker jag att vissa "grova" skämt får förekomma i vår gästbok om er och på samma sätt om oss i er gästbok. Skulle det däremot uppstå motsatsen att t ex du är och drar dåliga skämt och påhopp på oss i vår gästbok så får du nog räkna med att det uppstår vissa reaktioner.
Kommentera

Stigsson:

Absolut

Metal Guru:

Tror nog att det var den där fotbollskille tängen syftade på och knappast fotografen. Skit samma nu
Kommentera

mattias - 74:

Tången menar jag, jävlar vad jag stavar illa.
Kommentera

« · 937901 · »