Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Publik

« · 316289 Till forumet

Publik
jag förstår varför vi aldrig har några bra publik siffror..
och när det var på väg..så sumpar mora killarna det..vi anade att något stort var på gång efter matcherna mot v-ås och bofors..publiken kom 950 pers mot arboga och vad får vi se ? ett halv motiverat mora ik åka ut som inte är ett dugg intresserade av att bjuda på bra hockey visst arboga spelar defensivt och tråkigt..men mora killarna kan ju åtminstone KÄMPA! inte glida om kring och tro att det här ordnar sig hur många gånger har vi inte fått se det den här säsongen? hade killarna bara kämpat och varit motiverade hade vi haft publiken.
ibland funderar man ju om det inte vore bättre att sätta in j20 på isen eller iaf en hel del juniorer..dom är iaf motiverade och kämpar!

och så behöver vi bussar! blir så iriterad att jag inte ibland kan ta mig in till hockeyn ibland..detta måste fixas jag är säker på att mer folk hade kommit om bussarna hade letat sig ut i byarna före och efter matcher..
Kommentera

Sv: Publik
quaz: Se där, det kanske behövs en buss som åker och hämtar upp folk. Har inte klubben någon egen buss som man kan använda i detta fall?

Sedan kan jag hålla med dig om att när publiken har kommit så har laget presterat dåligt. Hoppas att spelarna börjar tänka på det någon gång. Mot Västerås tyckte jag att det fanns en Moraspelare som verkligen gav 110% på planen och det var Martin Jansson som sedermera blev utsedd till MIK:s bästa spelare. Om fler spelare jobbade som honom så kan MIK göra en riktigt bra säsong i år. Sedan finns det spelare som har olika spelstil. Rossen ser ju lite slö ut ibland men han är bra, och i år tycker jag att han ser bättre ut än ifjol. Men som helhet måste alla spelare höja sig 10-20% procent.

Puliksnittet är ju fortfarande högre än ifjol. Det skall bli spännande och se om vi hamnar över 1000 åskådare/match.
Kommentera

quaz: Typiskt surmasattityd. "Vi kommer om ni spelar bra men stannar hemma om ni inte gör det".
Självklart är det roligare att se ett jag som kämpar, underhåller och vinner än att se att sitt lag åka på torsk. Men lojala fans följer sitt lag även i motgång - och jag tror inte att varje tappad poäng beror på att MIK inte kämpar.
Jag såg dem ikväll på hemmaplan för första gången i år (har sett dem spela i Stockholm ett par gånger under försäsongen) och tycker att de släppte in motståndarna i onödan i andra perioden men att de totalt sett var en klass bättre än Örebro. Och att ligga trea i en jämn serie som Södra Allsvenskan efter ungefär halva serien är inte kattpiss.
Så jag köper inte riktigt argumentet att "skyll er själva att ingen vill komma och titta på er".
Eller rättare sagt: jag köper det inte alls.
Kommentera

Stabilt att ha 700 pers på en hemmamatch.

Rögle BK-Elitserien
Kommentera

« · 316289