Om mora är en stad eller inte kan vara en tolkningsfråga. om jag vill bli medlem på ex. motesplatsen.se så måste jag fylla i vilken stad jag kommer ifrån. och där finns mora med i listan att välja på.
Forever MIK: Jag tycker att Lindström skulle vara en mkt bra värvning, hoppas att Simons hinner låsa honom. Snabb, kämpe, högerskytt samt poänggörare, dessutom tre A-kamper, låt vara i en Lo-Fi-turnering men ändå. Jag tycker också det vore kul att kunna värva en riktigt bra svensk spelare till vår förening.
horcoff: Dom som väntar på den "store messias" kommer att få vänta ihjäl sig. Dyker det upp någon på marknaden så skall vi inte tro att han kommer till oss, kan vi inte ens locka Staal till oss är frälsaren bara att glömma, förresten så är väl denna sk. bomb, spjutspets eller vad han nu skall kallas, en dröm som fantiserats ihop av oss supportrar.
Lindström vore kanon tycker jag. Lill-Eric är det knäpp tyst om. Vore väl häftigt om det fanns en ny att presentera på lördag.
Barbapappa: Om du utgår ifrån att eliteprospects tar bort rykten efter att dom inte längre gäller så kan du få en jobbig försäsong. Där försvinner inte ens rykten om en spelare har skrivit kontrakt.
Paddan: kollade bara lite rumors på eliteprospects. har inte kollat datum dock då jag förutsätter att dom tar bort rykten när dom är gammla och utgångna.
Barbapappa: Miloslav Horava skrev kontrakt förra månaden med Severstal Cherepovets, fast klubben kanske iofs vill bryta kontraktet då han knappt han mer än anlända till klubben förrän han slet av ena hälsenan under försäsongsträningen.
Db_04: Fler spelare som är utan kontrakt: Miloslav Horava, Sami Torkki. Jussi Tarvainen och Viktor Ujcik. någon av de tre första hade ju inte varit helt fel, fjärde vet jag inget om. dessa spelare sägs dock vara intresserade av luleå enligt norrbottens-kuriren. hur mycket sanning det finns i det återstår ju att se.
Barbapappa: beror väll på vilken miljö man spelar i också. nu var det iof ett tag sen holmqvist var i europa men han gjorde 40 poäng i SM-Liiga då.... Immonen har som bäst gjort 49 poäng i samma liga... så det är relativt jämnt om man ser det så. Men holmqivst har ju enligt media tackat nej till alla utom DIF och Frölunda hitills
sold: jo såg det som sagt jag hade inte haft nå emot att se honom i Mora! Men när läget är som det är nu så vill jag se knivskarp spets på dom som kommer in om det här ska bli nått :)
Db_04: Så du menar det inge skillnad försöka ta en plats i Rangers och ta en plats i bottenlaget Hawkes då ? Med tanke på Immonen slogs om platserna med Martin Straka , Nyllet , Petrt Prucha , Blair Betts , Ryan Hollweg och Matt Cullen för center brist hade ju inte Rangers
Db_04: man ska inte stirra sig blind på antal matcher i nhl...Holmqvist och Immonen är ju inte samma spelar typ...är ju mycket lättare för en spelare som Holmqvist att ta en plats i nhl...klubben ser säkert inte han som en målskytt som Rangers säkert hoppades på att Immonen var så Immonen hade säkert högre krav på sig.
Barbapappa: Tycker det är lite lustigt att ni tyckte Micke Holmqvist var en spelare utan udd sen hyllar Immonen .... Holmqvist var ordinarie i NHL , Immonen gjorde 14 matcher resten i farmaligan
Slitwargen: håller med...Liket är inte vad vi behöver även om han är en helt okej spelare...bara för att nån blir ledig på marknaden behöver vi inte värva honom...Simons kommer snart trolla sen är alla nöjda och glada! ni som skriker om nyförvärv direkt nån blir ledig ta och lugna er.
Hallå? Vad ska vi egentligen med Liket till? Han fick vväl runt 25 poäng förra året trots att han spelade med bl.a. Tony Mårtensson och andra duktiga spelare. Då har vi en annan kille vid namn Kenneth Bergqvist som gjorde 21 poäng trots att han var petad och skadad under delar av säsongen som blir petad om vi värvar "Liket". Bacon har dessutom potential till att utvecklas...
jarkku immonen skulle också vara ett alternativ. senaste säs. i nhl med rangers gav 1 + 5 totalt 6 poäng på fjorton matcher. immonen är dessutom center.
nu börjar det likna nåt. har han kontrakt eller står han utan? med den liraren i laget så skulle nog till och med Don Simons gå runt och småle hela säsongen.
jag vill fortfarande ha en tekniskt skicklig center med förmågen att inte bara servera puck till de övriga utan också en som kan sätta trissan själv. En pavlikovsky-typ fast med hårdare skott och som är och lite starkare.
Db_04: Det är lika för Leksand en del spelare vill inte komma till små orter utan väljer storstäder,och sen spelar ju Leksand i en annan serie och det gör ju inte saken bättre
Då var det bara att avskriva ett svenskt alternativ, Dif eller VF om det blir sverige. Bara att konstatera att några svenska spelare på den övre halvan av skalan inte kommer att välja MIK