Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Säsongen 07/08

Sv:Säsongen 07/08
Bonäs norra: Naj ig trour wid fåm wa glade att like kum båtta wouss!

Steff:
Förresten, angående presskonferensen: Vet du vilket nummer han kommer att spela med? Jag har iofs ingen koll på vilket han hade i LHC heller, kanske är något som är ledigt.

Bonäs norra: å wid så skum få jett "lik" a Moura!

Barbapappa: jo men det är tjänstefel att stänga dörren .... sen om det blir nån ny nu eller vid jul eller sista januari är väll en annan sak. ska nån tillkomma nu ska det väll vara nån som tillför spetskompetens

wille:

Intressant att mora inte stängde dörren för fler nyförvärv utan att de håller ögonen öppna om det dyker upp någon intressant spelare.

det brukar nästan alltid bli nåt då. men jag tror inte att det kommer någon till före seriestarten.

länk finns på nyheter.

Mike Skinner:

Jag byter gärna ut Huml mot Toukko i den formationen.....

Steff:
Tycker det jag med... Både Huml och Liket är ju kapabla att gräva fram puckar själva från sarghörnen, och båda är målskyttar och puckhållare med potential. Sen låter vi Boggen servera sina mackor. Kan bli trevligt. :)

Mike Skinner: Det kedjan ser mycket vass ut ;)

Steff:
Låter bra. Så länge han är sugen tror jag han kan lyckas bra. Som någon sa tidigare är det riktigt bra att spelare väljer Mora, detta kanske är början på en annan situation för laget i värvningscirkusen.

Vad tror ni om en kedja med Liket, Boggen och Huml kanske?

Mike Skinner: Han har skrivit ett 1-Års kontrakt,Han tyckte det skulle bli spännande att komma till Mora med ny huvudtränare.....Mora var ett hårt kämpande lag å på uppåtgående sa han,Han hade anbud från flera klubbar...mm mm

nu finns det på hockeyligan.se också. att liket kritat på.

wille:
Att knäcka nyckelben är väl ingen konst, iallafall inte om man sparkar folk i knävecken. :) Skämt åsido, denna debatt förs nog bäst med privatmess.

Mike Skinner: Haha....jag hade höga förväntningar på Fabus också. :P

Hur är förresten Lindström i närkampsspelet?!
kan han månne gå in och knäcka något nyckelben med en stenhård tackling i vinter?!

wille:
Om till och med DU, den evige pessimisten, är nöjd bådar det riktigt gott, för övrigt. :)

Steff: ALLT

Steff:
Vad som sades, så klart. :)

Mike Skinner: Vad vill du veta från pk????

Skönt! Lindström är en spelartyp jag absolut vill ha här. Hoppas bara att han motsvarar mina förväntningar...

Någon på plats på presskonferensen? Man väntar ju.

mattias - 74:
Börjar inte det där bli lite gammalt? Moras 12 utlänningar mot Leksands 10... Jag vet inte. Ska man titta på de olika lagens placeringar osv kanske Leksand istället borde överväga att värva 2 till? Jag vet inte...

Hörde för övrigt att en sittplats i handsklagret under cupen i slutet av augusti skulle gå på 160 spänn. För en träningsmatch? Fast det är klart, det är ju bara att passa på att ta betalt när det faktiskt spelas elitseriehockey i byn. :)

wap.hockeysnack.com
Ja det är väl bra om han kan prata med Ivan Huml.... Vi har väl inga andra tjecker vad jag vet...

mattias - 74: Bättre han lär sig finska ;)

Metal Guru:

Grattis till en svensk spelare. Nu kan han lära sig tjeckiska och snacka med de andra i omklädningsrummet =)

Tången:
mora93 är ju annars den som brukar komma med de fetaste smällarna. ;)

mora93: Det var längesen det blev klart;-)

Är väldigt nära nu.Johan Lindström lämnar Linköping för Mora.Både Jan simons och johan själv säger att de är väldigt nära en övergång. Uppger Aftonbladet.

Venne: Beror nog på skadeläget om Lucas får chansen, känns som om Jonas Kapla går före om någon ska tas in från J20.

sold: Ja ed kan an fråg si

Anders i Budum: Som vad?

Stigsson: merci

Såg Patrik Ross vid ishallen idag. Är han påväg tillbaka?

Stigsson: Nån som tror att Lucas Sandström kommer få chansen i vinter??

Bonäs norra: Carl Johan Tore Lindström är född i Taberg söder om Jönköping och spelade J20 hockey med HV71.

MonkeyBoyF: Var kommer herr lindström ifrån början?

MonkeyBoyF: Nån som vet om det kommer att finnas liveljud från PK:n?

sold: Enligt Corren ska kontraktet skrivas på kl. 17.00 och konferrensen hållas en timma senare. Kolla under dagens länkar till höger.

Stigsson: Nej,bara att det skulle bli ikväll!

sold: Har du hört vilken tid det blir PK?

sold:
Det här bådar riktigt gott. Jag tror som många andra att han är en bra värvning!

Tången: PK ikväll!

Db_04: Ja vem ska bli årets Brendl, eller väntar vi fortfarande på hans namn?

Slinger: en bra värvning återstår att se om han blir nån skyttekung men ja tror det blir en rad spelare som får göra mål i stället för bara 1

Grattis till Liket, Mora!

Han är en riktigt duktig spelare som jämt visar stort hjärta, hade ju hellre sett honom i våran dress för jag gillar honom starkt!

Vad trevligt att Lindström (förhoppningsvis) vill spela med oss!
Det som är annu trevligare är att spelare väljer Mora IK!

Metal Guru: Lindström verkar vara klar!

PappaKeno:
Aftonbladet är säker på Lindström. Simons uttalar sig.

skulle verkligen vara kul att få Lindström till Mora! en mycket intressant och duktig spelare! sen saknas det bara en right skjutande forward från andra sidan Atlanten sen är jag nöjd!

Personligen så får han gärna representera MIK kommande säsong!

Barbapappa: Taget från expressen:

"Ett kontraktsförslag är skrivet.

– Ja, det har jag fått och det känns ju bra. Jag ska upp och träffa dem i morgon (läs: måndag), säger Lindström."

Enligt artikeln så kommer han upp i morgon för att diskutera innehållet i kontraket.

Man får hoppas på en kråka i morgon då eller???

Barbapappa: Sen kan man undra varför LHC gör sig av med honom.
Han kommer att bli ett tillskott i Mora om det funkar för honom.

« · 895126 · »