Hörde idag att Hagos har vart här på besök. Jag vet också att vi har förhandligar med ytterligare en forward med klass. Förmodligen får vi se Hagos i Moradressen till premiären. Har även hört att Hagos gärna spelar med Mora. Det vore väl kanon!
zeb: Om beaudoin har någon med sig när han kommer, ja det frågar de vise sig fortfarande men det skulle inte vara någon omöjlighet eftersom att vi bara har en kanadick i laget än så länge.
skulle vara märkligt om inte mora försökte få en till ;)
Barbapappa: Det låter bra! Jag kanske är lite småblind men jag kan inte hitta Harant i spelarpresentationen på miks hemsida!? Men det är väl bara en miss antar jag i sådana fall.
när jag var å kolla på träningen idag så tyckte jag mig kunna skönja en liten ide om hur uppspelen kommer att se ut. sedan var det nya övningar som jag inte sett förr i den här isladan. tyckte för övrigt att Lindström var ganska lik pavlikovsky i sitt sätt att åka skridskor på. Tror detta kan bli riktigt bra i slutändan.
jag såg nu. stod ingen kontraktslängd på spelarna när jag kollade a-lagspresentationen på morahockey. antagligen nåt som hände tillfälligt bara. men nu stod det och jag hade fel...
jag läste lite på lagbygget 07/08 och där står det att bastiansen har kontrakt till 08/09. men är inte det lite fel eller är jag helt ute och cycklar. jag har för mej att han har kontrakt till 09/10. någon som vet bättre än mej?
Steff: jo jag såg att han var därifrån :) men han spelade sin juniortid i Leksand..... men sen efter det har han väll vart er trogen hela tiden förutom några utflykter
Trevligt med en svensk förstärkning för engångs skull, men det är bara trevligt för att det inte blev en medelmåtta. Kanske har vi just nu upplevt vändpunkten. Kanske blir Mora IK återigen en intressant klubb för svenska eliten. Hur som så har vi en mycket intressant säsong framför oss.
Klart Liket lever!
zeb: Jag kan gå i god för att han inte är läxing;)
missade ni smilisen i steffs inlägg. nummret är inte helgonförklarat, och ring spelar inte i mora. så vida han inte har en ande här som gör det. så nummret är fritt att användas.
wap.hockeysnack.com Första svenska spelaren med elitserierutin som kommer hit, sen Bacon kom, under vår elitseriesessior... Jag räknar inte Wessners 3-4 slutspelsmatcher på bänken i Färjestad.... Trendbrott??