Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Säsongen 07/08

Sv:Säsongen 07/08
Dino: Äh, de är barn i ES och som barn uppför de sig.
Bry dig inte om dem bara, de skämmer ut sig själva.
Men nog är läxingarna ganska ödmjuka i jämnförelse,
de är ju ändå, tro det eller ej, Dalmasar.

Stigsson: Det var det jag hade i åtanke angående "dålia på historia":)

GävleLasse: Trodde att även biffarna skulle lira vid Siljansavlopp,
men vad vet jag, det var kanske i KS. Hm

Barbapappa: De är inte så populära i media så det blir nog max 5:a;)

Sin vana trogen fortsätter SSK att vinna på försäsongen precis som drantarna 3 - 2 mot lule.
snart så skriver expressen o aftonblaskan att de kommer bli minst femma.
;D

Mora71:

För att ersätta vår förlorade trio måste????????????
Toni, Liket och Hagos tillsammans göra 42 mål.??????????????
Det blir 14 mål per man. Svårt men inte omöjligt.??????????

förstår inte snacket om att dom måste producera så mycket...
Jag såg ett antal tillfällen när de övriga spelarna till och med hade öppet mål men valde att passa till brendl istället för att skjuta själva.
Det är förhoppningsvis ett syndrom vi slipper se i år.
Boggen, Basse, Beaudoin och Elomo kunde gjort säkert 3/5 mål var extra om dom skjutit själva när chanserna dök upp.

med trio antar jag att du syftar på Brendl, Lilleric och kultanen.

Tången: Det kan man förstå, det är ju på försäsongen de kan vinna nåt...sen e det ju kört... :)

GävleLasse: Ja för leksand iaf. Säsongens viktigaste match enligt deras hängbuk.

Tången: Ja d ä r är det viktiga matcher...;)

GävleLasse: Snarare i Klas-i-sjön-cupen i Leksand om två veckor.

Anders i Budum: "är han det inte just nu kommer han att bli det när firma Hagos, Lindström, Huml och kompani sätter fart!"

När ska ni möta Leksand? I KS eller?

Ja du, känns som att Ed Belfour är en blivande tratt, och är han det inte just nu kommer han att bli det när firma Hagos, Lindström, Huml och kompani sätter fart!

asså det är bara att läsa vad dom skriver...man kan ju inte ta dom seriöst...omogna och kassa inlägg helt enkelt. Men lite förbannad blir man.

Mike Skinner: Äh det där är en helt normal reaktion i Schälläftä. Tänk dig själv att bo uppe i mörkaste lappträsk och inte ens ha ett dugligt hockeylag, ej heller mer än en timmes dagsljus. Det som är förvånande är dock att de inte förstår varför inte elitspelarna står på kö för att få flytta dit!

Stigsson:
Det där forumet är ju helt flippat. Bara skitsnack och avundsjuka.

Dino: Framför allt gillar jag "...och alla andra lag som inte fanns när det var på riktigt"

Deras lag gjorde debut i högsta serien 1955, fera år efter vårat SM-silver? :-)

För att ersätta vår förlorade trio måste
Toni, Liket och Hagos tillsammans göra 42 mål.

Det blir 14 mål per man. Svårt men inte omöjligt.

Viktigare är väl –20 blir +

Dino:
Tänk vad vi kommer att skratta åt denna sida i vinter. :D

”Sagan Mora måste få ett slut! Jag börjar likna Kommisarien i Rosa Pantern filmen, ni vet han som får rykningar i ögat och tillslut får en total mental kollaps. Samma sak med mig bara jag hör namnet Mora.”

Mora71: Ja förmodligen.... Ja jag övar lite till på det då :)

Anders i Budum: Kanske ett steg till i " I år ska Eddie Läck få chansen- kampanjen"....?

Dino:

Dino du måste kunna lära dig att skratta åt andras frustration.
Det blir mycket av den varan i vinter. ;-)

Den ryske tränaren var inte så glad på sina gubbar efter förlusten mot Lexand.
"Efter matchen fick det ryska laget löpträna i en timme och sedan fick de gå hem från ishallen till Stadshotellet. Dagen efter hade de en två timmar lång isträning - utan puckar."

Anders i Budum: Vad sägs om det här då?

Anders i Budum:
"Näe, för fan män! Stå upp i kampen om att få bort Mora från alla seriesystem i hockey!!!"

"Men Mora måste DÖ. Det är fan allvar."

"Mora är en dagsslända. Precis som Luleå och alla andra lag som inte fanns när det var på riktigt."

"AIK är ett starkt varumärke (ursäkta om någon säkring brinner för någon på forumet nu), medan Mora är ett ..... ja allsvenskt medelmåttigt gäng. Vad i helvete beror det på att vi inte får spelare av den kalibern före detta jävla soplag?"

"Simons och Mora är ett dåligt skämt, dom måste BORT!!!"

"- Mora blir sämre än AIK i år. Det var dom redan ifjol för övrigt."

"SATAAAAAAN!!!! Jag blir fan förlamad av hat. Plötsligt förstår jag självmordsbombarna... Ett explosivt bälte runt midjan och så bara traska rakt in på Träsko-Hitlers kontor i Smidjegrav... KA-BLAM!!!"

Lite blandade småhopp från Skellefteås forum......

MIK 7-1: De skulle bara veta vad jag och många med mig tänker om deras Tönt- "AIK". Nej usch och fy!! Bort med dem. Efter att ha läst detta så skulle jag nog tamejf*n hellre se sumplaget från siljans utlopp i elitserien....! De framstår ju plötsligt som ödmjuka!

Anders i Budum: Då går jag ner i spagat!

..väntar med spänning på T.Ros första kommentar om Mora IK. Kan den vara positiv?

Barbapappa: Det där forumet var inte riktigt rumsrent.
De har löjligt höga tankar om sig själva saikarna.
Dåliga på historia och en samling fakta fel,
men ganska lustig läsning iallafall.

"Och då återstår Mora, som utifrån sätt är ett etablerat elitserielag (även om vi vet att de i princip är färdiga att ramla ur vilket år som helst. Fast de gör inte det. De är som humlor, typ)"

Barbapappa: Det såg riktigt segt ut i benen på grabbarna.
Första perioden var MIK:s, andra var ett sömnpiller och sista var spel på resultat.
Bofors ville värkligen vinna och kämpade in i det sista.
Ni som inte åkte ner missade inte så mycket.
Det blev rejält grinigt på läktar plats, det var nästan roligare än matchen i sig.

Mest framträdande var Wessner, Granström och Liket framåt,
Pitten och Järventie bakåt.

Dino:

nä förvisso men samtidigt har jag svårt att tänka mej att dom tränat lika hårt som mora gjort. 2 timmer is på förmiddan ett kortare ispass på em.
varje dag i en vecka. + några fyspass som är inkastade. sedan en match dessutom på det. och bofors tog dessutom över efter typ halva matchen.
mycket svårt å tro att dom, ett allsvenskt mittenlag skulle ha tränat lika hårt. Knappast!!!

Kul att Granström Wessner och Pitkämäki fick beröm av Djoosen.

måste hoppa på ett annat ämne också. läste i saiks officiella forum att deras supportrar inte var glada över att mora snodde hagos för dom.
och det var inga trevliga kommentarer direkt. undrar bara hur lågt en människa kan sjunka. kan man bli sjuk av det norrländska mörkret eller är det bara en fruktansvärd avundsjuka. Det var ju trots allt inte Moras fel att Skellefteå vek ner sig mot vår lillebror i kvalet.

Båkktjittan:

Ha ha ha ha.

Skrattet var ironiskt...

Undras va Antti Bruun egentligen tycker om nyförvärvet ?

Barbapappa: Men vi vet ju inte hur Bofors ligger till träningsmässigt, å andra sidan.....

Bonäs norra:

jaha mora vann till slut. 1 - 0. lite, lite kanske men dom har tränat hårt.

saxar detta från moras sida.

- Vi kommer att köra på tufft, men det handlar lika mycket om kvalitet som kvantitet, säger tränaren Magnus Arvedson.

Laget kör ett träningspass på is efter att laget kommit till Sunne i kväll.

Under de kommande dagarna finns ett två timmar långt ispass inplanerat på förmiddagen och ett lite kortare pass på eftermiddagen.

- Dessutom ska vi slänga in några fyspass också.

vad säger ni, med de förutsättningarna så kanske 1 - 0 inte är så dåligt.

Bonäs norra:

slut nu mora vann 1-0

Bonäs norra: mora leder med 1-0 mot bofors efter 2 perioder

Funderar på att stänka in en tusing på Mora som SM vinnare. Då kan man ju kvittera ut en så där 60, 70 tusen framåt vårkanten. Det är ju inte helt fel!

horcoff: Nyström skriver att Hagos valde det bästa laget, känns roligt att han gör en realistisk värdering av Mora, men hur skall vi och mik klara av att inte få skit?

Stigsson: Jag sökte där men utan att ha födelsedatum. Tack !

horcoff: Här är rätt stats för Johan Eriksson.

Barbapappa: Var får du uppgifterna ifrån ?
Morahockey.se finns det ju inget.

horcoff:

om det nu är samma snubbe så spelade han i j-20 superelit med mora förra säsongen.
Stat från förra säsongen.
Ma Mål Ass Tp +-
Eriksson, Johan LD 27 4 7 11 14

horcoff: Nej naturlitvis inte! Jag tänkte bara om det var någon som eventuellt höll på dynamo Moskva!

Barbapappa: Var finner man något om Juniorerna ?
Vem är Johan Eriksson ?

Mike Skinner:

ha ha, nä jag tror Lindström eller hagos är det närmaste #10 vi kommer:)

Barbapappa:
Haha, sen kan man ju alltid önsketänka också. :) Inte direkt sannolikt att den gudabenådade #10 någonsin dyker upp här igen.

horcoff: inte säkert vi på Eliteprospects har 100% rätt på varje gubbe

Tången:

nja, jag hade ju kunnat bytt ut vilken som helst av de vi har mot horcoff men , jo jag håller med "om vi låter bli lockout säsongen".

vi ska vara nöjda tycker jag. vi har fått fem stycken landslagsmeriterade spelare i år och det är inte fyskam. tvärt om.

Barbapappa: Ser bättre ut än någonsin tidigare i alla fall.

horcoff:

nä jag tror inte heller att han har det. och jag vet att det som står på morahockey är rätt. det var lite kul att skriva det som stod på elitprospects bara eftersom jag såg direkt att det var fel.

hur som haver så tror jag att mora har ett kanonlag och att det inte är omöjligt att ta en topp sex placering i år .

horcoff: Alltså är det fyra kvar.

Barbapappa: Anders Nilsson har då aldrig spelat center vad jag vet och på Morahockey är han ju heller inte upptagen som center.

horcoff: ja men jag vet inte hur deet är med wessner om han var center i bofors men fick en fw possition här.
Anders nilsson har jag ingen aning om varför det står center på.

« · 899564 · »