nyz: Jag känner ju dig ganska väl trots det är några år sedan vi träffades.
Vet inte vad som gick fel med LIF eller MIK. En sak är säker Brynäs klarade sig på det berömda "håret"
Att ni smackar ner MIF andra året i rad är fan en klassiker snart. Vi har svårt mot MIK borta men expedierar dom enkelt hemma.
Våra matcher mot er är jobbiga men vi lyckas efter mycket om och men vinna, fast vi styr ut mycket utav ert spel till hörnorna mm. Fast stolpskottet senast kunde ha förändrar hela serien och utgången.
Helt enkelt så är det så att KS är f-n så mycket större än slutspelet. I KS är det två lag som slåss för sin existens och minst två med ekonomiska muskler för att klara sig i ES.
RBK bygger nytt och de kommer att få sponsorer, allmosor från kreti och pleti och det kan ge dom ett år med ekonomiska muskler. Vad Brynäs hittar på vete gudarna.
En sak är säker och det är att Kenny är en jävligt bra back. Trots han var knappt spelbar i 2:a mot oss så lyfter han hela laget. Var inget vidare att köra hem från Ängelholm efter den matchen.
moringarna hade det ännu värre. Hade själv en tanke på att VIK kunde ställa till det för oss.
Blir intressant och se vad som händer med Gävle/Dala lagen. MIK och LIF i AS och Brynäs i ES. Ett Brynäs med tunn plånbok.
Jag tycker inte att allt ska mörkas, men
jag känner mig inte heller blåst på konfekten.
Innan säsongen tyckte jag att
1) Laget och dess sammansättning såg mycket intressant ut, och bättre och jämnare komponerat än tidigare.
2) Arved var ett oprövat kort som tränare, men känd som en pådrivare spelare med god kunskap i vad som krävs av hockeyspelare på högre nivå än ES. En chansning, men med större chans att gå plus än minus.
3) Det var bra att Brendl flyttade på sig. Han gjorde många mål, men var inte bra som komponent i lagbygget Mora IK. Och nu skulle våra andra målskyttar få mer plats - och om inte annat få skjuta i PowerPlay.
Att ge honom det treårskontrakt han krävde var också fel - efter den tjeckiska pilsnerkvällen visade han inte att han ville spela hos oss på flerårsbasis.
Det tyckte jag under sommaren. Det tyckte också många andra med mig. Se'n är jag stor nog att förstå att jag har fått fel i ett och annat, beroende på en del orsaker som jag (eller någon annan) inte kände till under sommaren 2007.
Därför kommer jag INTE att stå på barrikaderna och kräva Simons huvud på fat för att han
2) Anställde oprövade Arved som tränare
och
3) Släppte Brendl
eftersom jag då samtidigt indirekt kräver mitt eget huvud på ett fat.
Efterår med facit i hand är det hur lätt som helst att tala om vad som är fel.
The Tricky Bit är att påtala och korrigera felen i förväg. Och det gör du inte här och nu.
Det är det jag opponerar mig emot - inte själva sakfrågan.