Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1055564 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
horcoff:

knyppla med
Kommentera

Och så har då Elomo fått någon att kryptera med.
Kommentera

Nu ramlar nyförvärven in efterhand, Eric och Juha.
Kommentera

horcoff: ny back också ... Juha Alén
Kommentera

Db_04:
Harald Lückner talar om framtiden på morahockey.se.
I vart fall kommer det att bli spännande med något nytt och hur det kommer att utveckla sig.
Kommentera

sméhallen är ganska fin faktiskt
Kommentera

Alisandali: tack för hjälpen!!
Kommentera

Nån som känner sig ha koll på var hallen i Eskilstuna ligger? Tänkte jag skulle bege mig dit imorrn....
Kommentera

mattias - 74: NP RAMS ? :)
Kommentera

Knogen:

Tror du Bogg går till Luleå eller ?

MR Mora stannar nog i dalarna tror jag
Kommentera

Hakan Olsen: har då inte kommit in nått till Eliteprospects.com iaf.... däremot sägs det från finska källor att flera lag i SM-Liiga vill ha Toni även Luleå och några till har nämnts
Kommentera

Slinger:

Finns det några välförankrade rykten om nya spelare? Hur blir det med Dahlman?
Kommentera

horcoff: lite han spelade nån match med borlänge när han var ung.... han har väll vart kapten i nått lag av dom allsvenska han lirat för....vet inte hans kapacitet nu direkt
Kommentera

Db_04: Känner du till han ?
Kommentera

Leksandsfostrad Säter-back till Mora på tryout
Kommentera

Steff: vi får väll se hur det blir då.... Bogg står fortfarande kvar på truppen trots att han brutit sitt kontrakt?
Kommentera

hoppas inte dom tvingar kvar Dahlman eller försöker få ut för mycket pengar av nån annan klubb för honom. lika bra att bara släppa honom om han inte vill spela.
Kommentera

Db_04: Dahlman är Moras spelare,sen om han vill spela i ett annat lag så får väl den klubben lösa honom från kontraktet med Mora..
Kommentera

Db_04: Simons har sagt mycket tidigare som alls inte stämmer.
Kommentera

Stigsson: ne men simons har tidigare sagt att dahlman är klar
Kommentera

Db_04:
Citat DT;
"- Ja, jag ville stanna i Sverige, och trivs väldigt bra i Mora. Det var tre klubbar som var intresserade av mig, men som sagt jag ville vara kvar i Mora, säger Teemu som varit hemma i Åbo och tränat i sommar."

Det uttalandet av Elomo glädjer mig, så att han inte bara skrivit på tidigt och alla andra försvann i rask takt och att han skulle blivit ångse.
Kommentera

Db_04: Hittills ja, det säger väl inget om dom som fortfarande ska in i truppen?
Kommentera

Hakan Olsen: i stort sett "Elomo är den enda finska spelaren i truppen"
Kommentera

Db_04:
Sägs inte rakt ut i artikeln. Vi får vänta på ett officiellt besked.
Kommentera

Verkar som Dahlman INTE kommer spela för MIK ... om inte Simons har hittat nån svensk moster så han är svensk nu
Kommentera

Slinger: Du ser, det kommer att bli trångt i de två kedjorna ;-)
Jag tror mycket på juniorerna också och några spetsar till och det börjar se bra ut.
Kommentera

PappaKeno:
Det ryktas att det är 2 spelare på gång som kommer att ta plats i 1 och 2'a femman! Glädjande om så är fallet och kul att det börjar höras lite rykten!
Kommentera

Tubest:
19.00 sägs det.
Kommentera

Hakan Olsen: vet inget om nå rykte men jag hoppas på 2 backar och en bra backup åt Lasse och att Dahlman stannar eller at vi får en ny forward!
Kommentera

Metal Guru:

Visste du tiden för matchen oxå?
Kommentera

Tubest:
Jag har fn två platser i bil från Stockholmsområdet.
Kommentera

Metal Guru:

Har du koll på tiden för matchen i morrn?

Kanske det är nån som åker från Mora och har plats över, bubbla mig i så fall.......hänger på direkt.
Kommentera

Hakan Olsen:
Det går att stänga av personer hur bra som helst, men mig veterligen är det ingen av oss moderatorer som tycker det är särskilt befogat idag. Vi har idag en ganska laid-back inställning, och tycker att det mesta som skrivs är ok - både hockey- och ickehockeyrelaterat.

Däremot enskilda inlägg kan emellanåt kliva över någon slags gräns, eller att en diskussion driver iväg med onödiga ord med en svag scent av eftermiddagsgrogg.

Ryktesvis så ska undertecknad till Hedemora imorgon eftermiddag.
Det ryktet är väl underbyggt.
Kommentera

PappaKeno, metalguru med flera Morasupportrar:

Finns det några väl underbygda rykten angående nya spelare till MIK?
Senast var Simons inne på ytteligare två forwards (efter Healey), en back och naturligtvis en målvakt. Tidigare har han avicerat en forward, ett par backar.

En annan sak, går det att stänga ute personer som bara kommer med upprepat oseriöst dravel, så som kiss- och bajssnack mm?
Kommentera

Metal Guru:

Bra att du försöker strama upp det hela för att få en seriös nivå.
Kommentera

Alla:
Jag har rensat lite grann här på morgonen. Har tagit bort kanske lite mer än vad som behövts - MEN jag vill att vi ska hålla någon sorts anständig ton härinne.

Och jag vill samtidigt påpeka att det här är Hockeysnack - vilket innebär att andra lags supportrar - inklusive Leksingar - är välkomna att beblanda sig med vi som håller till här pga tröjfärg.

Kommentera

Hakan Olsen: i Lettiska ligan ja.... Mattias-74 skulle nog kunna snitta på 25 pinnar per år där
Kommentera

Hakan Olsen: bäst på coopertestet var han också.
Kommentera

Db_04:

Jag får i detta fall lita på att Simons har en del information om hans kapacitet. Han var nära att komma med Lettlands VM-trupp och statiskiken visar att han veta var målet står. Han har förmodligen rysk typ av stil och skolning, dvs bra speluppfattning och speed. En reslig spelare enligt längd- och viktdata, och då förmodligen bra räckvidd. Han har dessutom visat sig vara en av de bästa under träningarna på is.
Kommentera

Db_04:

OK men vem vet egentligen vad som hände ?
Kommentera

mattias - 74: du lyssnar för mkt på skitsnack....det var lövens ekonomi.... dom var på ruinens brant det året.....
Kommentera

Db_04:

Vad var det som gjorde att han fick lämna löven ? Visst var de tnån med hans inställning?
Kommentera

mattias - 74: lite lustigt att moringarna tror mer på nån lettländare dom aldrig sett :)
Kommentera

PappaKeno:

Ja, det ser bra ut oxå. Elomo byter med Simons är ok för mig.
Kommentera

Db_04:

Skall bli intressant och följa lövdahl !
Kommentera

Hakan Olsen: jag säger så här just nu.

Målvakt:

1. Lasse
2. Rutinerad Backup

Backar:

1. "Guld"Greger/Cedergren
2. Ny back/Ekholm
3. Ny back/Adam
7:e Amner
Läktarn: Danielsson

Forwards:

1. Healey - Colby - Elomo

2. Mackan - Sergeijs - Jacobs

3. Lagerström - Lövdahl - Simons

4. Bröderna Sandström och Viksten

Skulle dock Dahlman spela så hade jag satt in Simons i 4:e istället för Rasmus och låtit Dahlman spela i 2:a och flyttat Jacobs till 3:e. Och skulle Boggen komma får man väl flytta om lite mer...
Kommentera

Hakan Olsen: tror nog lövdahl är betydligt bättre än pecura..
Kommentera

horcoff:

Här kommer mitt förslag på kedjor som det ser ut just nu (har ej tagit med Dahlman). Backbesättningen kommer förmodligen att ändras en del vilket är nödvändigt, jag har därför inte lagt till några backar ännu. Det skall i så fall vara en äldre erfaren back med en yngre.

1. Eric Healey (LW)
Colby Genoway (C)
Mikael Simons (RW)

2. Marcus Eriksson (LW)
Sergeijs Pecura (C)
Teemu Elomo (RW)

3. Tony Lagerström (LW)
Anders Lövdahl (C)
Jens Jacobs (RW)

4. Juniorkedja
Kommentera

PappaKeno:
Personligen hoppas jag att vi får två nyktra backar - jag tycker det räcker med fylla i MIK.
Kommentera

« · 1055564 · »