Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1055564 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
horcoff:

knyppla med
Kommentera

Finns det några nyheter om Dahlman's vara eller ickevara i Mik?
Kommentera

Slinger: Ring sportchefen Sirviö :)
Kommentera

Steff: Det verkar inte bättre än att jag får göra det:-)
Kommentera

Slinger:

Ja, hur blir det med Dahlman?
Kommentera

Hakan Olsen:
Det är möjligt att de har hopp(förhandlar) om Dahlman, men det mest troliga är att han går när det löst sig med ny klubb och lösen från Mora. Han vill ju inte spela i Allsvenskan och då är det ju lika bra att han flyttar. Tråkigt nog då det är en spelare som skulle varit oerhört nyttig för Mora.
Kommentera

Någon som vet när Colby Genoway anländer?
Kommentera

horcoff:

Förmodligen något tidigare om han tar en Genoväg... ;-)

Herregud!
Kommentera

Knogen:

Via Kolby. :-)
Kommentera

horcoff: Oktober anländer Colby.
Kommentera

PappaKeno: Han är alltså artistare då?
Kommentera

horcoff: det sägs så :)
Kommentera

I dag ska jag se Stor-Eric VS Basti
Kommentera

Ännu ett nyförvärv till Mora IK. Det är VM-målvakten Robert Kristan.
SYND att man inte satsar på Lasse fullt ut.Tror att Robert kommer att få betydligt mer istid än Lasse.
Kommentera

sold:
Jag tror mer att Kristan blir en perfekt parhäst till Lasse, och 50/50 är utgångsbudet dem emellan. Se'n får de visa längre fram på säsongen vem som vill stå mer.
Kommentera

Metal Guru: Vi får hoppas att du har rätt ;)
Kommentera

sold: Håller med dig känns som Kristan kommer få lite mer istid än Lasse tyvärr.

Men det är en bra målvakt och kommer säkert inte göra oss besviken!
Kommentera

PappaKeno:
Hade du föredragit att vi värvat en sämre målvakt?
Kommentera

insu: hade föredragit en 30+ målvakt som kan gå med på att ha andra spaden och stötta Lasse och komma in om det skiter sig.
Kommentera

PappaKeno:
Nu är målvaktsfrågan löst. Det behövs ett par bra forwards som hjälper till att få oss tillbaka till elitserien.
Kommentera

Hakan Olsen: Och en smäll bra back. Backsidan är det som oror mig mest och har gjort hela tiden...
Kommentera

PappaKeno:
Det vore bra. Jag har efterlyst det tidigare, men jag tror inte det blir någon back ytterligare när vi nu har två bra målvakter. "Målvakten är halva laget" får vi hoppas på.
Kommentera

Hakan Olsen: tror inte det heller tyvärr...tror Lilja kommer få den sista platsen...
Kommentera

Får gratulera till en riktigt bra målvakt. Mycket stabil och kommer göra stor nytta i Mora kommande säsong...
Kommentera

PappaKeno:
Är det någon som sett hur de senasta spelarna ser ut på träningarna?
Kommentera

Metal Guru: Jag får hoppas på ditt 50/50 utgångsbud vad gäller målvakterna, men en kanonvärvning är det i vart fall.
Det börjar se bättre och bättre ut.
Kommentera

Kristan känns väl spontant som en bra värvning. Så länge det finns utrymme för konkurrens emellan honom och Lasse nu under början av säsongen. Jag tycker att en given förstamålis är bättre än att ha två som byter av. Kristan är nog mer tänkt som förstemålis men Lasse måste få chansen, och förhoppningsvis tar han den.
Kommentera

PappaKeno och övriga

Är det någon som har koll på hur det går för MIK ikväll?
Kommentera

Hakan Olsen: 4-1 till Kalpa. Pecura målskytt för MIK.
Kommentera

Lasse, Greger, Pecura och Viksten var okej. Resten kan mycket bättre.

Kändes som Kalpa ville mycket mer och var snabbare och tuffare än Mora som verkade ganska ointresserade av att spela hockey idag.
Kommentera

Vet att man inte ska hoppas för mycket på en sådan match, men likt.. så blir man besviken. Det låter dock bra att du säger att de kan bättre än så här! Utveckla gärna Pappakeno!
Kommentera

PappaKeno:

Inte för att jag vill utgöra mig för att sitta på den enda sanna verkligheten, men jag var nog på en helt annan match :-)

Tycker inte det var något större fel på inställningen. Vi räckte inte till mot ett bättre motstånd helt enkelt.

Spelarkritiken är jag inte heller helt överens med dig om. Tycker du glömmer en spelare som jag tycker var självklar att lyfta fram och det är Simme. Han stod en stor del offensivt, och radade upp kalaspassningar som borde resulterat. Lägg därtill två volleynedtagningar i den högre skolan som båda resulterade i hypervassa målchanser. Att han sedan själv sällade sig till de övriga målsumparna vid två-tre tillfällen är en annan femma. Han visade klass.

Målsumparmatchen vann annars #41 (vem f-n är det??), som hade öppet mål i en evighet, men ändå¨valde att gå på mål för att dra målvakten. Inga måltjuvstakter just där i alla fall.

Pecura, Lasse och Greger håller jag med dig om. Viksten slängde iväg pucken alldeles för lätt vid ett par tillfällen för att jag ska bli nöjd (unforced errors om man talar tennisspråk). Men jag gillar inställningen. Han kommer att bli bra.

Mackan alldeles för nonchalant i de två första perioderna. Han måste spotta upp sig och det kommer han att göra också.
Kommentera

..vad är Marcus Eriksson för en värvning egentligen? Jag fattar inte hur man tänkt när man värvat honom...

...och ja har en kompis som undrar det samma?
Kommentera

Knogen: jag undrar vad du var på för match :) men håller med om att Simme var helt okej också!

Och Mackan tycker jag är en bra värvning rutinerad och kommer garanterat spotta in en och annan poäng i vinter.
Kommentera

PappaKeno:

vad tycker ni om vävningen av Mackan egentligen ? Anders i Budum och jag är sällan överens om nånting men jag håller med honom i det här fallet. Nog känns Markus lite Passe eller vad tycker ni!
Kommentera

mattias - 74:

Passe? Vem är det? ;-)

Jag håller med PappaKeno där. Tror Mackan kommer att bli oerhört nyttig, både på och vid sidan om rinken.

Jag tror man plockat hem honom med tanke på att han gjort mycket poäng i sin senaste klubb, att han har MIK-hjärta, att han har rutin (och ledaregenskaper?), inte minst från kvalseriesammanhang. Dessutom med positiv känsla från det. Sådant kan vara värt mycket.
Kommentera

Knogen:

Jag är skeptisk som stefan Sauk en gång sa. Dock verkar den där Healy intressant och se vad han kan uträtta för er i vinter.
Kommentera

nu är då dahlman helt borta ...tränar med ilves men troligaste är att det blir spel i Schweiz
Kommentera

Db_04: Ingen har nog räknat med något annat.
Kommentera

Db_04:

Undrar om inte Simons har rejält med huvudbry nu när han måste hitta ersättare , inte lätt.
Kommentera

mattias - 74: ja la upp ett rykte för nån da sen när ja fick höra av en kusin att toni är med ilves.... min kusin bor i tampere och håller på ilves så han hade set toni på en träning. hoppas toni kommer spela för Ilves
Kommentera

Db_04:

Du vill inte att MIK skall ha några spelatre MAO :)
Kommentera

mattias - 74: har mycket släkt i finland och ska man hålla på ett lag i SM-Liiga så är det Ilves
Kommentera

PappaKeno med flera:

Finns det någon länk som vi kan följa MIKs match?
Kommentera

Hakan Olsen:

Testa stats.swehockey.se
Kommentera

Hakan Olsen: jag undrar de med.
Kommentera

mattias - 74: Nix finns inget där..
Kommentera

williamthekid:

Hmm konstigt at ni är med där då. Spelar ni idag verkligen :-)
Kommentera

mattias - 74: hehe men de lär nog stå i nån tidning i morgon ändå:-)
Kommentera

williamthekid:

Matchen kan följas live via Storharars hemsida wwww.dragons.no Det står
f n 4-2 till Mora. Första segern på gång!!?
Kommentera

« · 1055564 · »