Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1061809 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru: Så enkelt knep men fansen går på det varje gång :-)
Kommentera

mattias - 74:
Det där med att erkänna att man varit supporter sedan barnsben åt det lag man nyss skrivit på, är inte det efterhandskonstruktionen personifierat?
Kommentera

Ola:

Typ, har lite svårt fortfarande att fatta att han valt Leksand men han erkände ju atty han varit Leksandssupporter sedan barnsben så han är ursäktad :)

Jag vill iaf inte att han skall spela lika som han gjorde i FBK ! Hiitills har iaf ingen gnällt på honom . Det är ju positivt.
Kommentera

mattias - 74:
Pelle du skriver om, är det han färjestadaren du inte ville se i Leksands tröja?

:-)
Kommentera

mattias - 74:

edit: Pelle gjorde 3 :)
Kommentera

Stigsson: Nog får man ge Stefan Mann några matcher först och det jag reagerade på var inte spelet utan att det var en till spelare i medium-klassen och kanske tycker att den kvoten redan är fylld.
Kommentera

horcoff:

Nu har jag inte sett matchen men var verkligen pelle så överlägsen ni vill få det till. Spelare som Weinstock Eric Johansson och Bellmare gjorde också 2 poäng var.
Kommentera

horcoff: Tysken visade att han kan bli nåt. Hade iofs en del fumlande med pucken både i mottagningar och passningar men det bör man väl kunna ursäkta med att han just precis hunnit landa i Sverige.
Jag avstår med att bedöma hans vara eller inte vara i laget tills dess att han har fått en 3-4 matcher i benen.

Mora var det bättre laget i två perioder igår och spelade faktiskt riktigt bra, framför allt i andra perioden men målskyttet är ju totalt under isen. Leksand förtjänade verkligen inte sitt andra mål med en minut kvar av andra perioden men dom har dom där spetsspelarna som kan vända en match genom en enskillt bra prestation (läs Prestberg). Vi är trots allt på rätt väg men det kommer nog att ta en bra stund till innan man får ihop allt i 60 minuter.
Kommentera

mattias - 74:

Prestberg var ensam orsak till Leksands seger och utan han hade ni definitivt inte vunnit och resultat visade inte rättvisa.
Mora var ju mycket bättre än Leksand i två perioder men saknar sådana köpespelare som Prestberg som kan avgöra matcher.

Huokko skulle ha drabbats av magsjuka..låt mig tvivla, men någon form av bakterie kan det ju röra sig om ;-)
Kommentera

horcoff:

Leksand är inte bara prestberg, vi har andra spelare också.
Kommentera

Slinger: Healey har Teknik och kan göra mål men är inte den snabbaste precis :) Om han ska lyckas måste han spela med rätt folk annars kommer han fortsätta vara lika dålig.
Kommentera

Hakan Olsen: Nu har jag tjuvkikat på Morahockey.se och jag håller med Harald att det inte var ett backproblem..domarn vet du ;-))
Kommentera

Slinger:
Jaha..Pelle Prestberg vann över Mora..vad skulle Leksand vara utan han?
Jag blev då positivt överraskad efter två perioder, det blir bättre det här med tiden och jag tror mycket på Juniorerna i år.
Det gick ju bra ända till vi fick domaren emot oss ;-))
Kommentera

PappaKeno:
Jag håller med dej om de flesta spelarna förutom att Healey och Mann kan byta plats på din lista.

Vad gör Lövdahl och Healey här???????
Kommentera

zeb: Men, allt är inte
dåligt VILJAN hos dom yngre spelarna är riktigt bra
Kommentera

PappaKeno: Ja det är sorgligt att se att en del av dom så kallade stötte spelarna inte kan bättre,Jag har sett Lövdahl i tre matcher och man undrar hur fan killen kan vara här,
Kommentera

PappaKeno:

Rätt hög procent insläppta mål. Ni som var där: Var det ett backproblem?

Synd att gamlingen Pelle P. fick till det. Framöver måste hans spelrum bli begränsat.

Verkar som det är ett fall framåt men det måste göras fler mål.
Skoj att se flera unga spelare gör bra ifrån sig, men nu måste gamlingarna (föutom Elomo) vakna!
Kommentera

Vi måste bli bättre i powerplay och våra backar måste kamma sig.

Bra: Ekholm, Elomo, Sandström, Viksten, Hilmerson.

Godkända: Kristan, Adam, Greger, Healey, Jakobs, Lagerström

Osynliga: Cedergren, Danielsson, Lilja, Pecura, Mackan

Värdelösa: Simons, Lövdahl och Mann

Skriver vi kontrakt med Mann så är det pinsamt...och man börjar nästan fundera på när Lövdahl ska återvända till Borlänge...
Kommentera

Båkktjittan:

Lycka till ikväll, ni lär behöva det :)

För mig är matcher mellan Mora - Leksand blodigt allvar oavsett när dom spelas.

Tips 2 - 3
Kommentera

mattias - 74: Håller nog med dig där...Jobbigt var ordet...Ha de.
Kommentera

Båkktjittan:

Jag tror han kommer stå över några matcher in Serien också där jag tror han vet han får det jobbigt.
Kommentera

mattias - 74: Å vem e förvånad att inte Houkko e med ?
Kommentera

Knogen:

Ingen Karlberg och ingen Huokko ikväll samt att Manne vilar.

Trist att inte Huokko är med, för er menar jag =)
Kommentera

SIVASN:

Ingenting är barnsligt du är sen som vanligt :)
Kommentera

mattias - 74:
Kommer jag försent eller vad är det som e så barnsligt?

För övrigt hoppas jag MIK spelar med munskydd ikväll så vi är friska när alvaret börjar,

Mora IK – Sveriges sista ishockeyklubb.
Kommentera

Knogen:

Trodde att det var du som var det kunnigaste av er moderatorer :)

Ang matchen ikväll så lär det skrikas och psykas på Leksands nummer 15 det fattar man och det är ju ingenting att göra åt men jag förstår inte varför en moderator på ett hockeyforum sjunker till samma nivå ??

Jag kan iaf ärligt säga att hade det varit en av era spelare hade jag INTE skrivit nåt liknande och knappst nyz eller Ali heller.

Kanske verkar lite känslig men jag är på lite smågrinigt humör sedan imorse då jag fick punka på cykeln och fick knalla till jobbet i regnet plus att att jag har sådan jävla hockeyabstinens :)
Kommentera

mattias - 74:

Det där får jag nog lov att delegera vidare i så fall, eftersom det ligger utanför mitt kunskapsområde. Kan bara ta bort meddelanden.
Kommentera

Knogen:

Tror att han syftar på namnet på matchen ikväll som ni har överst på eran sida ?
Kommentera

Db_04:

Kan du utveckla det där!
Kommentera

Har en lågstadieklass i mora kommun tagit över som moderatorer ?
Kommentera

Knogen:

Jag har koll på det mesta :)
Kommentera

mattias - 74:

JA, man ska helst ha koll. Sveriges flagga är t.ex. inte grön och gul, även om det skulle vara en snygg kombination.

Sen kan du observera smileys i inlägg också!
Kommentera

mattias - 74: Luleå har snyggast :P DIF's är stilrena också
Kommentera

Knogen:

Måste man ha koll enligt dig för at tycka om en tröja?

Alla tycker väl vad dom vill?

Personligen så var det ingen av de gamla tröjorna som var vidare vacker. Dagens tröjor är snyggare helt enkelt. ANG tröjor i Allsvenskan så är AIK och Lövens tröja snyggast tillsammmans med Leksands förstårs :)

i Elitserien så har Hv snyggast tycker jag.
Kommentera

mattias - 74:

Vi vet att du tycker det Mattias. Å andra sidan har du ju noll koll på vad som är MIK och inte. Jag hade också tyckt att en Leksandströja i svart och rött varit helt ok ;-)
Kommentera

Slinger:

Jag tycker eran nuvarande är rätt ok!
Kommentera

mattias - 74:

Både Healy och Lövdahl har ju sett ut som statister då dessa inte är några skridskovirtuoser...

Vad gäller dräkter så måste ju den gröna (Se bild i tidigare länk) från -69 vara den snyggaste vi någonsin har haft!
Kommentera

Slinger:

Eran svenska fans skribent tror att Healy floppar.

Själv tror jag lövdahl floppar
Kommentera

Slinger: blev väll bara colby som blev utlånad till Ilves .... enligt intervju med gubben simons så skulle inte Platt lira för MIK
Kommentera

Stod det nåt i pappersblaskan varför inte det blev något utbyte med Ilves?
Kommentera

Opuff: I och med att Simons har uttalat sig så kan man nog anse att ryktena om den förstärkning nu har rönt ett Platt fall.  
Kommentera

I dagens tidning uttalar sig Simons att Platt inte kommer spela för Mora. Får väl se vad som stämmer.
Kommentera

Detta är ju faktiskt en helt ny affärsidé, för att kunna finta runt reglerna för artistskatt: bli kompis med en elitklubb i något annat land, så kan ni dela på spelarna just som MIK och Ilves nu har gjort. Fast det kan förstås bli svårt att få kontinuitet om hela laget plötsligt ersätts av ett annat mitt i säsongen...
Kommentera

Ola: mmm precis men dom slipper de där dyrare och lika för ilves
Kommentera

Db_04:
Det blir väl artistskatt de får betala.
Kommentera

Ola: men ni åker väll på att pröjsa en del för Platt? eller går det att göra såhär ... Platt spelar bara en månad typ så slipper man betala typ nått alls mer än lite lön till han?
Kommentera

Inte ett ord om någon Geoff Platt på MIK:s hemsida, vilket förhoppningsvis kan förklaras med sedvanlig senfärdighet. Men lite märkligt är det allt.
Kommentera

PappaKeno: Ja man måste väl ha in något som liknar något,innan man blir för långt efter
Kommentera

Db_04:
Det återstår att se. Men oavsett så tjänar Mora definitivt på lånbytet, då det aldrig varit något alternativ att ha Colby Genoway redan nu.
Kommentera

Metal Guru: Bra lösning.
Kommentera

« · 1061809 · »