Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1051323 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
horcoff: Sen pratar man om att Korhonen ska hit,Tro om inte man har fått solsting i så fall,vad ska man med en så dålig målvakt till
Kommentera

zeb: Vakta målet.......?????
Kommentera

zeb:

Dålig ?? Nog är han bra i allsvenskan alltid!
Kommentera

mattias - 74: var han inte bif´s förstamålis?
Kommentera

Cartman:

Jo
Kommentera

mattias - 74: Då kan han vara top 3 i allsvenskan
Kommentera

Cartman:

Ja efter Heino och Thalberg kanske
Kommentera

horcoff:

synd, han skulle vara en tillgång framöver.

Väldigt vad det är dött när det gäller information om vad som försigår inom föreningen. Är det brist personer som kan skriva om MIK? När det gäller bloggar verkar Malmö vara i topp, men kvaliteten är ett frågetecken.
Kommentera

Hakan Olsen:

Då ingen verkar vara intresserad av att analyser lagen, skall jag göre ett försök.

Meritmässigt verkar Leksand ha det bästa laget och efter Malmös värvning av Jonas Höglund är de nr. 2. Nu är det inte klart med MIKs trupp men förhoppningsvis kommer några ytterligare intressanta spealre som är hungriga på framgång. Meiterade spelare har en del rutin men kan vara mätta på framgång och lite trötta som gör dem mindre motiverade, dvs inte självklar framgång. Ett lag som kan överaska är VIK och jag sätter dem som 4:a efter Mora.
Kommentera

Hakan Olsen: Ta och skriv till Mora ik och tala om vilken dålig information dom har
Kommentera

zeb:
Jag har påpekat det utan respons.
Kommentera

Hakan Olsen:

enligt Moras hemsida - styrelse och kanslipersonal så finns ingen
klubbchef. Vad har hänt med Arto Sirivö? Om han tillträtt så är det väl
läge för en utförligare presentation och intervju!? Efte som jag följer Mora på distans så finns det kanske något annat som jag inte vet...
Kommentera

Skumberg:

Sorry - förra meddelandet tilllskrevs fekaktigt
Hakan Olsen. Det var "Skumberg" som låg bakom inlägget.
sorry1
Kommentera

Ingen fortsättning i Mora för Tero Mättäää.
Kommentera

Skumberg:

Det vore naturligtvis på sin plats att hela ledningen och styrelsen presenterats och då ge personliga presentationer. Jag skickade ett påpekande om detta i samband med att beslutet om styrelsen skulle tas. Det är möjligt att morabor vet vilka de är men vi som inte bott där på ett antal år (eller inte alls) vill få information. Det är naturligvis på sin plats att detta görs.

Denna brist på information kan bero på att det finns ingen/-a som har till uppgift att skriva om MIK (MIK har annonserat om behovet av "skrivare" tidigare). Det måste finnas några skrivkunniga hockeyintresserade ortsbor som kan hjälpa till med uppgiften. Det behöver inte vara någon professionell journalist, men artiklarna skall var seriösa och kontrollerade att det är förståerlig svenska. Det viktiga är att visa att något pågår och stimulera intresset runt MIK. Jag börjar verkligen bli oroad.
Kommentera

Slinger: hemskt skönt enligt mig.
Kommentera

nyz:

När vi nu har avhandlat 1 och 2, kan du komma med dem övriga orsakerna, som du har på lut, till att spelare undviker MIK och Mora. Då kan vi även diskutera dessa om de verkar relavanta.
Kommentera

Hakan Olsen: De flesta, om inte alla, spelare kollar av hur laget som vill värva har rekryterat och kontrakterat innan man kritar på. Har man ett lag som verkar bli ett topplag och kvalserieaspiranter, eller ett mittengäng spelar stor roll. Har karriären gått i stå och man vill visa upp sig gäller det att hamna i rätt omgivning.
Mora har i dagsläget inte en komplett trupp och rekryteringen verkar gå mer än lovligt trögt, medans seriekonkurrenter lyckas knyta till sig meriterade ES-spelare.

Sen tror jag att mora riskerar att bli ganska anonyma i AS och att inte synas är det sämsta en uppåtsträvande spelare kan utsätta sig för.
Kommentera

nyz:

Detta resonemang är intressantare och mera komplext än de två föregående. Det skall vara spelare som inte platsar i elitserien men har nerver till att tacka nej till kontrakt? I så fall är den spelaren, agenten, rätt tidigt klar med vilka lag som skall vara i topp. Det intressanta är vilka signaler som spelarna går efter eller är det magkänslan? Helt klart det vara så att mediernas information och prefrenser kan ha betydelse i sammanhanget för att signaler aktiv satsning eller inte. Naturligtvis är det inte bra att som i MIKs fall förlora de flesta av de bästa, men även andra lag har förlorat bra spelare, men å andra sidan att ha en av Sveriges bästa tränare bör väga rätt tungt när det gäller signaler om att det blir en seriös satsning och spelare får möjlighet att utveckla sig.
Kommentera

Hakan Olsen: Mycket bra du är helt rätt ute,Det är bara det att ingen tycks bry sig hos Mora ik,dom tror väl att en hemsida inte alls är viktig tex
Kommentera

zeb:
Tror man att hemsidan bra är kuriosa så är man ute och cyklar rejält!
Kommentera

Slinger:

Förklara vad du menar.
Kommentera

Hakan Olsen:
Hemsidan är klubbens fönster ut i världen! Alla fansen samt även befintliga OCH blivande spelare tittar in på sidan!
Om det är dåligt med uppdateringar på sidan så svalnar intresset kring klubben (Har läst forskning om "intresset kring en hemsida") samtidigt som det blir svårare att knyta till sej nya förmågor i både spelarled och funktionersledet.
En väl uppdaterd hemsida ger intryck om ett fungerande och ambitiöst företag eller klubb i detta fall!
Vad tror ni att en spelare som blir kontaktad av t.ex Jan Simons kollar på ganska omgående? Svaret är....hemsidan! Det är bara att titta till en själv!
Kommentera

Slinger:

Ja då har vi samma synpunkter (som du kan förstå från mina inlägg). Det är väldigt väldigt viktigt att hemsidor är uppdaterade, det idrottsklubbar, föreningar, företag och institutioner vid unversitet/högskolor. Avlönar MIK någon som har ansvaret för hemsidan? Jag är övertygad om att sådant ej kan skötas bara ideellt.
Kommentera

6 backar, 4 juniorer och den ena senioren är Adam Andersson. Kan ju hända att det blir en heldel mål i dom matcher Mora kommer att spela ....
Kommentera

Nu får det fan vara nog. När ska det hända nåt? Va fan, vi behöver ju en hel första femma om det skall hända nåt.

Alla lag värvar..vi..nä..inte ett jävla ljud. Minns hur det gick för rögle när de åkte ur eliten förra gången..

..de fick kvala sig kvar i näst högsta ligan. Jag tror att vi är påväg mot samma öde.

FY FAN!
Kommentera

Anders i Budum:

Ja det är väldigt oroande. Det är allt för många juniorbackar och en målvakt just nu. Jag väntar med spänning på rapporten från dagens presentation av laget.
Kommentera

Länge sedan denna tråd var på tapeten.... Nu är det två måndader till nedsläpp och Mora IK har deklarerat att man skall tillbaka direkt. Man har seger i blicken, men för mig känns det som blicken är tom just nu. Visst är det så att det är två månader till nedsläpp, men normalt så använder man träningsmatcherna till att pröva lite olika formationer men just nu så har MIK 16 spelare (exkl. #9) en trupp behöver ha mellan 25 till 28 spelare okm man skall klara en säsong och vara i topp och det har defenitivt inte Mora idag. Det behövs atminsone två stabila backar det är alldeles för tunt idag samt tre forwards med bra kvalitet, men det kan ju vara så att man har några på gång som ingen vet om men det är väl högst orimligt för spelarmarknaden är väl inte i överflöd på bra spelare. Nej tyvärr Mora så är det något som inte stämmer nu vi är ute i alldeles fel tid så här tunt har det inte varit i Moras trupp vid den här tiden på många år.Jag måste säga att jag är riktigt orolig och jag är ändå en riktig optimist oftast.
Kommentera

Massebros:
Jag känner faktiskt likadant, om 6 dagar spelar vi första träningsmatchen och vi har 3 femmor å 1 målis...
Detta med att vi inte får nån info via hemsidan gör att oron är ännu större, det verkar inte som att fansen räknas och det gör mej mycket besviken!
Kommentera

Slinger: Det är nog så att folk börjar tröttna på klubben,
Kommentera

Slinger:
Ja denna oro har vi yppat här under juli månad och ingenting händer när det gäller information. Det kommer att bli pinsamt när ryssarna kommer att köra över laget. Risken är stor att det blir tvåsiffrigt.

När det gäller informationen på hemsidan verkar det var brist på "skrivare" då "höjdarna" inte tycks vara villiga eller ids inte att skriva något. Några rader kan de väl klämam ur sig. Ett livstecken vore bra. Jag är trött på Nilles nu.
Kommentera

Hakan Olsen:
Jag är också trött på Nilles Shop som senaste nyhet och det har gått nästan 1 månad utan att det har skrivits nåt officiellt!
Det kan ju skrivas om vad som helst T.ex att "träningen gick bra och XX gjorde ett riktigt gott intryck!" eller att "laget har samlat in pengar till en vägkon till Jan Huokko" (Ja det var ynkligt skrivet) eller vad fan som helst bara det skrivs nåt!
Kommentera

Information till oss suportrar från klubben är zero, nada, intet........ Hur blev det med svaren på frågorna från kick-offen? Hur många säsongskort har det sålts? (målet var 2000). Hur många sponsorer antog utmaningen om att dubbla sponsringen? Som sagt så är hemsidan ett stort skämt, rent ut sagt bedrövligt skött. Besvikelsen är stor bland många.
Kommentera

Forever MIK: det går väl så dåligt så dom inte ens vågar skriva om hur många säsongskort dom har sålt osv....
Kommentera

Jag tycker att det det är för negativa tongångar om mikledningen.
Vad ska de göra? Mora betalade enorma löner till spelare som sket i Mora ik fullständigt. (med några få positiva undantag)
Men sådan är tidsandan det gäller inte bara hockeyn.

Jag tycker de gjorde ett väldigt bra job i att få tillbaka Harald.
Kommentera

PappaKeno: Ja för första gången på 25 år kan jag säga att det blir nog inte något säsongskort för mej det är för dåligt med hela skiten,Jag har köpt mej ett gymkort istället det gör mej mycket bättre
Kommentera

zeb: Äntligen slipper vi dig :)
Kommentera

Steff: kan bara säga det samma
Kommentera

zeb: Vet du vad ironi är????
Kommentera

Bonäs norra:
Kan inte annat än hålla med dej där, Harald är ett kap!
Kommentera

zeb:
Hej då, zeb!
Kommentera

Slinger: Harald är den bästa värvningen i år.
Kommentera

Steff: o Ja ,vi kan prata om det nästa gång jag ser dej
Kommentera

Hörde rykten om att Pierre Falk skulle övertalas att stå i mål!
Kommentera

PappaKeno:

Kan det vara så att den utdragna processen med de finska spelarna gjort att beslut om andra spelare ej varit möjlig? Varför har det hela med Järventi och Määtä dragit ut så väldigt på tiden? De har nog rätt länge varit klara med att de skulle lämna MIK. Kommer Dahlman att fortsätta?
Kommentera

Hakan Olsen: ser inte ljust ut att få kvar Dahlman nu...tror det blir finska högsta ligan för honom!
Kommentera

PappaKeno:

Vad väntar Dahlman på? Han borde fått anbud vi det här laget.
Kommentera

Hakan Olsen:

Dahlman har kontrakt denna säsong med MIK enligt eliteprospects.

vet dom nånting som inte du vet :)
Kommentera

mattias - 74:

Vad kostar det honom att bryta kontraktet i så fall? Han har avicerat att han vill spela i en högre division.
Kommentera

Hakan Olsen: Det kostar nog ingenting att bryta kontraktet med Mora för Dalman , för om jag minns rätt så är han en av spelarna med en Elitserieklasun inskrivet i kontraktet .
Kommentera

« · 1051323 · »