Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

« · 562666 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför 05/06
83 Liljegren:

Don simons, kommer från en tidning där dom hade gjort bilden på ett sånt sätt att det såg ut så, sen skrev dom don simons dessutom...
Kommentera

83 Liljegren:

Ja, mora brukar ta mer okända spelare som är bra men väntas kunna få ett genom brott snart.
positivt är att laget ser mkt. fysiskt starkare ut nu än förra året.
och när jag var ner och tittade på träningen senast så såg det ut som att både granström, skogs och wesslan blivit både bättre å starkare, så det skulle vara riktigt kul om dom lyckades i år så vi får lite mer egna bergfasta produkter...
Kommentera

Stigsson: Jo men att kalla honom Don är väl ändå att ta i...
Kommentera

83 Liljegren: Det är ingen övertro. Han har gjort rätt hittils så varför börja tvivla nu.
Kommentera

mr big: Det är Luleå + flera klubbar i europa som är ute efter honom. Inte hört ert namn i dom spekulationerna, men det kanske är något för Luggen att kika på?
Kommentera

83 Liljegren:

Låter heltklart som en förstärkning om vi fick han.
Kommentera

mr big:

"Den 26-årige centern Tommi Santala gjorde mest assists av alla i SM-liiga för två år sedan, innan han åkte över till Nordamerika, där det mest blivit AHL-hockey för honom. Nu ska Luleå Hockey ha visat intresse för den storväxte playmakern, uppger NSD idag. Santala har gjort 24 A-landskamper och totalt 141 poäng på 205 matcher i finska SM-liiga.

04/05:

Matcher: 67
Mål: 8
Ass: 48
Utv: 83"
Kommentera

83 Liljegren:

Santala vet jag inget om, vilken klubb/land är han från?
Orzagh har vart i dif förr och har vart med slovakiska landslaget wm2003
Kommentera

Stigsson: Tycker ni verkar ha övertro på toffelmannen med luggen?
Kommentera

mr big: Uttalande från Don Simons i DD angående den sista platsen i truppen.

"Vi jagar fortfarande en center. Men vi ska ha lite is i magen när det gäller centern. Vi ska avvakta hur det förlöper i nordamerika. Klart är att förstärkningen ska komma därifrån, tillägger Jan Simons."
Kommentera

mr big: Har inte skapat mig en uppfattning om honom än... den där Santala verkar grym också...
Kommentera

83 Liljegren:

Han e bra som f*n.
Kommentera

mr big: Tackar! :D

Ni kan ju vara med och bjuda på Orzagh (eller hur han stavar sitt namn)... iofs inte transatlant men ändå...
Kommentera

83 Liljegren:

Ja, jag håller nog med dej även om jag önskat att horcoff skulle komma tillbaks, men det är väll dags att glömma honom nu det finns fler bra canadicker o amerikaner att titta på...
Kommentera

Här kommer länken (märkligt att 2 av 11 spelare spelade i Mora senast):

"Just 11 NHL players - including Hossa - invoked their right for salary arbitration Wednesday, the deadline to file under the guidelines of the new collective bargaining agreement.

Also opting for arbitration were Brenden Morrow of Dallas, Shawn Horcoff of Edmonton, Paul Mara of Phoenix, Mattias Ohlund of Vancouver, Dick Tarnstrom and Josef Melichar of Pittsburgh.

The New York Islanders featured the highest number of players, with Trent Hunter, Justin Papineau, Mike York and Brent Sopel filing. York and Sopel were acquired in trades with Edmonton and Vancouver, respectively, last week.

According to the new CBA, players are eligible for salary arbitration after four years in the NHL, as opposed to the previous three-year period.

Also new to the agreement is the right for teams to take players to arbitration. Players who made more than $1.5 million in their previous season can be taken to arbitration by their teams instead of receiving qualifying offers. Clubs also can elect arbitration for Group II free agents who declined to choose the procedure.

Teams have until 5 p.m. EDT on Thursday to file for arbitration against players. All hearings will take place in Toronto from August 23-September 1"
Kommentera

Dessutom har dom råd med honom...

"Oilers har hållit i plånboken rätt bra tidigare och sitter inte på några skrämmande kontrakt. Några av nyckelspelarna återfinns bland restricted free agents. Efter att de skrivit på nya kontrakt, finns litet utrymme för nya spännande namn."
Kommentera

Anders i Budum: Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det, men Warhawk som har koll på läget dementerade inte det utan bekräftade det och eftersom han valt att gå till domstol om sin lön i Edmonton kommer han försöka få bättre betalt, men inte lämna klubben!

Så tyvärr (för din och dina Moravänners del): ingen Horcoff kommande säsong.
Kommentera

Db_04:

Du är bara nojig att mora ska lyckas bättre än leksand...
Kommentera

83 Liljegren: Vad har du fått det i från? Själv tror jag inte ett ögonblick på det. Jag är säker på att han skrinnar ut i FMMA mot FBK!
Kommentera

WarhawK: helt rätt db o4 yrar
Kommentera

Dino: För många.
Kommentera

Db_04: Vad har du då hört för rykten?
Kommentera

WarhawK:
det får han visst ska vara det får man visst .. det inge bra prata telefon och skriva saker samtidigt ju
Kommentera

Db_04:
VAd yrar du om det får han visst .. men edmonton har rätt att matcha alla bud han får och då måste han spela i edmonton .. och skulle ett annat lag bjuda högst så beroende på lönen får dom ge upp en massa draft picks
Kommentera

83 Liljegren: Han kanske vill byta klubb inom NHL ...han är ju en sk Restricted Free Agent så han får ju inte ta emot bud från andra än Edmonton.
Kommentera

Db_04: Skulle han verkligen gå till rätten om han bara vill byta klubb?
Kommentera

83 Liljegren: vem vet mora kanske skickar upp en rejäl sedelbunt :)
Kommentera

Angående Horcoff ska han gå till domstol angående sin lön tydligen... förmodligen stannar han väl i Edmonton om det går igenom.
Kommentera

Stigsson: Nu har vi fått en ny Skrbek......Yes!
Kommentera

MrAce: Westberg då? eller är han helt borta nu ?

Jones är väll utlånat till Mariestad
Kommentera

Db_04:

86:an Erik Jones tror jag på, även om han har en bit kvar till A-lags nivå.
Men det är en framtidsback som är mkt abitiös och träningsvillig!
En kille som brukar vara med a-laget och träna, en man för framtiden men inte mogen ännu!
Kommentera

zeb: Beror på hur pass bra Pierre är om ni behöver förstärka eller inte....Har ni nån bra Juniorback att ta upp annars?
Kommentera

Stigsson: Vi behöver nog en riktig back till minst klass
Kommentera

Simons kommenterar Tribuntsovs i Expressen.

"Vi behövde en stor och rutinerad back till laget och Tribuntsovs underskrift är vi nöjda med. Eftersom han är en EU-spelare har vi fortfarande kvar möjligheten att förstärka med NHL-spelare från Nordamerika. Vi letar fortfarande efter en center men det är ingen panik att hitta någon så snabbt som möjligt, säger Simons."
Kommentera

Stigsson: Tror också att Skogs kan få ett genombrott men Pierre är mer tveksamt
Kommentera

Dino: Skogs får sitt stora genombrott i år. Han börjar i tredje men kommer vara i förstafemman före jul!
Kommentera

Stigsson: Sådär ja nu börjar backsidan se helt OK ut. Jag placerar dock Calle som 6:e back bredvid "Nolan". Nu väntar vi bara på att "den store" ska skriva på.........
Kommentera

mok: Född 1978.
Kommentera

Stigsson: Ajdå tuff sits att vara i då måste jag säga. HUr gammel e killen nu då?
Kommentera

mok: Inte fullt så trevligt för Micke som hela tiden får glåpord för att han (enligt vissa) bara har en plats i laget på grund av detta.

Micke är talangen som aldrig blommade ut. Tidigare som junior skulle han bli vår nästa stora export till NHL efter Pär Djoos men av det blev det inget.
Kommentera

Stigsson: Ah där ser man så trevligt. Hoppas han inte har tråskor på sej bara :)
Kommentera

mok: Far och son.
Kommentera

Stigsson: Mikael Simons?? Släkting Jan Simons?
Kommentera

Db_04: Tids nog får vi nog se hur dom formerar sig. Tills dess får jag väl lita på ditt ord. Hur vi än gör så är det i alla fall en riktigt vass förstecenter som saknas.

Någon som varit på nån träning som kan ge nån ledtråd till komponeringen av kedjorna?
Kommentera

Stigsson: Toukko är ingen direkt spelare som gör massa poäng...han passar nog bäst i en checkande roll i en 3e-4e kedja
Kommentera

Db_04: Vet ej förräns jag har sett dom spela.
Kommentera

Stigsson: Du tror inte de är bättre å byta plats på Toukko och Kerman?
Kommentera

mok: Äsch, man lär sig efter några veckor.
Kommentera

Stigsson: Inte många namn man kan uttala rätt i dom 2 första kedjorna :)
Kommentera

Då saknar vi bara en högklassig förstecenter då i och med att den nye lettiske backen är klar.

Summering av vad vi har så här långt:

Petri Vehanen
Daniel Sperrle

Ross Lupaschuk - Petr Smrek
Marco Tuokko– C1 - Teemu Elomo

Atvars Tribuntsovs - Jarno Kultanen
Kalle Kerman – Peter Fabus - Kenneth Bergqvist

Peter Nolander - Thomas Skogs
Eric Johansson - Magnus Sandberg - Anders Nilsson

Calle Bergström - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Håkan Bogg - Marcus Eriksson

Övriga:
Jonathan Granström, Jonas Westerling, Mikael Simons, Jens Jakobs.
Kommentera

« · 562666 · »