Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

« · 568270 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför 05/06
....och här är en till tråd som går utmärkt att använda när vi spekulerar i vilken som blir vår center-bomb!
Kommentera

Stigsson: Nu står det väl klart att inga fler försvinner till NHL iallafall.... Skönt, då kan man börja sätta sig in i vad alla olika lag har för trupper. Det kan ju vara skönt att veta vilka som ska försöka stjäla poäng från oss.....
Kommentera

Db_04: Nej men han går ju inte heller till en NHL klubb. Han väljer att säga upp kontraktet av andra skäl om jag har förstått saken rätt. Problemet i det fallet uppstår väl bara om han skriver på för en NHL klubb efter 0.00 inatt.
Kommentera

Stigsson: som ja fattar av de Malmös yttrande så fanns det ingen NHL klausul i Liljas kontrakt
Kommentera

AH: Man kan ju ha skrivit i kontraktet också att han får sticka om NHL kallar före ett helt annat datum än det som gäller för övriga. Om detta vet nog bara Don Simons och killen själv.
Kommentera

AH: Är det inskrivet i kontraktet att han får sticka så gäller väl det oavsett datum.
Kommentera

Db_04:

Jag vet faktiskt inte. I Liljas fall skulle han ju nu börja leta NHL-klubb men han kanske anses som kontraktslös nu. I vår spelares fall är det ju så att han tillhör ett NHL-lag och spelar i MIK om inte han får kontrakt med detta NHL-lag. Frågan är om denna risk nu är upphävd.
Kommentera

AH: NHL kan väll inte plocka spelare från Europa efter i natt?
Kommentera

Stigsson:

Betyder det att vår Kanadensiske back blir kvar nu eller har han en klausul där han kan försvinna mitt i säsongen om "hans" lag därborta kallar.
Kommentera

Barkbit: Inte är det så akut att vi måste få tag på den efterlängtade centern denna veckan. Det som sker nu är att NHL inte längre får signa spelare som redan har skrivit på för europeiska klubbar. Vi har fortfarande tid på oss fram till första transferfönstret stänger den 19/10 att skriva kontrakt med spelare.
Kommentera

Dino:
"Siljan är vår sjö."

Jojo.
Kommentera

AH: Ett mycket bra inlägg!
Kommentera

Dalmas1:

Nej någon buffel är han definitivt inte. Han är en mycket kompetent spelare med en bra inställning. Däremot så tror jag att succen berodde mycket på att han och Horc kompletterade varann. Om han sedan kan spela center på högsta nivå vet jag inte men kanske. Cleary skulle jag vilja beskriva som en elak men samtidigt elegant spelare. Han har bra blick och tycks alltid spela med stort självförtroende. Visst hamnar han i båset rätt ofta men om jag inte minns fel så var det värst i början. Även om det knappast är aktuellt skulle han för mig vara välkommen men det skulle nog vara på bekostnad av någon annan i laget. Simons letar ju center
Kommentera

Dino: Självklart!
Kommentera

Dalmas1: Cleary är väl inte någon buffel? Han har samma arbetsvilja som Horcoff. Där emot är han mer en bulldozer än vad Shawn är. Han är välkommen!!
Kommentera

Mon Aug 01 Daniel Cleary Right Wing Became Unrestricted Free Agent (Not tendered a qualifying offer)

Hoppas det inte är Cleary som är "bomben" nu när Horc är ute ur bilden. Mora behöver väl en riktig sniper som kan förvalta några av alla skott som skjuts, t.ex. i pp. Behöver ingen buffel som drar på sig tvåor - även om han kan rendera motståndarlaget några diton...
Kommentera

Förklara varför det skulle vara något problem, 87bth01:
Kommentera

87bth01: Ja ja, självklart!!
Kommentera

87bth01: HAHA
Kommentera

Dino:

Av den kvinnliga delen av Moras befolkning också?
Kommentera

Anders i Budum: Lilja är då iallafall hjärtligt välkommen i Smidjegrav Entertainment Arena..............
Kommentera

Fel tråd i förra inlägget. Sorry!
Kommentera

Stigsson: Visst är det en förstacenter som eftersöks?
Det händer säkert saker i slutet på den här veckan, eftersom det är sluthandlat för NHL på trosdag..... Transferfönstret stänger väl igen då.
Kommentera

Matchen Mora-HV71 är för länge sedan slut så nu styr vi över eventuella spekulationer om nya spelare till rätt tråd igen. :-)
Kommentera

Vesslan utlånad...det måste väl finnas spelare i truppen som borde gått före honom?
Kommentera

zeb: nja tror de är så enkelt att dom hellre satsar på Granström och Gudmundsson ....Westerling är 82 va? och har han svårt att platsa nu så äre bättre han lirar nånstans där han gör de.
Kommentera

Db_04: Ja hur dom håller på ush!!!
Kommentera

Anders i Budum: Jonas Westerling lånas ut till AIK ....Är missnöjd att inte fick en bättre chans
Kommentera

Anders i Budum:
Masspskykos. Men en upplivande sådan.

Rock on, Shawn. Will always remember you.
Kommentera

Anders i Budum:

Ett seriöst rykte: Nej!
Ett upphausat rykte: Ja!
Kommentera

MrAce: Om inte detta har varit ett seriöst rykte, då vet inte jag vad det är!
Kommentera

Anders i Budum:

Nej det har aldrig vart ett seriöst rykte, som jag försökt skriva här 1½ månad.
Ser framemot många tidiga mornar med canal+ i vinter, fortsatt lycka till i Edmonton Horc!
Kommentera

å en annan sak...hur kan alla dessa trovärdiga rykten uppkomma? Jag menar, det är ju så att hade det bara spekulerats här på HS kan man ju fatta att det kanske inte är så mycket substans i ryktena. MEn när man hört från "det man trodde var säkra källor" samma sak tror man ju att det är klart. Har nån strulat till det på slutet?
Kommentera

..detta trodde jag verkligen inte. Känns helt plötsligt som när man vaknar upp efter att ha druckit 15 starköl och en pava vin...
Kommentera

Slinger: Horcoff borta...fy fan!
Kommentera

Stigsson:
Horcoff har skrivit ett 1-årskontrakt, synd!

Stigsson, du blundar för fakta, nu låter du som hockeybasen Englund! ;-)
Kommentera

Stigsson:
Nu kan alla drömmare vakna det blir ingen Horcoff för er iaf inte denna säsongen
Kommentera

Slinger:
Detta ar det värsta övertrampet hittills i denna gästboken sedan jag klev in som moderator. Om inte du ändrar din attityd mycket snabbt angående vad som är rätsidan eller avigsidan av älven så väntar en LÅÅÅNG avstängning från HS. ;-)
Kommentera

WarhawK:

Du menar utomäktenskapliga förbindelser, det låter inte bra...
Kommentera

Slinger:
dom kanske dejtar varandra ;->
Kommentera

Metal Guru:

Mariann med 2 n är inte det Marians och Marcels syrra då, hur kan hon veta så mycket om Horcoff och Östnor? :-))
Kommentera

Slinger:
Mariann Hossa. Ej att förväxla med sin klubbviftande bror.
Kommentera

Ola:

Det var Hossa som berättade det för postnissen...
Kommentera

wille:
Och vem har berättat det för snubben på posten? Är du säker på att det inte är Marian Hossa som köpt hus då?
Kommentera

Go_Bananas:

Ja Horcoff i östnor, det vore något det. Hursom helst så har då jag inte hört att något lämpligt hus ens varit till salu. Men klart är väl att allt har ett pris. Om detta vore sant skulle jag till 90% säkerhet veta det. Var så säkra.
Kommentera

Slinger: Men vilken diskussion ni för! Jag tycker att vi alla bara ska välkomna familjen Horcoff och vara glada att han vill bo (om så bara på sommaren) här i Mora. Spelar roll vart.. Om det nu är sant, man vet aldrig.. Det går ju så många rykten, särskillt om Horcoff. Men hoppas kan man alltid göra! :) Och håll med om att det skulle vara helt otroligt roligt och smickrande om han ville bosätta sig just här, i lilla Sverige, lilla Mora och pyttelilla (men naggande goda) Östnor! :D
Kommentera

Steff:
Nja, hellre Sold än Östnor, men helst Morkarlby där det finns riktiga rejäla människor!

"Japp, skitlöjliga inlägg men vafan..."
Kommentera

Slinger: Nu skojar du väl?????
Kommentera

Slinger: Ja, det önskar jag att jag åxå kunde! Du får vifta med STORA MIK flaggan! :)
Kommentera

« · 568270 · »