Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Skärpning!

« · 220754 Till forumet

Skärpning!
Jag brukar inte klaga offentligt utan i stället ta upp det aktuella problemet direkt med den berörde. Det har jag genom mejlkontakt gjort, men tydligen utan framgång. Därför beklagar jag mig nu här.

Det gäller texterna på MIK:s officiella hemsida. Enligt mig är det oerhört viktigt med korrekt svenska på de officiella sidorna. Detta är numera en stor del av klubbens ansikte utåt och det ser väldigt oprofessionellt och slarvigt ut när inte ens de grundläggande grammatiska reglerna efterföljs.

Några exempel hastigt plockade från "inför IKO".

Felstavade ord och besynnerliga ordval som:

"fast", "våran", "man", "kvällens", "dom", "se", "jämt", "Play offen", "våra", "sen",

Långa, felaktigt byggda meningar som exempelvis:

"Därför gäller det att våra grabbar är heltända inför matchen och går ut och ger järnet det lär kunna behövas för i IKO finns det killar som Dean Seymour som kan göra poäng och även duktige målvakten Timo Leinonen som kan få för sej att spika igen en hel match"

Dessutom dessa enerverande särskrivningar (SUCK!):

"krigar hjärta", "kämpa insatts", "fortsättnings serierna", "Super allsvenskan", "fjärde placerade", "femte placerade", "fortsättnings serien", "andra platsen".

Gästböcker och de inofficiella supportersidorna bryr jag mig inte om, men på den officiella MÅSTE det bli rätt!
Ändring i fortsättningen tack!

(med reservation för felstavningar :-)
Kommentera

« · 220754