Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?

« · 972326 · » Till forumet

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
insu:
Har de inte redan tagit ett par bira?
Tåbira, med tanke på hur surt det rapas.
Kommentera

zeb:
Kan inte du och din själsfrände PappaKeno söka upp varandra, sätta er någonstans, kanske ta ett par bira och förenas i er negativism? Ni motgångssupportrar kan säkert få en trevlig afton.
Personligen tycker jag inte att dina inlägg här inne (och på mik.se) tillför särskilt mycket, eftersom nästan samtliga inlägg är omskrivningar av en och samma sak, nämligen att MIK suger på i stort sett varenda punkt.
Men OK, vi är alla olika i Guds hage.
Men lär dig åtminstone sära på åsikter och fakta!
Fakta: en hockeymatch är 3 x 20 minuter + ev sudden death.
Åsikt: ”För dåligt tränade är man det står helt klart.”
Fakta: MIK ligger sist i högsta serien.
Åsikt: ”Kan inte bli annat än kvalserie med det spel man har.”
Etc. Etc. Etc.
Kommentera

Jag repeterar, zeb:

Kan du förklara för mig, som har så svårt att tåla höra sanningar, på vilket sätt den attityd du visar i olika gästböcker hjälper Mora IK att stanna kvar i Elitserien?
För det är väl ändå det du vill - eller har jag missuppfattat dig, och du faktiskt representerar någon annan klubb under cover?
Kommentera

Huge: Ja tänk om du det viste
Kommentera

Metal Guru: Attityd det handlar väl inte om det ,jag skriver om hur Mora spelar hockey.Vad ser du? ingenting?
Kommentera

Dåliga nyheter, Alisandali:
Den kom till oss vid senaste Brynäsmatchen, och sprids tyvärr med rinnande vatten. Så hinner ni inte vaccinera hela befolkningen så har ni den i Leksand lagom till KS. Illa!
Kommentera

Du säger att Mora IK är din förening, zeb:

Kan du förklara för mig, som har så svårt att tåla höra sanningar, på vilket sätt den attityd du visar i olika gästböcker hjälper Mora IK att stanna kvar i Elitserien?
För det är väl ändå det du vill - eller har jag missuppfattat dig, och du faktiskt representerar någon annan klubb under cover?
Kommentera

Metal Guru: Har dysterkvistarna från Brynäsboken smittat ner ett par i eran bok nu ??

Gurun du får snabbt se till så du får tag på nått bra medel så inte smittan sprider sig .
Kommentera

Metal Guru: Jodå, jag lever med dom dagligen.
Perfekt att du satt ett latinskt namn på företeelsen.
Ger liksom lite mer tyngd åt det hela... :-)
Kommentera

Jag är inte så säker, Huge: att jag bjuds på sanningen av Zeb, så då finns det fler kategorier som kan vara aktuella.

Du med erfarenhet av Brynäsboken är väl bekant av den här sorten? Ledtråd: Latinskt namn: Dystros Quistum.
Kommentera

zeb: ",tål du inte att höra sanningen ska du blunda och hålla för öronen"

Ja, det är ju som bekant från fyllon och barn man får höra sanningen.
Vilken kategori tillhör du?
Kommentera

zeb:
"Kan inte bli annat än kvalserie med det spelet man har"
Fakta?

"och varför åker man inte skridskor som andra lag gör ?"
Fakta?

"nej för dåligt tränade är man det står helt klart."
Fakta?
Kommentera

Metal Guru: Ja du får tycka som du vill,och jag tycker som jag vill,det jag säger är ju fakta man kan inte hålla på och lura sig själv hela tiden som du verkar göra,sen kan man ju hoppas det är en annan sak,tål du inte att höra sanningen ska du blunda och hålla för öronen
Kommentera

Metal Guru: Nej, de imponerar ju inte för tillfället...
Kommentera

Chief:
Cipramil är Brynäsgodis, så små blå fungerar mycket bättre. Du har säkerligen ingen större nytta av dina, eftersom de bara funkar mot kvalserienoja. Emottages tacksamt, och kommer ransoneras ut i dricksvattnet i Siljansbygden. Utifall att.

Om inte annat kommer de att ge en hjälpande hand åt våra vänner i syd, när det plötsligt inte är lek längre.
Kommentera

Man började faktiskt få lite förhoppningar efter 2 raka.Hade mora förlorat även fast man spelade bra hade det faktiskt känts mycket bättre men spelarnas uppträdande var faktiskt bedrövligt....
Kommentera

Metal Guru: Visserligen ett flott erbjudande från JanT, men nog vill du hellre ha små blå än Cipramil? Jag skickar över ett gäng så länge.

Hm, läste vad jag skrivit och insåg plötsligt att det låter som du är smurffetischist.
Kommentera

Metal Guru: Ta det lugnt, broder!

Brynäs IF finns kvar inom räckhåll! Som bekant är vi alltid sämst när det gäller!

Om du vill kan jag skicka ett paket cipramil på posten...
Kommentera

PappaKeno:
Självklart är det OK att vara negativ hela säsongen.
Men det låter ju så tråkigt. "Vad har du för intresse?" "Hockey." "Vad kul!" "Nej, inte alls. Jag är negativ."
Kommentera

lex:
Det jag menar med att 'ge upp' är hur folk vädrar sitt missnöje på ett anonymt forum på Internet.
Jag tror inte Mora IK har 'gett upp'.
Kommentera

Metal Guru: Det är bara konstatera att TIK var det bästa gänget idag och detta betyder ju inte det samma som att ge upp. Och det är inte pga av den här typen av matcher vi ligger där vi gör. Utan det är ju de oförklarligt svaga insatserna mot SAIK, Lule , SSK som har bäddat för detta
Kommentera

lex:
Ja visst är KS det sannolikaste sceniariot som tabellen ser ut just nu. Men jag fattar inte själva grundkonceptet med att lägga sig ned och dö. Blir inte finstassen smutsig då?
Kommentera

Metal Guru: Ge upp... gör man inte innan man tagit ned skylten för gott. Men helt klart är MIK's deltagande i KS inte bara ett WCS utan även ett det sannolikaste scenariot. Kan finnas fördelar med detta också
5 hemmamatcher
Daladerbyn
Säsongen tar inte slut redan i börajn av mars.

Ja, jag inser absolut dom hemskaste av nackdelar också men varför misströsta. Följde ju detta lag även under dom 29 åren "down under"
Kommentera

PappaKeno: om du nu är en motgångs supporter och varit negativ hela säsongen vad gör du de gånger som det faktiskt ser bra ut som exempelvis de 2 matcher vi vunnit i rad då det sett bra ut och pitten haft nya benskydd jag tror det ska bli bättre bara vi förlorat en match sen tar vi lite poäng här och där bara.
Kommentera

SIVASN: Man kan inte räkna med att Mora vinner varje match bara för att det behövs, vinst på Lördag och vi är med igen.
Det blir nog många gråa hår innan det här är klart.
Kommentera

sold: har aldrig varit en medgångs supporter jag har varit negativ hela säsongen när det gäller Mora i år tyvärr...tycker det har sett bedrövligt ut hela säsongen bara för att dom vinner 2 matcher i rad så tror jag inte det ska bli bättre jag vet precis hur Mora är nu har vi vunnit så nu ska vi förlora lite matcher och ta nån liten poäng här och där bara.
Kommentera

Hörru zeb:
Om tillräckligt många av våra egna tycker som du gör, kommer profetian om att dagarna är räknade för MIK bli självuppfyllande.

Jag vägrar ge upp.
Vi ligger just nu tolva i ES. Vi har plumpat förr. Vi kommer plumpa igen. Men det viktiga är att då serien summeras ska vi ha plumpat färre gånger än två andra lag.

Det står dig fritt om du vill ge upp.
Men jag ber dig i så fall göra det någon annanstans än här. Eller på mik.se för den delen.
Kommentera

Forever MIK: Hmm,irritation he he he,ville bara se om det var nån som var irreterad på detta förbannade skitspel som mora spelade ikväll.KS väldigt nära nu
Kommentera

SIVASN: Det håller inte att uppträda på detta sätt,förr eller senare tar det slut i ES ,det är för mycket upp och ner,svårt att se något annat lag som är sämre
Kommentera

zeb:"man undrar vad detta mora är för lag som inte ens bjuder till" Glöm inte dessa ord på Lördag när vi spöat FBK med 8-2 ;)
Kommentera

zeb:
Håller helt med och har Timrå 6 man borta så ska ett formstarkt MIK slå dem det bara är så. Regin kom tillbaka idag=2 Mål. Moe komm tillbaka idag =1 Mål säger allt. Hur skulle det varit med alla tillbaka 12-1 eller....
Kommentera

Hade funderingar efter matcherna mot skansen och indianerna, vilken skall man ta bort om det kommer ett eller två nyförvärv, kunde inte hitta någon självskriven kandidat. Idag kan jag peka på 10-15 st utan vidare.
Kommentera

Forever MIK: otroligt att man kan uppträda på detta sätt,Kan inte bli annat än kvalserie med det spelet man har, och varför åker man inte skridskor som andra lag gör ?, nej för dåligt tränade är man det står helt klart.När man ligger under med tre ett och man står stilla i mittzon eller backar då måste det vara ett väldigt stort fel,Timrå med 7-8 man borta? man undrar vad detta mora är för lag som inte ens bjuder till
Kommentera

sold: stick och brinn
Kan ta en förlust om man bjuder till, tik ställer samma lag på isen förutom fd. drantbacken som man slog frölunda och gevalia med. Men bjuder man inte till det minsta så skall man ha skit.
Kommentera

sold: Men resterande resultat gick våran väg,men det struntar väl ni i
Kommentera

PappaKeno: Dessa medgångssupportrar.Så fort mora förlorade så börjas det igen.Men det var bra att ni gjorde för då vann jag 500 :-
Kommentera

Forever MIK: ja men kände igen Mora nu iaf...
Kommentera

USELT och i detta läge, det är så jäv-a bedrövligt att inte ens kunna bjuda motstånd.
Kommentera

Taurus: ni kommer väga för lätt ikväll mot tunga Mora!
Kommentera

Taurus: Vad betyder förbrilt?
Kommentera

PappaKeno:

Tror nog på förlust jag. Timrås unga garde kommer att kämpa förbrilt =)
Kommentera

Ikväll blir det vinst med 3-2!

Målen: Basse, Huml och Skogs
Kommentera

Anders i Budum: Det har jag önskat länge, men skulle de misslyckas i år är väl risken att de får pengar från statsmissionen eller nåt till ett nytt försök.
Kommentera

..för övrigt är Dinos blogg förbannat bra.
Kommentera

Min största önskan:

Att medias gullegris Leksand, aldrig någonsin mer spelar elithockey.

Hallen, klacken, kulturen...bla, bla, bla...
Kommentera

Knogen: Inte mycket till livs här inne ikväll...
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker inte om Leksand. Jag kan ju inte säga att Mora går till kvalserien men det är ju troligast iaf.
Kommentera

källan:

Varfor hoppas du det ?? Jag sager som knogen , for deras del ar de bra om de slipper spela dar :)
Kommentera

källan: Till höger kan man läsa " Modos segertåg fortsätter" 2-8 torde vara en förskönande omskrivning av "segertåg"
Kommentera

källan:

Det hoppas inte jag ;-)

Underförstått, jag hoppas vi slipper det där helvetiska stålbadet överhuvud taget :-)

Hoppet lever än...
Kommentera

« · 972326 · »