Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?

« · 967966 · » Till forumet

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
rbn: Vafan förändring måste ske skiter vad liket gjort han kan då fan inte vara sämre än dom som redan är där ute. Förstår inte djoos tanke banor han tycker laget spelar bra och fortsätter med samma lag match efter match förlust efter förlust. Hade jag varit tränare i mora hade jag först och främst bänkat adam a låtit lasse stå låtit basse kedjan spela mera lindström hagos å dahlman i andra linen kanske tom låtit nån lovade junior back som typ vikot Amner få chansen
Kommentera

maztro: Viktor Amner ska det stå lol =D
Kommentera

rbn:
Vad är det Liket har gjort eftersom du känner så?
Kommentera

Jonny Puma: Lindström har varit på krogen. Mer än så om detta vill vi inte ha här i gästboken då kommer detta att raderas omgående.
Kommentera

Stigsson: Jag räknar med "Liket" på läktaren ikväll igen...
Kommentera

Dino: Han är visst klar för HV. Minst sagt överraskande. Kändes mer som en "malmövärvning".
Kommentera

henrikj: Jag kommer INTE att sakna honom..... Men nu lär han väl börja producera igen och hålla landslagsklass.....
Kommentera

henrikj: Fy f#n vad sur jag blir. Alla dessa konflikter med spelare och tränare kan då inte vara annat än Djoos ??
Nej, en rutinerad tränare från start och Djoos sparkad hade varit det enda rätta.
Kommentera

Dino: Man kan ju undra varför han inte gått bra i Mora. Bra och bra, han är ju i allafall 5:a i poängligan men det lär ju inte räcka i Mora, men då lär det väl dyka upp en sjuhelsikes till spelare då.
Får nog stanna hemma ikväll och ladda för Frölundaresan.
Var befinner sig segertåget, sitt eller stå?
Kommentera

horcoff: Finns det stå överhuvudtaget i Scandinavium?
Kommentera

Stigsson: Nix, det är enbart sittplatser. Bortaklacken brukar hänvisas till sektion M och Goa Gubbar sitter på sektion B.
Själv kommer jag att sitta på sektion N eftersom M var slutsålt när jag bokade.
Kommentera

horcoff:
jag är helt enig med dig, det här är katastrof. Jag tror inte Djoos har ett dugg koll på vad han gör om jag skall vara ärlig. Jag har sagt det förut FEL tränare sparkades kolla bara på Stor Erik och Basti de har ju i princip försvunnit sedan Arved stack. Och #38 har ju heller inte presterat och det beror ju också på Djoos så där har ni svaret han håller inte måttet eller pressen eller vad man nu skall säga. Lindström under rätt coachning måste väl gå annars skulle de väl inte värva honom till HV...
Kommentera

Anders i Budum: Håller Mora IK på att rusta för kvalserien och allsvenskan????
Kommentera

sold: Att "Liket" försvinner är ju en förstärkning... Så de måste väl rusta för slutspel då....
Kommentera

Massebros: stämmer in på allt du skriver helt fel tränare fick gå.
Kommentera

Alltså!

Vad har Lindström visat som gör att det är fel att man går skilda vägar? Han har inte varit varken bättre eller sämre än de flesta i laget och det kanske till och med är så att han ville iväg. Den direkta orsaken till begränsad speltid på slutet kanske är att han bett att få bli såld. Jag tycker naturligtvis att det är tråkigt när spelare inte lyckas men så är det i bland. Det finns bra med medel att köpa tillgängliga spelare för och nu måste man chansa lite. Innan Kari kom med i bilden fanns det ca 1,5 mille och jag antar att han ryms inom detta. Med Johans lön bortplockad lär det väl inte vara mindre. Jag önskar Johan bättre lycka i HV och tackar honom för att han försökt att hjälpa MIK.
Kommentera

AH: Moras 1:a femma hade ju inte platsat som hv:s 4:e.Det är klasskillnad på spelarna.
Kommentera

PappaKeno:

Det tycker väl jag också men det är ingen ide att fortsätta älta detta. Man har tagit ett beslut som man tyckte var rätt då och vi kan bara hoppas att det slutligen ger ett positivt resultat.

Det är i alla fall fel att mer eller mindre idiotförklara Djoos och Simons som vissa gör. Dessutom orkar jag knappt läsa tidningarna med alla anonyma negativa insändare längre. Det är dags att landa nu och inse att hela ortens missnöje bara är till förtret och visar på att vi inte är mogna för något elitserielag. Detta är en prövning som de flesta etablerade lag måste igenom innan man blir "stabilt". Det är även en prövning för oss fans som klart och tydligt visar om vi bara är medgångssupportrar. Klarar vi detta är vi värda ES. Annars inte.

Det sista var inte ämnat till dig Pappa Keno. Det är bara jag som är så innerligt trött på allt skitsnack.
Kommentera

PappaKeno: Där är vi inte riktigt överens, hade sett att Mora skaffat en rutinerad tränare från start som hade fått ihop hela gänget och det misslyckades Arved med. Sedan är det ju frågan om inte Arved skulle varit kvar för att det drogs ut på tiden.
Hoppas på att vändningen startar ikväll.
Kommentera

sold:

Det är klart att det är skillnad på både klass och lönekuvert om man jämför spelare för spelare. Vi har väl säkert några som skulle gå in i alla lag men visst är det så. Sedan handlar det om att spela så bra som möjligt efter resurserna också och det har vi varit bäst på tidigare år.
Kommentera

AH: 1,5 mille kan det stämma? Man hade ju utrymme för en 2-3 förstärkningar enligt JS. Sedan fick Bruun lämna och nu "Liket". Måste väl finnas mer bara i årets budget. Vi hade ju några millar i eget kapital också.
Kommentera

horcoff: felet från första början var att Djoos fick stanna kvar inför säsongen Arved skulle fått handplockat sin egen assisterande tränare istället för att få en gnäll Djoos som säkert var besviken över att inte han fick bli förste tränare som säkert inte drog helt och hållet åt samma håll som Arved.
Kommentera

Kvällens uppställning:
--------------------------------------------------------------------------------

30. PITKÄMÄKI, Juha
Goalkeepers 1. JOHANSSON, Lars

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 10. JOHNSSON, Pierre
49. ELOMO, Teemu 31. GRANSTRÖM, Jonathan 13. TUOKKO, Marco

2nd Line 42. KURVINEN, Mikko 23. SKOGS, Thomas
27. BEAUDOIN, Eric 11. BASTIANSEN, Anders 16. DAHLMAN, Toni

3rd Line 44. JÄRVENTIE, Martti 7. HARANT, Tomas
19. HAGOS, Yared 9. BOGG, Håkan 36. HUML, Ivan

4th Line 41. BERGQVIST, Kenneth 38. ANDERSSON, Adam
77. JANSSON, Martin 78. SIMONS, Mikael 43. NILSSON, Anders
Kommentera

Hoppas Pitten håller tätt i kväll!!
Kommentera

PappaKeno: Inget att göra åt nu, bara att blicka framåt.
Vinst i kväll, ett måste.
Kommentera

horcoff: jäkligt billigt 0-1 mål... mora måste få ordning på sakerna och vinna denna fajt om man ska slippa KS
Kommentera

1-1 nu fint mål av järventie från blå
Kommentera

Db_04:
2-1 nu fint mål av elomo i pp
Kommentera

Och innan man hinner blinka står det 5-2 på resultattavlan, och Hesa Fredrik ljuder som en mistlur i dimman.
Kommentera

Metal Guru: tycker verkligen det ser bedrövligt ut på isen...två riktigt dåliga lag på sisen idag Mora hade lite mer tur och vann.
Kommentera

PappaKeno: Nej, det var inget vidare skönspel från något håll. Men ibland måste det få se ut så här när det blir 3 poäng. Givetvis vill man se bra spel från sitt lag men om man får väja så hellre mindre bra spel och seger än bra spel och en hedersam förlust.

Får hoppas på att det här ger lite vind i seglen igen.
Kommentera

PappaKeno:
Du menar att för en gångs skull hade Mora mer tur och vann..?
Kommentera

Metal Guru: Tur å tur mer vilja skulle jag nog säga
Kommentera

maztro:
Det låter betydligt bättre än tidigare inlägg.
Kommentera

PappaKeno: Skit i det! Tre viktiga poäng och vi plockar tre nya på lördag! Må så vara med vilket grisspel det vill!
Kommentera

Tången:

Håller med dig, seger är alltid seger. För mig var det första matchen under säsongen jag inte bevakade på något sätt (annat än att farsan skrek från vardagsrummet när det blev mål) så jag tror jag fortsätter med det i fortsättningen, vidskeplig (vidskepelig?) som man är.
Kommentera

Mike Skinner:
positivast igår, vid sidan av tre poäng:
Basse och Stor-Eric var på gång för första gången se'n MA.
Kommentera

Metal Guru:

Ja verkligen. Tre pinnar från Basse och två(eller?) från Beaudoin, fina grejer.
Kommentera

Mike Skinner: Nu är det bara att hoppas på trevlig resa hem från Göteborg.
Kommentera

Metal Guru:
Visserligen känns det som vi står och faller med Basse och Ymer, men jag tror nästan Pittens insats var snäppet viktigare ändå. Kan han spela med det lugnet han spelade igår så smittar det genast av sig på övriga laget. Då törs de lita mer på sin målis, och det ger i sin tur mer utrymme för Basse att snurra runt i anfallszonen.
Kommentera

Tången:

Ja det stämde i alla fall innan Kari blev klar. Då fick Simons ok från styrelsen att använda 1,5 mille till förstärkningar. Sedan antar jag att Liket och Karis löner tar ut varandra. Vad det i övrigt finns för pengar och om summan är ändrad har jag ingen aning om. Jag vet inte heller om summan är tänkt för bara denna säsong eller om den skall täcka ett kontrakt på längre sikt. Jag förutsätter dock att det handlar om artistkontrakt för denna säsong.
Kommentera

Nu finns det bilder från Djurgårdsmatchen att beskåda på mikmusik.com
Kommentera

Det är väl först nu efter några matcher som vi ska se effekten av Eloranta!?
Jag hoppas verkligen att våra finländska spelare med Dahlman i spetsen kan kliva upp ett par snäpp och börja att producera en tuffare hockey med några mål som resultat!
Mora har spelat för snällt i år och det är inte ofta, enligt mitt tycke, som man fullföljer tacklingar i offensiv zon, förhoppningsvis blir det ändring på det nu!
Kom igen nu Mora och ge motståndarna ett helvete och ge inte Leksand den glädjen att få möta oss i kvalserien!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Inte i fan är det väl någon glädje att möta MIK i en kvalserie. Snarare en ren skräckupplevelse :)
Kommentera

mora har tråkigaste hockeyn i eliteserien när dom leder tar dom pucken håller den kvar i typ 1minut och sen skuter dom ner pucken sakta ner i zonen
Kommentera

JAA Fint med vinst
Kommentera

Du verkar vara ett riktigt coachämne, lu93rowa:

Om du talar om för mig hur ett lag som ligger på sista plats i serien ska spela med leding i ryggen och minuter kvar på matchen, så lovar jag att framföra det till lagledningen i Mora, så får vi se hur de behandlar ditt nya och krativa förslag!
Kommentera

lu93rowa:
En sån fantastisk analys du bjussar oss på. Man blir ju nästan tårögd!

Vad var egentligen syftet med att gå in här och berätta det?
Kommentera

Metal Guru:
...ditt nya och KREATIVA förslag!
Kommentera

« · 967966 · »