Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?

« · 971875 · » Till forumet

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
SIVASN: Man kan inte räkna med att Mora vinner varje match bara för att det behövs, vinst på Lördag och vi är med igen.
Det blir nog många gråa hår innan det här är klart.
Kommentera

PappaKeno: om du nu är en motgångs supporter och varit negativ hela säsongen vad gör du de gånger som det faktiskt ser bra ut som exempelvis de 2 matcher vi vunnit i rad då det sett bra ut och pitten haft nya benskydd jag tror det ska bli bättre bara vi förlorat en match sen tar vi lite poäng här och där bara.
Kommentera

Metal Guru: Ge upp... gör man inte innan man tagit ned skylten för gott. Men helt klart är MIK's deltagande i KS inte bara ett WCS utan även ett det sannolikaste scenariot. Kan finnas fördelar med detta också
5 hemmamatcher
Daladerbyn
Säsongen tar inte slut redan i börajn av mars.

Ja, jag inser absolut dom hemskaste av nackdelar också men varför misströsta. Följde ju detta lag även under dom 29 åren "down under"
Kommentera

lex:
Ja visst är KS det sannolikaste sceniariot som tabellen ser ut just nu. Men jag fattar inte själva grundkonceptet med att lägga sig ned och dö. Blir inte finstassen smutsig då?
Kommentera

Metal Guru: Det är bara konstatera att TIK var det bästa gänget idag och detta betyder ju inte det samma som att ge upp. Och det är inte pga av den här typen av matcher vi ligger där vi gör. Utan det är ju de oförklarligt svaga insatserna mot SAIK, Lule , SSK som har bäddat för detta
Kommentera

lex:
Det jag menar med att 'ge upp' är hur folk vädrar sitt missnöje på ett anonymt forum på Internet.
Jag tror inte Mora IK har 'gett upp'.
Kommentera

PappaKeno:
Självklart är det OK att vara negativ hela säsongen.
Men det låter ju så tråkigt. "Vad har du för intresse?" "Hockey." "Vad kul!" "Nej, inte alls. Jag är negativ."
Kommentera

Metal Guru: Ta det lugnt, broder!

Brynäs IF finns kvar inom räckhåll! Som bekant är vi alltid sämst när det gäller!

Om du vill kan jag skicka ett paket cipramil på posten...
Kommentera

Metal Guru: Visserligen ett flott erbjudande från JanT, men nog vill du hellre ha små blå än Cipramil? Jag skickar över ett gäng så länge.

Hm, läste vad jag skrivit och insåg plötsligt att det låter som du är smurffetischist.
Kommentera

Man började faktiskt få lite förhoppningar efter 2 raka.Hade mora förlorat även fast man spelade bra hade det faktiskt känts mycket bättre men spelarnas uppträdande var faktiskt bedrövligt....
Kommentera

Chief:
Cipramil är Brynäsgodis, så små blå fungerar mycket bättre. Du har säkerligen ingen större nytta av dina, eftersom de bara funkar mot kvalserienoja. Emottages tacksamt, och kommer ransoneras ut i dricksvattnet i Siljansbygden. Utifall att.

Om inte annat kommer de att ge en hjälpande hand åt våra vänner i syd, när det plötsligt inte är lek längre.
Kommentera

Metal Guru: Nej, de imponerar ju inte för tillfället...
Kommentera

Metal Guru: Ja du får tycka som du vill,och jag tycker som jag vill,det jag säger är ju fakta man kan inte hålla på och lura sig själv hela tiden som du verkar göra,sen kan man ju hoppas det är en annan sak,tål du inte att höra sanningen ska du blunda och hålla för öronen
Kommentera

zeb:
"Kan inte bli annat än kvalserie med det spelet man har"
Fakta?

"och varför åker man inte skridskor som andra lag gör ?"
Fakta?

"nej för dåligt tränade är man det står helt klart."
Fakta?
Kommentera

zeb: ",tål du inte att höra sanningen ska du blunda och hålla för öronen"

Ja, det är ju som bekant från fyllon och barn man får höra sanningen.
Vilken kategori tillhör du?
Kommentera

Jag är inte så säker, Huge: att jag bjuds på sanningen av Zeb, så då finns det fler kategorier som kan vara aktuella.

Du med erfarenhet av Brynäsboken är väl bekant av den här sorten? Ledtråd: Latinskt namn: Dystros Quistum.
Kommentera

Metal Guru: Jodå, jag lever med dom dagligen.
Perfekt att du satt ett latinskt namn på företeelsen.
Ger liksom lite mer tyngd åt det hela... :-)
Kommentera

Metal Guru: Har dysterkvistarna från Brynäsboken smittat ner ett par i eran bok nu ??

Gurun du får snabbt se till så du får tag på nått bra medel så inte smittan sprider sig .
Kommentera

Du säger att Mora IK är din förening, zeb:

Kan du förklara för mig, som har så svårt att tåla höra sanningar, på vilket sätt den attityd du visar i olika gästböcker hjälper Mora IK att stanna kvar i Elitserien?
För det är väl ändå det du vill - eller har jag missuppfattat dig, och du faktiskt representerar någon annan klubb under cover?
Kommentera

Dåliga nyheter, Alisandali:
Den kom till oss vid senaste Brynäsmatchen, och sprids tyvärr med rinnande vatten. Så hinner ni inte vaccinera hela befolkningen så har ni den i Leksand lagom till KS. Illa!
Kommentera

Metal Guru: Attityd det handlar väl inte om det ,jag skriver om hur Mora spelar hockey.Vad ser du? ingenting?
Kommentera

Huge: Ja tänk om du det viste
Kommentera

Jag repeterar, zeb:

Kan du förklara för mig, som har så svårt att tåla höra sanningar, på vilket sätt den attityd du visar i olika gästböcker hjälper Mora IK att stanna kvar i Elitserien?
För det är väl ändå det du vill - eller har jag missuppfattat dig, och du faktiskt representerar någon annan klubb under cover?
Kommentera

zeb:
Kan inte du och din själsfrände PappaKeno söka upp varandra, sätta er någonstans, kanske ta ett par bira och förenas i er negativism? Ni motgångssupportrar kan säkert få en trevlig afton.
Personligen tycker jag inte att dina inlägg här inne (och på mik.se) tillför särskilt mycket, eftersom nästan samtliga inlägg är omskrivningar av en och samma sak, nämligen att MIK suger på i stort sett varenda punkt.
Men OK, vi är alla olika i Guds hage.
Men lär dig åtminstone sära på åsikter och fakta!
Fakta: en hockeymatch är 3 x 20 minuter + ev sudden death.
Åsikt: ”För dåligt tränade är man det står helt klart.”
Fakta: MIK ligger sist i högsta serien.
Åsikt: ”Kan inte bli annat än kvalserie med det spel man har.”
Etc. Etc. Etc.
Kommentera

insu:
Har de inte redan tagit ett par bira?
Tåbira, med tanke på hur surt det rapas.
Kommentera

insu: Vad du tycker bryr jag mig inte om,jag skriver det jag skriver Och är det så hemskt så är det bara att ta bort det
Kommentera

zeb:
Nej, det är alldeles uppenbart att du inte gör.
Kommentera

Man kan då inte säga annat än att man saknar brendl. Hoppas huml å dahlman början få in flytet inte mycket annat man kan hoppas på
Kommentera

Jag repeterar, zeb:

Kommentera

maztro:

Såna lag ?? Leksand är vä knappast ensamma om att ha domaren med sig i vissa matcher, du får förklara vad du menar med såna lag ?
Kommentera

maztro: Tror inte att det är typiskt Leksand att få sånna domslut med sig , utan mera ett typiskt hemmadomare beslut .
Hade matchen gått i Ängelholm så hade det kunnat vara pricis tvärtom , men just den här gången hade vi turen (domaren) med oss .

Hoppas att du uppmärksammar när motsattsen kommer , d v s att när vi (Leksand) får ett rättvis mål bortdömt , men då blundar du nog . 
Kommentera

Alisandali: Svammel, jag såg lite av matchen LIF-Malmö på TV4 tidigare och det var inte på smått vis till LIF`s fördel.
Helt klart är vissa lag favoriserade av domare..media..ja allt
Kommentera

Alisandali: Jag skulle inte tveka en sekund att blunda för en sån grej ;-)
Kommentera

horcoff: Du såg LIF-Malmö och vilka hade hemmaplan ??
Hemmalagen har i regel dom randiga (grå) med sig , helst om det är mycket folk på plats .

Mot Malmö var det utsålt 7650 personer på läktare och dom flest höll nog på hemmalaget , och det skapar ett visst tryck på domaren .

Mot Rögle Bandyklubb i går fanns det platser kvar , men inte många .
Det var 7164 på plats , ja läs ovan .
Kommentera

maztro:
Om ni vill diskutera bortdömda mål i de lägre divisionerna föreslår jag en annan tråd, i ett annat forum ;-)
Kommentera

Hur kan det komma sig att LIF får in nyförvärv och inte MIK, kan väl inte vara roligare och spela i ett allsvenskt lag eller....Jag kan aldrig tänka mig att det finns många allsvenska spelare som är sämre än #78 t ex
Kommentera

Massebros: Vi väntar in i det sista med våra..... Det kommer säkerligen en/ett par spelare innan fredag.... Mina tankar finnes nu till allmän beskådning på bloggen....
Kommentera

Massebros: kommer minst två
Kommentera

Dino:
Ja vi tappade i alla fall inget på SAIK även om det hade varit oerhört mycket bättre med en trea. Nu skall det bli intressant att följa dagen och se om det blir presskonferens eller annan info. Jag har definitivt känslan av att något händer under dagen som t o m kan visa sig på planen i morgon. Får vi den påskrift som jag tror är muntligt klar kommer vi inte att tappa mer på dom andra lagen. På tåget till mitt arbete i fiendeland under morgonen snappade jag upp ett samtal som handlade om nyförvärv. Ett lag som nämnd spelare varit i är Blues. Det matchar en "dröm" som du har i bloggen. Nåja! det kan vara rent nonsens men hoppas kan man ju. Simons har ju trots allt en rejäl slant att leka med. Ca 1,5 mille för 13 alternativt 23 matcher. Slår man ut det på 46 matcher (två spelare) blir det 32 000 per match/spelare. Bör locka någon riktigt bra. Eller?
Kommentera

zeb: Då väntar jag spänt...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Det händer nog tyvärr inget på isen förrän på lördag.
Kommentera

Det lär väll inte hända någonting.dom har ju lagt ner verksamheten :(
Kommentera

48. 44, 41. 39. 56. 54. 57, 49. 43, 34. Vad är då detta? Slutpoängen för de lag som ej klarat kvalserien de senaste åren. Med nuvarande poängsnitt kommer Mora sluta med runt 60 poäng (siffran måste också viktas mot att vi spelar fler omgångar nu). Naturligtvis är inte det här någon som helst garanti i en kvalserie men det visar att Mora inte är så usla som kvällstidningarna vill göra gällande. Sportjournalister måste uppfinna saker att skriva om eftersom dom inte orkar borra ner skallen i fakta och berätta nåt nytt och helst också trovärdigt. Därför är Mora bara såååå dåliga och Leksand borde ju får wildcard till slutspelet.
Kommentera

peo m:
Katastrof. Jag kommer inte in på FF. "This site has been suspended." står det.
Kommentera

Är det någon som tror något annat än att det blir kvalserien nu?
Nu förlorade vi 4p på de här matcherna som verkligen var måstematcher.
Ska trollkonstnären rädda oss? Nej!
Vilken rysare det ska bli om det blir kvalet för nu är jag inställd på det.
Kommentera

Ola: Nej Faleijsidan är precis lika död som transfermarknaden.*stön*
Kommentera

Tången/Ola:
Vi söker en förklaring till varför FF ligger nere.
Kommentera

Lite tydligare: vi vet att FF ligger nere och har kontaktat leverantören, vi väntar på svar.
Kommentera

Risken för kvalspel är nog överhängande stor, eller rättare sagt, det kommer att bli kvalserien för Mora IK. Kan man då hitta någon ljuspunkt i detta mörker? Jo visst kan man..

Det vore så underbart att ännu en gång ge Leksand en riktig smäll på käften så att de aldrig mera reser sig. Det lovar jag att vårt MIK kommer göra.
Kommentera

« · 971875 · »