Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Spelare till nästa säsong!

« · 217563 Till forumet

Spelare till nästa säsong!
Är det inte redan nu dags för Simons & Co att börja leta nya spelare till nästa säsong!? Vilka har för övrigt kontrakt till nästa säsong?

Några självklara namn till nästa säsongs trupp som jag ser det är: Tomas Skogs och Peter Norlander på backsidan, samt Martin Jansson, Patrik Ross och Jonas Westerling, Håkan Bogg samt Emil Skoglund på forwardssidan. Mike också då men honom lär vi väl inte få behålla?!

Vi borde ta upp flera juniorer som ska få chansen, vi måste få en ny tränare och framförallt, vi måste få in nytt friskt blod i klubben som inte bär på den negativa förlusttrenden.

Som tänkvärda nyförvärv: Ja vi måste ha en Kanadensare eller en Amerikan med en typisk spelstil, alltså gå rakt på mål.
Vi borde försöka hitta en ny målvakt, visst Bengan är bra men alldeles för ojämn när han inte har nån konkurans av någon.
Tittar vi på speciella namn sen i andra klubbar så tycker jag absolut Magnus Axelsson i Tranås vore något, trotts Tranås placering i tabellen så leder han ändå poängligan, en bra spelare som KAN göra mål!
Är det någon som vet hur många år Stefan Lundqvist skrev på för Västerås? Också en spelare som kan göra mål och vore väldigt nyttig i Mora.

Det gör inget om vi plockar hem spelare med Mora hjärta, jag tänker då framförallt på Mikael Mattsson!

På backsidan, Phil vore väl ett tänkvärt nyförvärv om Linköping åker ner? Någon som vet hur länge Österby har kontrakt?

Som sagt var, det går att tänka och planera mycket och visst finns det tid kvar men det är ju bra att börja söka så fort som möjligt!
Och det hoppas jag också att ledningen gör!
Då finns det chans att nästa säsong kan bli riktigt bra!
Kommentera

Sv: Spelare till nästa säsong!
McKeyen: Stefan Lundqvist i Västerås kan du nog glömma. Han skrev på för 3 år med VIK.
Kommentera

Sv: Spelare till nästa säsong!
McKeyen:

Phil skullle garanterat kosta Mora en smärre förmögenhet...
Skulle vara kul att få reda på hans lön i LHC och jömföra med en normal backlön i Mora...!!!
Kommentera

« · 217563