Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

TIMRÅ - MORA IK

« · 799444 Till forumet

TIMRÅ - MORA IK
Grabbarna drog till Sundsvall redan i går. Blir det nå bättre månne tro? Nåväl, dagens tråd..
Kommentera

Sv: TIMRÅ - MORA IK
Anders i Budum:
Är ju rätt säker på att de vill visa att de kan spela hockey, tror inte på ett liknande bottennapp som mot MIF.
Kommentera

Tubest: Ja, och sedan är det ingen 6 poängare så nu har de större möjlighet.
Kommentera

Laguppställningen:

72. WESSNER, Daniel 31. GRANSTRÖM, Jonathan 15. JARDINE, Ryan
4th Line 70. DANIELSSON, Anders 13. TUOKKO, Marco

--------------------------------------------------------------------------------

43. NILSSON, Anders 78. SIMONS, Mikael 77. JANSSON, Martin
3rd Line 6. CEDERGREN, Patrick 42. KURVINEN, Mikko

--------------------------------------------------------------------------------

28. BRENDL, Pavel 11. BASTIANSEN, Anders 27. BEAUDOIN, Eric
2nd Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 33. BRUUN, Antti

49. ELOMO, Teemu 9. BOGG, Håkan 41. BERGQVIST, Kenneth
1st Line 12. KULTANEN, Jarno 23. SKOGS, Thomas

Kommentera

horcoff:
Brukar ju vara rätt jämna matcher mot TIK, så ja hoppas på en rolig eftermidda framför skärmen. Tippar 2-4 med hjärtat då kanske :-)
Kommentera

Jobbigt med det där något tursamma målet. Fast det är väl rätt typiskt för ett lag i motgång.
Det är tydligt hur väl MIK saknar en spelskicklig back som exempelvis Smrek eller Lupaschuk. Nu när Blatak är borta dessutom. Inte minst spelet i powerplay blir väldigt lidande. Bruun och Kultanen borde inte spela där men nu finns ju inget val.
Cedergren imponerar förövrigt.
Kommentera

Määttä verkar ha varit in här och tjuvlyssnat i paus. :-)
Kommentera

henrikj:
Kanonspel av alla backar ida, Kurvinen är kung i egen zon.
Kommentera

Fan va skönt med en 3:a inför uppehållet, en väldigt disipinerad och bra bortamatch. Rämö och Kurvinen som rena klippor där bak.
Kommentera

Tänkte jag skulle bjuda på lite dagsfärsk statistik. I nedanstående tabell visar jag hur många trepoängare varje lag tagit på sina sista tio matcher - alltså en sorts formtermometer. Inom parentes finns antal poäng under samma tid.
Inte ser det här så nattsvart ut som fetsmäll mot DIF/torsk mot Malmö?

6 MoDo (20)
6 HV 71 (20)
6 Frölunda HC (18)
5 Luleå HF (18)
4 Färjestads BK (18)
4 Skellefteå (17)
4 Mora IK (14)
3 IF Malmö (13)
1 Brynäs IF (11)
1 Linköpings HC (8)
1 Timrå IK (7)
1 Djurgårdens IF (7)

Kommentera

Fan va skönt med en vinst! Cedergren var verkligen bra i matchen. Hoppas han får fortsatt förtroende av tränarstaben..
Kommentera

Anders i Budum: Cedergren imponerade verkligen. Vilken genomåkning han presterade då han rann igenom Timrås backar och så när satte pucken i nätet. Grymt av en så färsk kille. Enligt mig är han given i startelvan:-) Lite tvetydighet från tränarhåll dock. Cedergren har inte en ordinarie plats, ändå spelar man honom i 3 mot 5!
Kommentera

Tången: Jäkla skön seger. Är Blatak förkyld eller skadad ? Verkar som #77 har förkylning i benen för han har en fruktandsvärd kondis annars.
Kommentera

Tången: Det var en kollektiv seger idag. Alla för alla med andra ord. Jag tycker ändå att Harry kan bänka Brendl när han är dålig, bara för att visa. Brendl var inte bra idag, ändå får han spela?
Kommentera

Anders i Budum: Nej Brendl har väl varit bättre, men ändå tyckte jag att han t.om. sträckte på sig efter pucken i egen zon:-) Bra laginsats! Sågar absolut ingen idag.
Kommentera

Tången: nä du kan väl inte såga ngn Mora vann ju mot es sämsta lag för tillfället,But will be back
Kommentera

« · 799444