Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Träningsmatcher

« · 1054112 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher
Ola: Jag tror definitivt inte att Allsvenskan avgörs av färgen på dräkterna. Om du inte hakar upp dig på kulörerna så sover du säkert bättre om nätterna. Not! Trodde jag själv men jag sover inte ändå!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
mattias - 74:
Det ryktas att det svarta ska bort från tröjorna. Damaskaskerna man hade igår var utan svart. Däremot är jag rädd att vi tvingas se spelarna i svarta hjälmar och byxor.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Knogen:

Nej absolut inte, det skrev jag inte heller , jag menar att det ibland kan vara bra att variera sig med matchdräkter o dyl. Färjestads nya tröjor är bland det fulaste jag sett medans Frölundas är gabska fina. Beträffande Moras tröjor så tyckte jag fjolårets tröjor var helt ok som sagt.

Nån aning om hur de nya kommer se ut ??
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
mattias - 74:

Tror du Leksands popularitet ligger i att man förnyat sig?

Nej, där spelar nog igenkänningsfaktorn en väldigt stor roll. Svensk ishockeys två största lag, och många andra med dem, har insett betydelsen av att hålla på traditionerna. Man har alltid kunnat känna igen en leksing och en brynäsare. Sånt är viktigt.

Men du kanske tycker det är okej att slaska runt med sina attribut? Lägga in lite svarta tvärränder i svenska flaggan? Låta Tre kronor spela i rött och svart? Ändra samedräkterna till jeans och skjorta?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Knogen:

Jag tyckte era tröjor var helt ok förra säsongen men förnyelse kan väl vara bra ibland.

Kanske lila :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
mattias - 74:

Klart du tyckte det var snyggt. Lika snyggt som jag skulle tycka det vore om Leksand sålde sig och kletade dit röda stjärnor på sin klubbdress. Då skulle jag också njuta ;-)

Men snyggt? Tycker du verkligen det på riktigt? Själv tycker jag svart mycket elakt stör den harmoniska kombinationen av rött, vitt och grönt. Då har jag inte tagit med vikten av att hålla på sina kulturella attribut.

I mitt tycke hade vi nog de fulaste tröjorna i vintras.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
maztro: han lärde väll sig spela hockey i bhf ;)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Knogen:

Varför skall det svarta bort för ? Tyckte de var fina eller skall ni ha lite inslag av blått eller vitt i tröjorna :-)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Bukefalos:

Det ryktas om det. Det ska i alla fall dyka upp en ny uppsättning tröjor lagom till premiären har jag fått veta.

Bara att hålla tummar och tår och hela konkarrongen för att det vidriga svarta försvinner all världens väg en gång för alla.

Rött, vitt och grönt!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Viktor amner kommer bli våran nästa skogs. Samma säkra spelstil =D
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Vet att detta kanske är fel tråd, men stämmer det att det svarta inslaget på MIK:s dräkter är historia från och med denna säsong?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
zeb:
Överlag var ungtupparna pigga, och Cedergren räknar jag in till dessa.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Metal Guru: Enligt DT var det stora skillnader, Hur såg Cedergren ut?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Rapport från Hedemora Swedbank Arena (Sparbankshallen):

CSKA är ett kompetent lag. De skulle stå sig bra i ES. Att förlora en premiärmatch mot dem med 0-4 är ingen skam.

Sen:
Vi försvarade oss bra, men var lite för uddlösa framåt mot ett storväxt försvar. Viktor Amnér var riktigt bra. Pigg också Daniel Wiksten. Lite jobbigare för Lövdal. Micke Simons blixtrade till ett par gånger, och var så när att styra in ett mål i sista, men den utmärkte ryska målisen tog även hand om den.
Pecura var också framåt emellanåt, men kunde vara loj i försvarszon.

Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Målvakt:
1. Lars Johansson
30. Niklas Johansson (90)

Förstafemman:
32. Greger Artursson
70. Anders Danielsson (88)
49. Teemu Elomo
11. Tony Lagerström (88)
36. Jens Jakobs

Andrafemman:
6. Patrick Cedergren (88)
14. Mattias Ekholm (90)
43. Lucas Sandström (90)
41. Anders Lövdahl
19. Marcus Eriksson

Tredjefemman:
23. Viktor Amnér (89)
38. Adam Andersson
13. Daniel Wiksten (89)
78. Mikael Simons
27. Sergeij Pecura

Fjärdefemman:
31. Patrik Eklund (90)
-
16. Johan Persson (90)
20. Alexander Hilmersson (90)
33. Philip Sandberg (89)

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger:
41 = Lövdahl.
Jag ska ge komplett uppgift på femmorna.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Hakan Olsen:
Kom som sagt sent och hittade ingen laguppställning och inga namn fanns de nya spelarnas tröjorna...
Det är säkert nån som klargör vilka spelare det var! 41 kan ha varit Lövdahl?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger:

Nr. 41:?
Nr 16:?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger:
Tycker MIK gjorde en godkänd insats med tanke på motstånd och förutsättningar. Lasse var bra i målet och tog det han skulle förutom 1 mål, han var chanslös på 2 av målen.

Greger spelade säkert och med ett lugn som bådar mycket gott.
Riktigt kul var det att se Sergejs Pecura, där har vi fått tag på en riktigt bra spelare som kommer att bli väldigt nyttig för laget.
Adam spelade väl precis som förr, slarvigt passningsspel och obefintlig i markeringen.

Juniorerna krigade på bra men vägde väldigt lätt mot de stora ryska backarna, men de krigade på och var riktigt kul att se.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Jag såg bara sista perioden men det intrycket jag fick var att försvaret spelade helt okej och man märkte att det fanns en tanke bakom spelet.
Jag såg en del snabba och bra spelvändningar och att nr 41 verkade ha lite jobbigt med tempot.
Greger var kanon och instruerade sina yngre backkollegor lugnt och fint, han är ett ämne för C-märket! Jag tyckte att Adam verkade ha fått en lite mer defensiv roll.
Lasse skötte sej bra i sista perioden och nr 16 var kvick som en vessla!
Hade det sett ut likadant förra året så hade jag inte varit speciellt orolig för ES platsen!
Nå mina vänner, är jag ute och cyklar eller??
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
NorrlandsGuld:
Personligen kommer då jag att sakna honom.
Ett energiknippe som har fått oförtjänt skit ibland.
Ingen direkt retsticka utan en som smäller på.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Hej en liten offtopic .. Vad har ni för omdöme om Marco Tuokko ?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Hakan Olsen: Ingen aning jag har bara fått korta SMS rapporter
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson:
Vilka kedjor och backpar körde MIK med?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Matchen slut 0-4, trots siffrorna en bra insats av MIK enligt folk på plats. Skott 25-43, Greger Artursson utsett till Moras bäste spelare.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
0-4 efter två perioder.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
CSKA leder mot Mora med 1-0 efter första perioden av säsongens första match.

"Ryssarna är kvickare men MIK står upp bra och är ovanligt välorganisarade för att vara första träningsmatchen." säger rapporterna från isladan.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Hoppas vi har ett lag då!!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Undersidan "Kommande matcher" här i högerkolumnen är nu uppdaterad med höstens träningsmatcher.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Snacka om viljemål, Giganten Bastiansens pass till Beaudoin när det var 21" kvar.
Nu vinner Mora Lördagens rysare av bara farten.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Så är första träningsmatchen spikad inför säsongen 07/08.
Den 10/8 möter vi CSKA Moskva i Hedemora.

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Mike Skinner: ja det var det , nya tröjorna !!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Bonäs norra:
Var det nya lagbilden? Fan, den borde komma ut på hemsidan snart, jag har inte ens sett den.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Rolig läsning på HockeyCentralen:
"Färjestad tog relativt lätt på sitt genrep mot Mora, och lät tre av sina ordinarie spelare vila, till förmån för en trio inlånade spelare med FBK-anknytning."
Det står inget om att Mora Hade 3 ordinarie spelare borta samt att tredjemålvakten stod. Som förövrigt gjorde en god insats.....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff: Alltid roligt med positiva rapporter , hur ser brendl ut i matchsituation? Har bara sett honom
träna uti smidjegrav!
Köpte expressens bilaga , det enda som var bra med en var lag bilden resten får förpassas till värmeverket på örjanstäppan.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Knogen:

Hehe, tack!

Tyckte faktiskt det var rätt fyndigt själv ;-)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Gidde:

:-D

Det var dagens bästa.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: Pavel och Elomo, det MÅSTE vara rätt kombination, i alla fall enligt mitt sätt att se det.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Lagomt med oavgjort inför premiären.
Målen på Lars var han nog ganska skymd på.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: Kul att se Skogs tillbaka i full speed, Jardine`s mål var Skogs genomåkning.
Brendel`s bollsinne är det inge fel på han hade även nåt stolpskott, han får iväg ett bra skott även om passningen är halvtaskig.
En del slarv med pucken från Mora`s sida, annars såg det bra ut.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: Jo han har stor potensial, viktig PP spelare och rapp handled.

Han hade lite trög start, i en femma som inte funkade, förra året.
Men han hittade formen och blev till en av de absolut bästa.

Hoppas han får en riktigt bra start i år,
då är han nog med och jagar högt i poängligan.
Och Mora får ett fungerande PP tillsammans med att Bogg levererar.

Elomo och Brendl...
låter som en bra kombination:)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Jo, men du vet hur det är med småbarn på julafton;)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: Jag både tror och hoppas att Elomo får sitt genombrott i år. Vilket spelsinne han har! Ungefär som Rossen hade, Patrik alltså. Hoppas att han får chansen i PP ochgärna tillsammans med Brändis. Det skulle vara kul (och förödande för motståndarna) ifall det funkade!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: Jo det var Lasse.
Bra att Skogs är tillbaka.

Pitkämäki, Rämö, Bergqvist och Granström fortfarande skadade.
Pitkämäki kan vara tillbaka mot DIF i ES premieren.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: Du får nog vänta. Alla som har sett matchen sitter nog i en bil mitt i mörka skogen nu.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: Kul att Elomo äntligen fick till det och där med utdelning i PP.
Är det någon som kan recensera Lasses insatts?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: såg att steff hade skrivit så på hockeymagasinet iaf
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: Jag antar att Lasse Johansson stod ikväll.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: Vem står i målet ikväll???
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: 4-4 SLUT Nilsson (Brendl) med 30 sek kvar.
Kommentera

« · 1054112 · »