Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Träningsmatcher

« · 748937 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher
Tången: 3-4 Frögren
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson:

"Keso", kan det möjligen vara någon oststats-spelare?!

;-)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
målskytt: Ryan Jardine.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
3 - 3 nu.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: 3-3 nu, Jardine (Skogs)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: n
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Det var nog e ren felstavning. Vi inväntar svar från MrAce.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: På Färjestads andramål ska också någon med namet Keso ha assist. Vet någon vem denne "Keso" är?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: Skönt att ha två sådana som ser passningsvägarna innan dom uppstår, Boggen och Elomo.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Bra att utnyttja Elomo i PP, det är där han gör sig bäst med sin "split vision".
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Enligt uppgifter från folk på plats i Malung så är ställningen mellan Mora och Färjestad 2-3 efter andra perioden. Skott 17-18.

1-0 Brendl (Elomo, Bastiansen) PP
1-1 Åslund
1-2 Alanko (Åslund)
1-3 Rhodin PP
2-3 Elomo (Simons) PP

Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Poängligan så långt på försäsongen:

Pavel Brendl 5+6 = 11p
Mikael Simons 3+2 = 5p
Marko Tuokko 3+2 = 5p
Ryan Jardine 3+1 = 4p
Anders Bastiansen 1+3 = 4p
Teemu Elomo 1+3 = 4p
Jonathan Granström 1+2 = 3p
Tomas Slovak 0+3 = 3p
Anders Nilsson 2+0 = 2p
Daniel Back 2+0 = 2p (ej kontrakt, redan lämnat truppen)
Eric Johansson 2+0 = 2p

Utvisningsligan:

Marko Tuokko 43 min
Andre Hult 27 min
Tomas Slovak 24 min
Teemu Elomo 12 min
Mikko Kurvinen 10 min
Anders Nilsson 8 min
Anders Bastiansen 8 min
Kenneth Bergqvist 8 min
Eric Beaudoin 8 min
Jarno Kultanen 8 min
Martin Jansson 8 min

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: nå skador inför helgens träningsmatcher?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
mora93: Jag är nog fel person att bedömma det,
har bara sett Rämö i en match och Pitkämäki har jag inte sett alls.

Men det jag såg av Rämö i matchen mot Kloten var possitivt.

Det första målet, som föll i PP, hade han omöjligt kunnat ta.
Två snabba pass, bakom mål, till en omarkerad spelare vid hans bortre stolpe, följt av direkt skott.

Hur det andra målet gick till såg jag inte exakt,
så det uttalar jag mig inte om.

I början av matchen hade Rämö, bortsett från i PP, väldigt få farliga skott på sig. Då var det svårare att bedömma hans prestationer för backarna rensade effektivt undan.

Matchbilden började gradvis förändras efter Klotens första mål.
Från att ha varit utspelade, förutom i PP, tog de mer och mer över matchen.

I sista perioden stog han för flera fantastiska räddningar.

Vem som är bäst ska bli inressant att se i vinter.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
mora93: Jag hörde Micke Simons stå och snacka lite på golfbanan förra helgen och dom var mycket imponerade av vad Pikämäki hade presterat så långt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: Är Rämö och Putkämäki duktiga? och vem är bäst?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Jodå, någon MIK supporter var i Ånge, nämligen jag.

Mora spelade ut Kloten i början av matchen,
men de orkade inte hålla samma tempo hela matchen.
Hade MIK fått det första målet, hade nog utgången blivit en annan.

Efter att Kloten gjorde det första målet i PP, kom de in i matchen och efter hand tog över den.
Kloten vann på ett stabilt PP spel.

Rämö gjorde vad han skulle i målet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Db_04: "Slinger: enda chansen att han får en guld hjälm är att han köper en sprayburk guldfärg och sprayar den själv"

Men lilla gubben Mora har ju en chans att vinna SM i år, det har INTE Leksand!, eller om vi tar det på ditt språk, Mora får i alla fall köpa guldfärgen och det får inte Leksand
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff:
detta är dock hur jag fått för mig det funkar så jag ju inte säker på det verkligen är så men om fler hört samma saker så borde vi vara ganska rätt ute tycker man ju

hehe jo allt visar sig i slutet iaf så , hur mycket man spekulerar själv så
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
WarhawK: Ja, så har jag fattat det också, men Beaudoin kanske går på vanligt kontrakt.
Nej, nu ska jag sluta att bry mig i förehavanden, nu får det bli som det blir.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Step , horcoff:
Som jag fattade är det fortfarande tillåtet med artiskkontrakt men spelarna har inte möjlighet åka hem innan laget spelat klart sina matcher som gjordes med vissa spelare tidigare år när spelarna lämnade truppen under slutspel / kvalserie så därför kommer spelarna hit senare för att kunna vara med i ett ev slutspel / kvalserie utan riskera att klubben blir tvungen betala som ett vanligt kontrakt istället för spelaren varit i landet för länge
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Step: Vadå med Bartecko i Luleå på 3-års artistkontrakt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Step: Ja det förklarar saken, men jag trodde att man var tvungen att behålla spelarna hela säsongen och även vid slutspel under max ett halvår.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff: Nya regler sa en källa på kanliet. Vi kommer att ha Beaudoin hela säsongen. Icke tillåtet att ha spelare på artistskatt längre.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Bonäs norra: Jag tvekar inte en gång på att han lär ha otroligt mycket hockey i sig. Men som icke Morait så behöver han helt klart bevisa något mer än att göra poäng innan jag skriker att det var en suverän värvning av mora. För det kan det bli, för han lär inte ha varit så dyr då han inte eg bevisat något speciellt efter det att han blev draftad. Och skulle känslan och poängen komma tillbaka just i Mora så kan man inte säga något annat än grattis till ett smart drag. Men jag väntar ett tag till då man av egen erfarenhet vet att vissa spelare kommer igång otroligt mycket snabbare än andra på försäsongen.

Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Forever MIK:ur ire min ostnorspojker? Brendl kanske kommer visa sig vara den bästa värvningen som mora gjort på länge !!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Forever MIK: Hörde från säkra källor att Jardine blir en av de snabbaste på grillorna i Mora. Kondisen verkar det lite sämre med, men även Hossa blev matt efter några ruscher..
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
immelmann: Tack för ett bra svar o vänligt bemötande!!....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MrAce: mjo typ va ett jäkla borrande innan de passade :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Db_04:

Liknande skydd som Roger Johansson körde med ett tag?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
MrAce: nja enda gången ja pysslat me hjälmar var när ja fixa Niklas Erikssons störtbåge (nå slalomskydd som skulle skydda han sarjade käke (under min praktik där 2000-2001 lr om de va 99-00)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Db_04:

Ni verkar vana med hur man skapar sig ett nöje, är det sånt här pyssel ni roar er med varje vår? : )
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Slinger: enda chansen att han får en guld hjälm är att han köper en sprayburk guldfärg och sprayar den själv
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Db_04: Så het att hjälmen har blivit till guld!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: vi få väll se hur het han har varit efter serien är slut
Kommentera

Sv: Träningsmatcher

Forever MIK:

Het -> Brännhet -> Brendl ;-)

Kommentera


Sv: Träningsmatcher
htikare:
tyckte nylander var helt ok. han har en bra blick för spelet, men om jag ska vara ärlig tyckte jag att han nästan överskattade sin egen talang (med det menar jag att han nästan visade lite div-tendenser på plan), men i en 3e eller 4e lina funkar han nog alldeles utmärkt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
htikare: Ställ frågan när fler är vakna, jag har inge bra koll på honom.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tången: Hur som helst verkar det underligt att de ska ta ställning till Kurvinen och Back i veckan, när vi har nio backar redan.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
hehe, kollade lite statistik. mora har 3e yngsta truppen och bara 2 spelare över 30 år (överlägset minst). Kanske borde införas lite restriktioner för att säkra återväxten inom svensk hockey? ;)

max 25 års medelålder och max 2 spelare över 30?

(obs. detta inlägg är inte seriöst, är bara så trött på alla som skriker efter restriktioner på antalet utlänningar när klubbar fortfarande värvar 30+ åriga svenskar)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff: Jag tror att Tero Määttä har en namne i Finland som är forward, kanske det är förklaringen. Förresten är det någon som vet om MIK behöver fler medhjälpare i organisationen under J-VM?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Mike Skinner: Jag har följt med dåligt på slutet, såg Mik mot KALPA då inte Tero Määttä var med. Har han varit med sedan eller ? Familjedagen var han också borta.???
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff: Får man fråga en Mor-karl vad han anser/ansåg om Peter Nylanders kvaliteer när han spelade i Mora senast??
Hans styrka resp. svagheter..vore vänligt
från en Tikare
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff:
Ja man börjar ju fundera. Men det är väl kanske bara felskrivet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Mike Skinner: Nästan så jag var lur på det också.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Tittar man under "Nyheter" till höger under rubriken "Brendl avgjorde för Mora" ser man en spännande grej i målprotokollet. Tero Määttä gjorde tydligen en assist... För JYP!? Hur kommer det sig? Håller vi på att byta finnar?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
horcoff:
Det beror helt på hur lång tid spelarna tar på sig anpassa sig till nya tolkningarna det .. kommer säkert bli mycket utvisningar i början men det anser jag det värt för att få till bättre och roligare hockey i det långa loppet .. för det var ju trist se ES förra säsongen med alla hakningar och fasthållningar när man sett NHL matcher där stjärnorna tillåts glänsa med tekniska nummer ju
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Ännu hårdare domarregler i år, de kan väl inte förstöra hockeyn; se länk
Kommentera

Sv: Träningsmatcher
Step: Hur kommer det sig att Eric Beaudoin är i Mora redan ? För att möta Ryan Jardine ?
Kommentera

« · 748937 · »