Truppen 06/07

« · 698734 · » Till forumet

Sv: Truppen 06/07

RQT:

Högardh är nog på väg ut i Europa för att tjäna lite pengar på ålderns höst. Han lämnade MODO för Frölunda då han ville till en större stad. Så ni kan nog glömma Högardh.

Kommentera

Dino: Ja, hellre en spelare som Högardh i MIK än Pajen..
Kommentera

Bissett19:

ja men moringarna tycks ju inte fatta att han är nästan klar för Modo!
Kommentera

Anders i Budum:
Vilken klubb?
Har dom inte gått i KK än?
Kommentera

mattias - 74: Pajen väljer nog Modo,Lückner satt ju o slickade sej om läpparna igår när han var expertkommentar på SAIK-LIF!!
Kommentera

Anders i Budum:

Niklas har det iaf.

De andra vet jag inte
Kommentera

mattias - 74: Tror du att någon av era spelare har nått hjärta för klubben?
Kommentera

mattias - 74:

...ungefär som Magnus Hedlund aldrig skulle välja Leksand, när han spelat i Mora i flera år...

Åh, förlåt. Det var ju omvänt. 

Kommentera

Anders i Budum:

Tönt. Pajen väljer inte Mora om han har spelat i leksand i flera flera år. Man säljer sig inte så billigt om man har nån typ av hjärta för klubben, men jag ser honom hellre i MIK än i Lilagult!
Kommentera

Dino: Ja, fan, det glömde jag!
Kommentera

Anders i Budum: Men det har väl bara funnits ett elitserielag i dalarna de senaste två åren, eller?
Kommentera

RQT: Hur vore det med Peter Högardh? Ser att han satt upp sig på sicos transferlista...
Kommentera

mattias - 74: ..och vad jag vet har bara Dalarna 1 elitserielag nu mer.. (aj, nu kanske jag blir avstängd igen)
Kommentera

mattias - 74: ..för att dom älskar dalarna!
Kommentera

Dino: Heheh, Tomtebo ja :D! Skit i Pajen och Backlund, det finns bättre spelare ute på marknaden än dessa. Dessutom är dom ju numera vana förlorare, jag ser hellre nya spelare som är vana att vinna i MIK ;)
Kommentera

mattias - 74: Tomtebo...
Kommentera

mattias - 74: Den som lever får se....
Kommentera

Anders i Budum:

Men herregud människa. Ge mig ett enda argument varför Backlund eller Pajen skall välja Mora före modo eller hv samt Frölunda !!!
Kommentera

Dino: ..å pajen..
Kommentera

Anders i Budum: Det blev inget utav detdär ryktet om Jan Lundell från HIFK? Trist isf, han verkade ju ruskigt bra. Jag vill fortfarande se Lasse Johansson som andramålis till nästa säsong.
Kommentera

Dino:

jaja Backlund är aktuell för Både Frölunda och Hv så jag tror ni får svårt att ta honom!
Kommentera

Anders i Budum: Vi kan väl ta Backlund. Han kan säkert tänka sig att flytta till Tomtebo.....
Kommentera

Bra att Simons sajnar spelarna på två års kontrakt. Hoppas också han hittar en bra målis. Det behöver vi.
Kommentera

Stigsson: Haha. :-) Hade faktiskt inga planer på att stjäla det från dig. Är för lat för det. :-) Gjorde det egentligen bara för min egen skull, får en bättre bild av läget om jag ser det nedskrivet. :-)
Kommentera

LA Kings: Hörru! Det där är ju mitt jobb :-)
Kommentera

Knogen: Vi tvistar om Simons. Enligt tidningsartiklar förra året så var han då ensam om att skriva på för två år men folk som har frågat honom personligen menar att han själv säger att kontraktet går ut.
Om det då var så att han inför förra säsongen skrev ett 1+1 kontrakt som numera är uppsagt för omförhandling så stämmer det. Eller också så var det bara MT som for med osanningar förra sommaren.

Kommentera

Knogen:

Jag skrev nästan :)
Kommentera

mattias - 74: Nä du nu ljög du åxå du har erkänt att det bara är Färjestad du hatar eller har du ändrat dig?
Kommentera

LA Kings:
Simons har väl redan kontrakt har jag för mig.
Kommentera

SIVASN:

jag ser hellre Färjestad. Iaf nästan :)
Kommentera

LA Kings: Rätta mig om jag har fel någonstans...
Kommentera

nyz: Har du inte råd me en lösnäsa så får du väl se Mora IK på TV då!
Kommentera

henrikj: Stabilt!

Laget hittills då:
------------------
Målvakter:
-

Backar:
Tomas Skogs
Jarno Kultanen

Forwards:
Jonathan Granström
Marco Tuokko
Anders Bastiansen
Eric Beaudoin
Martin Jansson
Anders Nilsson
Teemu Elomo

-------

Ej kontrakt ännu:
-------------------
Målvakter:
Daniel Sperrle
Petri Vehanen

Backar:
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Pierre Johnsson
Calle Bergström

Forwards:
Håkan Bogg
Eric Johansson
Marcus Eriksson
Jens Jakobs
Kenneth Bergqvist
Mikael Simons

------

Lämnar:
---------
Magnus Sandberg (?)
Kalle Kerman (Luleå)
Peter Nolander (Brynäs)
Jonas Westerling (AIK)
Kommentera

Steff: Eric Johansson kan tänka sig att stanna i Mora.
Taget från falukuriren:
--Det här med Tre Kronor var överraskande, men det känns bara bra. Det är bara att gå in och jobba hårt, säger Eric, som ännu inte skrivit något nytt kontrakt med Mora IK för nästa säsong.

-Vi pratar om det, och chanserna är goda att jag stannar i Mora även nästa säsong, säger Eric.
Kommentera

nyz: Kolla på allsvenskan du....=)
Kommentera

nyz:
Ni kan ju fortfarande vinna AXA tävlingen - än är det inte kört. Å det finns ju en fin event-arena i Leksand har jag hört.
Kommentera

nyz: Nej, men man behöver ju inte åka dit när nån av "de fyra stora" kommer dit...... Men nog måste det väl vara värt att åka de 11 milen, om man får se elithockey istället för Västerås, Arboga, Bofors, Nybro, Växjö och kompani........:)
Kommentera

SIVASN: Det löjligaste jag hört... vill man se ES hockey gör man bäst i att betala för canal+. Inte fan åker man 11 mil extra för att se mora mot nåt bättre lag.
Kommentera

Nu blir det leksingar med lösnäsa i hallen igen nästa år, men man får väl tacka för inkomsterna
Kommentera

Då ska det även vara klart med Anders Nilsson i två år till.
En underskattad spelare som snart påbörjar sin sjunde säsong i MIK.
Härligt!
Kommentera

henrikj: Japp, kan bara hålla med tidigare inlägg och tacka Nolander för tiden i laget och önska honom lycka till i framtiden!
Kommentera

Lite synd att Nolander lämnar, men kommer väl inte som någon riktig chock med tanke på att han inte fick så mycket speltid denna säsong som tidigare.
Han hade stor del i att vi gick upp, jag var dock säker på att han skulle gå till Djurgården innan 03/04. Man får väl hoppas att han blir den självklara ES-back man väntat på för att sedan återvända till MIK. :)
Det är väl bara att lyfta på hatten och tacka för alla säsonger han varit i Mora.
Kommentera

Dino: Vi avslutar kapitlet Nolander då med att önska honom lycka till och tacka för allt han gjort för vår förening.
Kommentera

Stigsson: Lite trist är det väl att vi mister Nolander, men det är kanske bra för honom personligen. Det är väl bara att önska lycka till.... Jag vet också att Boork varit intresserad av honom, ända sen Hammarbytiden....
Kommentera

Anders i Budum: Tänkte just tillägga det. Peter gjorde en kanonsäsong under NHL invasionen och var klart ordinarie då. Men nu i år har han inte fått lika mycket speltid av Harri. I rätt miljö kan han bli en riktigt bra ES-back, jag är lite ledsen att han flyttar.
Kommentera

Anders i Budum: Men det är väl kanske inte så svårt att spela bredvid Andreas Lilja heller å andra sidan....
Kommentera

Stigsson: Dock anser jag att Peter var bättre i fjol. Vet inte om han fått den speltid som han behöver i år, men visst, en bra spelare är det!
Kommentera

munkas: Ung och lovande. Passar in i Boorkens tänkande. Trodde faktiskt att han skulle erbjudas nytt men vet inte om det blev så eller om han har fått lov att söka sig bort.
Kommentera

Brynäs har tydligen värvat Peter Nolander av er. Är han något att ha? eller fick han inget förnyat kontrakt med er. toppade ju inte poängligan precis...
Kommentera

Stigsson: Och Nolander har skrivit på för Brynäs.
Kommentera

« · 698734 · »