Silly Season sida från Finland, länk stulen från Brynäs gästbok. Hittar ett fall där Mora står med som rykte, Tomek Valtonen. Vänsterforward med 35 poäng på 21 matcher i Jokerit. Vad ska man tro om det?
Mike Skinner: Hittar också Jarno Kultanen i listan över hemvändare för Kalpa. För övrigt placeras också Marcus Jonasén som har nämnts som ett tänkbart förvärv till MIK i flera lag.
Stigsson: Man ska ju såklart ta det med en nypa salt, men ryktet måste väl komma ifrån någonstans iallafall? Vet du (eller någon annan för den delen) något om Valtonen?
Mike Skinner: Tomek är en bra spelare med finsk/polska rötter....har en del kilon att använda och är ganska tuff.... dom rykten som kommit in till Eliteprospects har varit att han ska vara aktuellt för Linköpings HC bland annat..
Tänkte bidra med min egen spontana analys av läget idag och framåt för alla som orkar läsa. Synpunkter mottas med glädje. :) Saxat från min egen presentation där det även finns ett halvseriöst kedjebygge.
----------------------------------------
Och så följer vi Dalarnas bästa ishockeylags lagbygge. Jag anser ju att Bastiansen förtjänar en bokstav på bröstet nästa säsong, ett A om Boggen blir kvar, annars ett C. En snabb analys av kontraktläget är att vi saknar naturliga målgörare/poänggörare. Om #14 och #9 förlänger ser det genast lite bättre ut, men minst en och helst två naturliga målskyttar behövs. Jag anser att vi kan plocka hem Jens Jakobs och låta honom få chansen igen, det är ett kort som inte bör sluka klubbens hela värvningsbudget och jag tror han kan producera. Huruvida Brendl ska behållas eller inte ser jag faktiskt både så klara för och nackdelar att jag tror det kvittar. Det är klart att han tillför laget mycket, kanske till och med kan lyfta sig till nästa säsong, men det finns nog bättre alternativ på marknaden. Saknas även MINST 2 backar som kan kliva in i startuppställningen och tillföra säkerhet bakåt och gärna en Calle Bergström-typ som står på blå och öser in i powerplay. Cedergren ser lovande ut men kommer nog inte hålla som ordinarie back. Att #27 ska ha nytt kontrakt ter sig som hur naturligt som helst för mig, och erbjuds han inget vet jag inte vad jag ska ta mig till.
nästan bättre att satsa på hult än jakobs.. visst var jakobs bra på slutet i nyköping, men sett över hela säsongen har han inte varit så bra att han förtjänar en plats i ett elitserielag.
Mike Skinner: Är ju ingen VM trupp precis, men Skogs är med och har chansen som alla andra att ta en plats. Kul för honom och oss MIk anhängare att få med en till lirare till A-landslaget.
Mike Skinner: önsketänkande kanske...vem vet kanske de bästa vore att lulio fick han å ni fick en ny röst.... tror Tubest föreslår att Per Djoos tar huvudansvaret och Alf Spolander assisterar
PappaKeno: Vadå ? ett år hit och dit ;-) Vet inte vad man ska tycka snart. Gillar inte om det ska bli sammma team och ska det bytas tränare då ska det var alla (2/3?).
Jag ville se Boorken som tränare innan han skrev på för Brynäs igen men nu vet jag inte vem man vill ha egentligen...är lite kluven om jag vill ha Harri kvar! Skulle vara kul att se vad en ny tränare kan göra.
PappaKeno: Jag känner en som träffade på Harri han frågade Harri om han blir kvar till nästa säsong .Blir du kvar till nästa säsong? Harri Rindell svarade: Det beror helt på klubbledningen.
mora93: Att Harris vara eller icke vara beror på klubbledningen är väl inget nytt direkt. Det har ryktats om Brendl till Brynäs men inget är klart, sånt brukar ju märkas va? Jag läste också artiklen i Aftonbladet om att Brynäs ville ha Brendl, men det betyder inte att han gått dit. Och nej, Rämö har inget kontrakt, tack och lov.
För övrigt: Se ovan hur man får ihop fler saker i ett inlägg.
Db_04: håller med till 100% Lasse måste få chansen! Förstår inte varför Mora har så svårt att ge dom yngre spelarna chansen! Och Lasse visade i tränings matcherna att han håller som backup! Men skulle inte förvåna mig om det dyker upp en ny målvakt...
Mike Skinner: Men detta var källor inifrån brynäs Brendl var klar för dem.Jag tar inte saker direkt ur luften som du gör.Jag hoppas att det inte är sant.Men det verkar vara det. Bara för att du letar i tidningar på nätet man kan få tag i information på annat vis.
Här är länk till Valtonen @ EliteProspects:
www.eliteprospects.com/player.php?player=3243
Vet någon något mer om honom?