Truppen 07/08

« · 859800 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Silly Season sida från Finland, länk stulen från Brynäs gästbok. Hittar ett fall där Mora står med som rykte, Tomek Valtonen. Vänsterforward med 35 poäng på 21 matcher i Jokerit. Vad ska man tro om det?

Här är länk till Valtonen @ EliteProspects:

www.eliteprospects.com/player.php?player=3243

Vet någon något mer om honom?
Kommentera

insu:
"...SOM försvarar delar..." ska det förstås vara.
Kommentera

Det är väldigt många skribenter här inne försvarar delar av tränartrojkan och samtidigt med bestämdhet vill att vi ska sparka andra.
Men vad grundar ni detta på? Sitter ni på några kunskaper eller spekulerar ni bara?
Jag försöker alltså inte vara spydig utan frågan är seriös. Det har nämligen cirkulerat så många rykten under säsongen, där ibland Harri, ibland Djoos och ibland Spolander påstås bära skulden för eventuella konflikter och formsvackor. Men ingen har lyckats underbygga sina teser med något substantiellt utan det verkar mest vara spekulationer. Vad tränarna säger eller inte säger till media har ju ingen som helst koppling till vad de uträttar med laget.
Kommentera

MW: Djoos är ju en parodi
Kommentera

Sitt lugna nu här Mora fans, Rindell är minst av allt het för Luleå deras tilltänkta coach ligger firtf i slutspel borta i Finland!
Vad han ska göra i Luleå enl AB:s rykte vete fan kanske sportchef vad vet jag, Men coach icke sa nicke!
Kommentera

Ola: "Jag vill ha en ny tränare" I så fall vill jag ha nya andra-tränare om det
är det så att de har skapat oreda i coachingen. Byt andra-tränarn(e) hur som helst om det så blir en ny tränare eller Rindell stannar.
Kommentera

horcoff: Jag läste också det i aftonbladet idag. Men det är inget som är klart än.Om Harri lämnar mora kanske han tar med sig någon bra finsk spelare i Mora till Luleå.Så det skulle vara trist om han väljer än klubb i elitserien.Vi behöver honom han kan ju många bra finska spelare i finska ligan han kan ta över till oss till nästa säsong.Om han stannar.Vi hoppas han stannar iallafall!!!
Kommentera

Ola: Mycket bra skrivet. Två år kan vara nog i fallet med tränare. Skall bli intressant att se vad som sker på tränarfronten den närmaste tiden.
Kommentera

horcoff:
Det behöver inte ha med trivsel att göra. Han kanske känner att han inte har mer att ge. Harald valde Modo efter två år. Jag tror ändå han trivdes i Mora.

Om det varit underligheter i coachningen, så borde det väl bli bättre med ny tränare. Jag vill ha en ny tränare.
Kommentera

MW: Harri Rindell till Luleå, se länk ?
Skulle Rindell stanna i Sverige och välja Luleå istället, då tyder det helt klart på att han inte trivs i klubben. Men det är bara att vänta och se.
Det har ju varit många underligheter i coachningen i år och är det på det viset så blir det inte bättre med ny H-tränare.
Jag har velat ha kvar Rindell och bort med andratränarna.
Kommentera

horcoff: Jag hoppas verkligen inte att detta stämmer då jag personligen uppfattat Djoos som mycket kompetent!
Kommentera

"Något" har ju inte varit bra i tränar-båset i år.
Ryktas om Djoos; Flera spelare ska haft problem med Djoosen och att det varit en spricka mellan han och Blatak och därför har Moras bästa back varit bänkad.
Flera spelare som har haft stora problem med Djoos betende och handlingar...
Jag har hela tiden haft stort förtroende för Rindell men förstått att något varit galet i båset.
Stämmer det ska Djoos bort omgående.
Kommentera

Tubest:
"Kontrakt till" har lagts till på morahockeys spelarpresentation.
Kommentera

horcoff:
Då hade det blivit semifinal oxå....
Kommentera

Tubest: De kan jag förstå. Skogs kommer med all sannolikhet att bli bättre, sedan är det bara att hoppas att det finns någon krona över till någon klass back.
Syna att det inte är Mora som möter HV 71 nu.
Kommentera

horcoff:
Glömde bort Skogs, han vill ja ju såklart ha kvar.
#10 och #22 vill ja inte ha kvar trots kontraktet.
Kommentera

Seabiscuit:
1 poäng på 6 matcher är Moras sämsta svit under nyss avslutad säsong.
Kommentera

Tubest: Restrerande backar ? då är det ju bara Kurvinen kvar, övriga har ju kontrakt Määttä,Johnsson å Skogs.
Kommentera

Tubest: Men han glider ju bara runt och sjuter.
Kommentera

Tänkte bara påminna er om 3 giganter!
Kommentera

mora93:
Det är det som är problemet.....många som kämpar som djur men får ut väldigt lite av det.
Kommentera

Tubest: Jodet har han väl.Men om han stannar så vill nog de flesta att han kämpar mer ute på isen.
Kommentera

Seabiscuit:

Tyvärr så räcker det inte att säga att han inte kommer att göra bort sig.
Vi har för många spelare av samma sort nu....vi måste få ut mycket mer utav en sån line som #78,#77 och #43 och linen med #31,#15 och #13.

Vi kan inte bara förlita oss på 1 eller 2 femmor att det är de som ska göra det.
Blatak och Bruun vill ja ha förlängt med, sen in med våra 2 jun backar.
Kultanen försvinner ju pga av barnens skolgång, sen håller inte resterande del av backarna måttet enligt mitt sätt att se på det.
Kommentera

Tubest: Helt riktigt, Mora måste ha råd med fler toppspelare om laget ska konkurera i ES i framtiden. Hade då hellre sett att de försökt fått fram en junior istället.
Kommentera

Seabiscuit:

kan rätta mig själv direkt:
1 poäng på 8 omgångar blev det visst.
Kommentera

Tubest:

När mora värvade wessner så hade vi en hel del skador i laget plus att vi gick inte ens kräftgång i serien just då utan det gick spikrakt neråt, jag tror det blev 9 raka förluster om jag inte minns helt fel.
och även om en del av spelarna skulle komma tillbaks till spel inom en snar tid så ville simons och rindell gardera sig så att vi i alla fall kunde ställa upp med ett fullt lag, vid fler eventuella skador:
Sedan tror iaf. jag att wessner har en hel del att bidra med i vad jag vill kalla j*#%*r anamma.
ge honom chansen nästa säsong så ska du se att han inte gör bort sig.
Kommentera

Mike Skinner:

Vet inte riktigt hur de tänkte när de värvade Wessner, men undrar om vi inte har nog med powerforwards som det är redan.
Nu vill jag se några utpräglade poänggörare som snittar 35-45p per säs.
Det håller inte att ha 5-6 forwards som inte gör mer än 10-15p.
Kommentera

Huml anser jag vara riktigt bra, otroligt fint att ha honom under kontrakt. Wessner platsar ju i fjärdekedjan som det sett ut nu, men han måste ju få spela mer. Tror det är en bra snubbe att ha i laget ändå.
Kommentera

Tubest: Håller med. Jag förstår inte hur Harri tänkte i den frågan (heller).
Kommentera

MIK 7-1:
Huml är en riktig klasspelare, tyckte det var ett hån mot honom att sätta honom i en fjärde kedja.
Kommentera

Tubest: Nej det har han inte och ska bli intressant att följa nästa säsong.
Huml ska också bli intressant att se
Kommentera

Tubest: ;-)
Kommentera

Tången:
Wessner
Kommentera

Tubest: Menar du Pavel eller Wessner?;-)
Kommentera

mora93:
Han har väl i ärlighetens namn inte fått så många chanser att visa nåt heller.
Kommentera

mora93: JAG vill ha Brendl kvar som ordföranden i "Behåll Brendl-fraktionen":-)
Kommentera

mora93: Hur många vill ha kvar Pavel Brendl? Han har ju ett bra skott och har näsa för mål men han jobbar ju ingenting för laget ute på isen.Om ni går in på moras hemsida och går in på moratv där.Där har dom intervjuer med spelarna.Och där frågar de Anders Bastiansen vem som är snabbaste skridskoåkaren i laget.Då svarar han: "När Pavel vill så är han en utav de snabbaste".Och det stämmer ju att han inte ger allt på isen.Han är helt enkelt för lat.Han hade varit en dubbelt så bra hockeyspelare om han hade åkt mer skridskor. Någon som håller med?
Kommentera

mora93: Jag menar: Daniel Wessner.Stavade fel.
Kommentera

horcoff: Synd att Daaniel Wessner har kontrakt över nästa säsong. Han har inte varit speciellt bra
Kommentera

horcoff:
Haha, du har naturligtvis rätt. :) Fel av mig. 10 av 16 ska det såklart stå.
Kommentera

Mike Skinner: Ja, går det åt det hållet för Mora då kommer vi snart ha minst antal utlänningar om vi kan få ut 10 svenskar ur 6 ;-) (10 av 16)
Kommentera

Ser för övrigt angående truppen att 10 av 6 spelare är svenska. Nu borde väl journalisterna jubla snart? :)
Kommentera

Stigsson: Ah det var därför de kändes som nybörjare
Kommentera

Seabiscuit: Men dom som var här var väl inte de riktiga wolfisarna utan den där fåniga avhopparklubben CFC?
Kommentera

Mike Skinner:

Du skrev:
Moraklacken får ju så mycket dynga för att de är så o-originella (vilken klack är inte det förresten?).

och jag håller med, när färjestad var här hade dom sex ramsor under hela matchen.

1. Hata Mora
2. Mora IK Hockeybockey-lag
3. Fbk Är Dom Bästa heja Heja Krossa Mora
4. Ni Är Lillebror Till Leksand
Sedan var det två till.

Med andra ord fyra ramsor om Mora två om det egna laget.
Dom är definitivt inte bättre än Moraklacken.
Kommentera

Stigsson:

På forwardssidan har 9 kontrakt och på slutet hade vi 15 spelare och några fler än 15 lär det inte bli.

- Bogg
- Granström
- Beaudoin ; dessa 3 borde finnas möjlighet att få kvar.

* Brendl ? utomlands ? dyr ?
* Eric J. ? mörkret ?
* Jardine ?

Två målfarliga toppspelare skulle inte vara dumt.

Någon plats för Juniorerna Hult, Kapla och Philips verkar svårt.

Backsidan har 5 spelare kontrakt därav 2 juniorer.
kontrakt:
Skogs
Määttä
Johnsson
Cedergren
Danielsson

Bruun ?
Kurvinen ?
Blatak har nog fått nog ?

Två Niskala-typer på backen skulle kunna göra underverk.
Två forwards med spetskompetens och näsa för mål behövs även om Brendl blir kvar.
Stannar Brendl i Sverige så tror jag att han väljer Mora.
Kommentera

Stigsson:
Han säger väl ungefär samma sak inför varje säsong.
Kommentera

horcoff: Visst låter det bra och så bör det väl också vara men det kändes som om det var mest standardsvar i den där artikeln.
Kommentera

Stigsson: Simons siktar högre inför nästa säsong, det låter bra. Hoppas att han värvar efter det också.
Kommentera

MIK 7-1: Juniorerna har jag som tidigare nämnt inte haft koll på alls vad det gäller kontrakten men det verkar ju uppenbarligen som om dom har gällande kontrakt för nästa säsong.

Den som saknas på morahockey.se jämfört med min lista är Granström. Som någon tidigare här i gästboken har påpekat så saknar han kontrakt trots att det stod i en tidningsartikel i höstas att han skulle skrivit på tom 07/08. Möjligtvis kan det ha varit ett optionsår inräknat och någon av parterna har sagt upp kontraktet för omförhandling. Ska vi gissa att Granis har gjort det för att inte sitta fast med en juniorslavlön. Skulle kunna tro att han ligger betydligt lägre än t ex Jansson/Nilsson/Simons eller andra jämförbara spelare på grund av sin unga ålder.
Kommentera

« · 859800 · »