Truppen 07/08

« · 859800 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Silly Season sida från Finland, länk stulen från Brynäs gästbok. Hittar ett fall där Mora står med som rykte, Tomek Valtonen. Vänsterforward med 35 poäng på 21 matcher i Jokerit. Vad ska man tro om det?

Här är länk till Valtonen @ EliteProspects:

www.eliteprospects.com/player.php?player=3243

Vet någon något mer om honom?
Kommentera

Mike Skinner: Hittar också Jarno Kultanen i listan över hemvändare för Kalpa. För övrigt placeras också Marcus Jonasén som har nämnts som ett tänkbart förvärv till MIK i flera lag.
Kommentera

Stigsson:
Man ska ju såklart ta det med en nypa salt, men ryktet måste väl komma ifrån någonstans iallafall? Vet du (eller någon annan för den delen) något om Valtonen?
Kommentera

Jonasén verkar ju som en bra grabb. Någon som kan berätta mer om honom, någon som sett honom spela?
Kommentera

Mike Skinner: Tomek är en bra spelare med finsk/polska rötter....har en del kilon att använda och är ganska tuff.... dom rykten som kommit in till Eliteprospects har varit att han ska vara aktuellt för Linköpings HC bland annat..
Kommentera

Db_04:
Ja, det står ju Linköping även på den finska sidan. Duger han till att göra mål då?
Kommentera

Mike Skinner: som sagt han är duktig men kan vara lite upp å ner, men Don Simons brukar ju veta va han plockar :)
Kommentera

Angående Rindell och Luleå i NSD, se länk.
Kommentera

horcoff:
Känns ju som att det där kan sluta hur som helst... Nåja, bara att vänta och se.
Kommentera

Mike Skinner: ja vi får se vad som sker i morgon
Kommentera

Mike Skinner: På morahockey.se står det att bastiansen har kontrakt till 07/08 men på prospects.com står det att han har kontrakt till 09/10
Kommentera

mora93:
Känns som att man litar mer på morahockey.se. Föreningen borde väl ändå ha koll på sina egna spelares kontraktslängd?
Kommentera

Tänkte bidra med min egen spontana analys av läget idag och framåt för alla som orkar läsa. Synpunkter mottas med glädje. :) Saxat från min egen presentation där det även finns ett halvseriöst kedjebygge.

----------------------------------------

Och så följer vi Dalarnas bästa ishockeylags lagbygge. Jag anser ju att Bastiansen förtjänar en bokstav på bröstet nästa säsong, ett A om Boggen blir kvar, annars ett C. En snabb analys av kontraktläget är att vi saknar naturliga målgörare/poänggörare. Om #14 och #9 förlänger ser det genast lite bättre ut, men minst en och helst två naturliga målskyttar behövs. Jag anser att vi kan plocka hem Jens Jakobs och låta honom få chansen igen, det är ett kort som inte bör sluka klubbens hela värvningsbudget och jag tror han kan producera. Huruvida Brendl ska behållas eller inte ser jag faktiskt både så klara för och nackdelar att jag tror det kvittar. Det är klart att han tillför laget mycket, kanske till och med kan lyfta sig till nästa säsong, men det finns nog bättre alternativ på marknaden. Saknas även MINST 2 backar som kan kliva in i startuppställningen och tillföra säkerhet bakåt och gärna en Calle Bergström-typ som står på blå och öser in i powerplay. Cedergren ser lovande ut men kommer nog inte hålla som ordinarie back. Att #27 ska ha nytt kontrakt ter sig som hur naturligt som helst för mig, och erbjuds han inget vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Kommentera

Mike Skinner:

nästan bättre att satsa på hult än jakobs.. visst var jakobs bra på slutet i nyköping, men sett över hela säsongen har han inte varit så bra att han förtjänar en plats i ett elitserielag.
Kommentera

Mike Skinner: dom kan anställa mig så blire fart på sidan
Kommentera

mora93: Bastiansen har visst kontrakt till 09/10 kommer ihåg att han skrev på ett fler års kontrakt den här säsongen.
Kommentera

Simons tror på att få kvar Rindell !? se länk
Kommentera

horcoff:
Skön liten pik om Kermans inte så lyckade säsong där också. :)
Kommentera

Mike Skinner: Eric Beaudoin skrev just på för 2 år!
Kommentera

MW:
Såg precis det! UNDERBART!
Kommentera

MW: VIKTIGT, fy fan va glad jag blev nu!!
Kommentera

MW: absolut en av dom viktigaste kuggarna för MIK
Kommentera

Stigsson:
Känns som en liten knut släppte i bröstet nu...
Kommentera

MW:
:-)))))))))
Kommentera

Monsieur Beaudoin stannar!!! mycket bra
Kommentera

Stigsson:
Det var det bästa som kunde hända nu.....#9 oxå nu så ser detta riktigt ljust ut.
Kommentera

Här är en annan rolig grej! Tomas Skogs uttagen i VM-truppen! Så vitt jag kan förstå i alla fall? Se länk, och scrolla ner.
Kommentera

Mike Skinner:
Är ju ingen VM trupp precis, men Skogs är med och har chansen som alla andra att ta en plats.
Kul för honom och oss MIk anhängare att få med en till lirare till A-landslaget.
Kommentera

Tubest:
Ja det står ju "första vm-truppen" såklart, men man kan ju hoppas. Som sagt, på tiden att någon Moring deltar!
Kommentera

Mike Skinner: Det är väl i samma läge som när Bacon och Lill-Eric för ett år sedan fick spela ett par matcher mot Norge.
Kommentera

MW: Äntligen fick man veta att det ryktet var sant.
Mycket viktig kugge.

Såg Bastiansen på banken idag förresten.
Kommentera

MIK 7-1: Satt han in eller tog han ut ?

Kanon med BEAUDOIN !

Rindell kvar i Mora....och Djoos också förstås.
Kommentera

horcoff: det är ju för fan från förra året
Kommentera

horcoff:
Hehe, ja den länken var inte så up to date...
Kommentera

Mike Skinner: önsketänkande kanske...vem vet kanske de bästa vore att lulio fick han å ni fick en ny röst.... tror Tubest föreslår att Per Djoos tar huvudansvaret och Alf Spolander assisterar
Kommentera

Db_04:
Jag är faktiskt inte så insatt i tränare, vet faktiskt inte om jag vill ha kvar Rindell eller inte. Blir nog bra vilket som.
Kommentera

Mike Skinner: Mats Lusth och Per Djoos :)
Kommentera

PappaKeno: Vadå ? ett år hit och dit ;-)
Vet inte vad man ska tycka snart. Gillar inte om det ska bli sammma team och ska det bytas tränare då ska det var alla (2/3?).
Kommentera

horcoff:
Hur som haver verkar vi få vänta en vecka till på beslutet, Harri i Finland nu.
Kommentera

Db_04:
Jösses!!.....är du inte klok.

Blir Harri kvar ska det vara som sportchef och inget annat, de andra två tomtarna vill ja oxå ha bort.
Kommentera

horcoff: hehe ;)

Jag ville se Boorken som tränare innan han skrev på för Brynäs igen men nu vet jag inte vem man vill ha egentligen...är lite kluven om jag vill ha Harri kvar! Skulle vara kul att se vad en ny tränare kan göra.
Kommentera

PappaKeno: Jag känner en som träffade på Harri han frågade Harri om han blir kvar till nästa säsong .Blir du kvar till nästa säsong? Harri Rindell svarade: Det beror helt på klubbledningen.
Kommentera

Tubest: En annan grej jag har fått höra från brynäs är att brynäs har köpt Pavel Brendl.
Kommentera

MIK 7-1: Vilket rykte?
Kommentera

Db_04: Förresten.Vet någon nånting om Mikko Rämö nästa säsong?Han är inte under kontrakt.
Kommentera

mora93:
Att Harris vara eller icke vara beror på klubbledningen är väl inget nytt direkt. Det har ryktats om Brendl till Brynäs men inget är klart, sånt brukar ju märkas va? Jag läste också artiklen i Aftonbladet om att Brynäs ville ha Brendl, men det betyder inte att han gått dit. Och nej, Rämö har inget kontrakt, tack och lov.

För övrigt: Se ovan hur man får ihop fler saker i ett inlägg.
Kommentera

mora93: Rämö bör försvinna... får inte Lasse chansen som 2a målis så gör Simons tjänstefel
Kommentera

Db_04: håller med till 100% Lasse måste få chansen! Förstår inte varför Mora har så svårt att ge dom yngre spelarna chansen! Och Lasse visade i tränings matcherna att han håller som backup! Men skulle inte förvåna mig om det dyker upp en ny målvakt...
Kommentera

PappaKeno: Blir samma tränarpar kvar lär inte juniorerna få någon chans.
Kommentera

Mike Skinner: Men detta var källor inifrån brynäs Brendl var klar för dem.Jag tar inte saker direkt ur luften som du gör.Jag hoppas att det inte är sant.Men det verkar vara det. Bara för att du letar i tidningar på nätet man kan få tag i information på annat vis.
Kommentera

« · 859800 · »