Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

« · 892983 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
mora1:
Inte mig emot.......finns bättre spelare än Kim som MIK är i mer behov av.
Kommentera

Lutar åt LHC för Staal.....
Kommentera

Ola:

håller med. detta är ett uttryck som började användas av lexingarna när dom väntade sin vm femma. då dom tog dit bicec o compani. efter det har det både i tid och otid pratats om bomber.
Kommentera

Anders i Budum:
Vilken bomb? Detta snack om bomb är väl ändå en myt, eller?
Kommentera

Anders i Budum:

Vet inte vad jag ska tycka om kim staal, men det torde väll vara bättre än ingenting.
Mora behöver en som kan få in pucken mellan stolparna nån gång då och då.
Men jag hade nog hellre sett en annan spelare som är lite mer playmaker och sniper.
What the h... en som är bättre på allt än han.
Kommentera

horcoff: Kim Staal är inte någon spelare jag vill se i Mora IK. Vi behöver en sniper. Är detta bomben är det inte mycket till bomb. Möjligen en fuktig pysande ettöres smällare...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Om Kim värderar speltid högre än kr, så borde han ju välja Mora.
Kommentera

horcoff: Jag hoppas på kim, men det blir nog svårt om man slåss med linköping om han,Han kan tillföra en hel del en riktig pådrivare b.l.a
Kommentera

Länken: Kim Staal
Kommentera

Barbapappa:
Forward eller center känns väl som det kvittar. Jag tycker vi har tillräckligt med utpräglade centrar i truppen, ser hellre en målspottande forward. Men om vi tittar på hur det spelades förra säsongen så spelade ju många av centrarna på kanten lite då och då, inget att haka upp sig på.
Kommentera

Barbapappa: ja eftersom han inte spelade en enda match i nhl så mislyckades han ta en plats i nhl? :)
Kommentera

Dino: Du har så rätt!!
Kommentera

Db_04:
Devils försökte inte ens behålla rättigheterna för Harant för dom erbjöd inte ett kvalificerande kontrakt så han vart UFA .. fast om han lyckas eller inte i Mora lär ju tiden utvisa , jag tänker inte kommentera hur spelaren lyckas eller inte eftersom jag inte sett han spela så kan inte bedömma hur han som spelare
Kommentera

Barbapappa: nej han spelade inte en enda match men för att få chansen i NHL så lär du väll visa framfötterna i AHL...Harant gjorde en helt okej säsong i AHL men tydligen räckte det inte
Kommentera

SR.se skrev följande: Mora IK har skrivit kontrakt med slovakiske VM-backen Tomas Harant, som misslyckats med att ta en plats i NHL.
????????

vaddå misslyckades. fick han chansen överhuvud taget.
han står då inte registrerad för att ens ha spelat en enda match iaf.
Kommentera

Nån som har nå bra ideer på vad som ska komma?
Blir det en Forward eller en Center, eller tror ni mora är nöjda om han bara kan göra många mål?

men nog lär det bli en american va?
Kommentera

Anders i Budum: Det var väl hälsningsfrasen som Boggen använde när han hälsade #13 och #49 välkomna du menade?
Kommentera

wille:

Händer det för lite nu igen, efter som att det diskuteras coop.
Kommentera

Db_04:
ok sorry....var visst dåligt påläst i frågan.. :P
Kommentera

wille: Coop Forum är blåa och vita medans konsum kör på vitt å grönt
Kommentera

Paddan:
Är inte coop gröna och vita?!
Kommentera

Anders i Budum: Coop-bojkott i Mora?
Kommentera

Paddan: Jag tror inte att du fattade vad jag menade med vitt och blått...
Kommentera

Ja Selänne lär ju inte komma det hade varit för otroligt... blir nog NHL,Jokerit eller så slutar han som föregående talare sa.
Kommentera

Anders i Budum: det lär inte finnas en gnutta sanning i det. antingen spelar han i NHL , Jokerit eller inte alls
Kommentera

Anders i Budum: Med andra ord så hatar en sann MIK-supporter allt finskt.
Kommentera

Hörde ett rykte på byn att Selänne skulle vara aktuell för MIK.. Detta för att han tydligen är bästa kompis med någon finne i laget. Undra om det ens finns någon gnutta sanning i det?

Men sätta trissan i taket, det kan han. Så visst är han välkommen, bara han lär sig att i MIK hatar vi vitt och blått...
Kommentera

Tomas Harant klar för Mora! Känns helt okej! var ju nära att han hamnade i Mora förra året också!
Kommentera

Slinger:

he he, den var bra.
Kommentera

Seabiscuit:
Det är mer som ett radioaktivt utsläpp, ingen märker nåt men alla blir smittade...
Kommentera

Steff:

ta det lugnt det kommer nån. men det är svårt att hitta ettöres smällare som under säsongen ska utvecklas till "bomben"
Kommentera

zeb: Bomber är sega ;)
Kommentera

Anders i Budum: Ja man kan väl undra om det blir någon smäll,verkar gå väldigt trögt
Kommentera

MIK 7-1: Äh, nästa år är de lägre rankade än Stoczniowiec Gdansk :-)
Kommentera

Seabiscuit: Det som förvånar mig är att de har valt att ranka läxan högre än Dynamo Minsk:)
Kommentera

Nu är det inte många dagar kvar innan bomben släpps! Bäst man börjar förbereda sig så man är mentalt förberedd för denna gigantiska smäll...
Kommentera

Hittade en länk på modos sida om europarankingen.
kul och överraskande att dom rankar mora högre än frölunda.

mora 41:a plats
frölunda 43:dje plats

förr var det en diskussion om de olika ligornas ländernas ligakompetens. jag vet inte om det var här eller på mik.se men intressant är att vitrysslands bästa lag ligger en plasering sämre än leksand på europarankingen.

leksand 88:de plats
Dynamo Minsk 89:de plats

lägger in länken här också så slipper ni leta så mycket.
Kommentera

Mike Skinner:

jag har bett matias 74 om ursäkt (eller nåt liknande) men han la sej i och skojade vid fel tillfälle. det har varit vissa debatter på en annan sida som höll på att urarta. så jag drog mej undan för att inte det skulle bli värre men även på inrådan från vår moderator och det tänker jag hålla mej till. jag ville inte vara på deras sida nå mer men då kom någon efter mig hit istället och gjorde sig rolig. så jag försökte stoppa det brevvägen till han istället. hoppas att tjaffset är slut nu.

jag kommer inte att kommentera denna diskussion nå mer.
Kommentera

Seabiscuit:

Håll dig i skinnet nu, tänk på att vi måste hålla en helt annan mental nivå när vi pratar med supportrar från vissa andra delar av landet. Att vissa tränare fokuserar på olika saker blir lätt lite för mycket för dem och de finner det då lättare att häckla och kasta skit än att försöka förstå de olika typer av ishockey man kan spela. :)
Kommentera

mattias - 74: Är det så det heter när man provocerar drantar? Har alltid undrat.... :)
Kommentera

mattias - 74:

Klart man får skoja. I dessa dagar utan rykten och skvaller får man vara tacksam för allt som folk orkar skriva... :)
Kommentera

Seabiscuit:

Får man inte skoja lite i dessa silly season tider??

vad jag vet är du in titt som tätt och provocerar i Leksands GB också ! Kasta Sten i Glashus heter det visst !!
Kommentera

Albert Hall:

såja, håll "eran" skit till er gästbok nu.

jag ger fan i er gb och ni ger fan i vår.
Kommentera

mattias - 74:

Arwed har visst under en presskonfa sagt att man kommer att börja träna skott på mål redan i januari.
Kommentera

mattias - 74:

puck och klubba, japp sen är det en fördel om spelarna kan använda dem också. det klarade ju inte lexingarna av den gångna säsongen. he he
Kommentera

mattias - 74: Jaja, men nu tar vi inte för mycket på en gång. Puck och klubba får komma senare. Kanske i oktober.
Kommentera

Albert Hall:

tycker du de. så trevligt
Kommentera

Albert Hall:

Dessutom skall man ha puck och klubba!
Kommentera

Seabiscuit: Åhfan. Arwedsson har redan upptäckt att det är viktigt med snabbhet och spänst i dagens hockey. Dessutom ska man vara kvick. Det ser ju lovande ut.
Kommentera

zeb:

????
Kommentera

« · 892983 · »