Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

« · 891345 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Seabiscuit: tror dom är läskunniga här inne
Kommentera

för er som undrar över turerna i es o kvalserie.enligt peter gudmundsson så är förslaget så här:- Först och främst – Hockeyligan vill inte skrota Kvalserien. Det har vi varken mandat eller intresse av att göra. Däremot vill vi göra om Kvalserien och komplettera den med ett playoff till Elitserien.

Det förslag som vi har presenterat för Hockeyallsvenskan går ut på att lag 1–6 i Hockeyallsvenskan, efter avslutad serie, spelar en Kvalserie där sedan ettan möter tolvan i Elitserien och tvåan möter elvan i Elitserien i ett playoff i bäst av sju matcher. Vi har bett Hockeyallsvenskan att tycka till om förslaget och återkomma till oss.

läsa hela artickeln? följ länken.
Kommentera

Bonäs norra:

håller med totalt.
det jag saknat det senaste året är en spelare som klarar av att slå en passning från egen tekcirkel till anfallsblå som sitter på bladet. och med snabbare spel blir det än viktigare.
Kommentera

Bonäs norra: lite mer om CSKA´s vistelse i sverige
Kommentera

Seabiscuit: Mora
Semester: 14 juni–16 juli.
Går på is: 30 juli.
Första träningsmatchen: CSKA Moskva, 10 augusti (i Hedemora).
Ledorden är snabbhet och spänst. Hela laget behöver bli mer rappt och jag vill få fram det mer än att bygga muskler. Hockeyn
i dag handlar mer om kvicka fötter och skridskoåkning än fasthållningar och hakningar. (Magnus Arvedson, tränare)

Jag tror Arwed har rätt träningfilosofi , det gäller att vara kvick i dagen hockey.
Kommentera

Slinger:

håller med, simons var inte den sämsta spelaren den gångna säsongen utan det fanns de som var mycket värre.
fanns bland annat en spelare som när han fick pucken - tog burskydd och åkte hela vägen till anfallsblå där han blev omkulltacklad eller ramlade eller bara blev av med pucken. inget namn men dennes raider gick bra 1 gång på 7 försök.
Kommentera

Knogen: Mycket bra skrivet!

PappaKeno:
Det är otroligt lågt att "bua" ut EN spelare när det handlar om ett lag bestående av 20-talet spelare, det handlar om sunt förnuft och medmänsklighet! Väx upp och lägg ner mobbingen!
Kommentera

Knogen: ok
Kommentera

PappaKeno:

Anledningen till att jag frågade om åldern var för att jag ville veta om man kläcker ur sig något sådant som du gjorde (i det jag citerade) i ungdomligt oförstånd eller för att man totalt saknar förmågan att märka när man trampar på någon.

Du säger att det inte är någon big deal. Lätt för dig att säga. Har du pratat med personer runt #78 och frågat hur de tycker det känns? Nej, tänkte just det. Det har jag. De tycker INTE att det är någon bagatell kan jag upplysa dig om. Inte särskilt förvånande. Det kan man lätt räkna ut om man bara har ett uns EQ.

Jag är själv 34 och har aldrig utgjort mig för att vara bättre än någon annan på ishockey. Jag kan ofta ha divergerande åsikter än vissa, men jag har aldrig påstått att mina åsikter ska upphöjas till universell giltighet, såvida det inte gäller förbannade självklarheter (som t.ex. att man inte - varken fysiskt eller psykiskt - ska invalidisera egna spelare). Jag har följt MIK sedan 70-talet, har själv spelat ishockey (även om det var längesedan), haft ett brinnande intresse för sporten under alla år, så helt tappad bakom en vagn tror jagi alla fall inte jag är.

Vad gäller EQ och allmänt vett om hur man beter sig mot sina medmänniskor har jag däremot en hyfsat klar uppfattning hur jag ligger till.
Kommentera

Metal Guru: Naturligtvis.
Här kan vi kanske styra in smygläxingarna i en possitiv riktning.
Bua ut en egen spelare gör man bara inte... aldrig någonsin.
Kommentera

Nu börjas det då med rykten om spelarpresentationer i veckan. Någon som vet något konkret?
Kommentera

MIK 7-1:
Jag tror jag skulle föredra dålig stämning i gästboken framför dålig stämning på matchläktaren.
Kommentera

PappaKeno: Precis rätt uppfattat.
Kommentera

Metal Guru: jag vill inte diskutera det här nå mer blir så dålig stämning i gästboken så du får inget svar tyvärr :)
Kommentera

PappaKeno:

Kan du förklara för mig hur folk kan säga att de håller på ett lag, när märkbara delar av deras yttringar på läktarplats enbart går ut på att fördärva för en enskild spelare i det laget, för hans femma samt för laget som helhet?

Jag kan inte få ihop det.
Alla indikationer finns på att vi här pratar om motståndarsupportrar.

Eller har jag fullständigt missat något vitalt och essentiellt i dagens läktarkultur..?
Kommentera

knogen: Bra skrivet.

Sitter på en plats på läktarn och har en äldre gentleman bakom mig som enbart gnäller på Micke. Åker han och byter när de är på väg framåt låter det så här:
- "Men va i helvete gör du, du kan väl för fan inte byta när ni ska gå framåt".
Det spelar ingen roll om han varit ute på isen i 45 - 60 sek, kämpat som en tok och måste byta.
Nästa kommentar är ungefär likadan:
- Men va i helvete gör du, du kan väl för fan inte byta när motståndarna anfaller. --- samma här, har varit i anfalls-zon i 45 - 60sek, man är helt slut, men ska inte byta.
Vad i hel....ska karln göra? När gör han rätt? När gör han fel?
Enligt väldigt många så gör han fel jämt, och det tror jag beror på vem han är släkt med. (farsan sin t.ex)
Själv tycker jag Micke gör som övriga laget, blandar och ger.
Vill ni så kan jag dra upp ett antal namn här som JAG anser är sämre än ovan nämnda spelare. Å andra sidan tänker jag inte sänka mig till den nivån angående en Mora spelare.
Micke sköter sitt jobb på ett föredömligt sätt och jag hoppas han fortsätter med det.
Kommentera

Knogen: jag är 21 år som att det skulle spela nån roll? "En liten fråga bara:" är du 65 år och tror att du kan så mycket mer bara för att du är äldre?

för övrigt till er andra vill jag inte dra Simons diskutionen längre än så här för jag tycker det är onödigt att vi som håller på samma lag ska bråka även fast jag inte anses vara en riktig supporter utan att jag tydligen är smygleksing.
Kommentera

Knogen: Bra sagt Knogen!

Vill inte gräva ner mig djupare i diskussion tror ej man kan komma så långt med den, men jag måste tillägga att det var skönt att höra dom ovationer som Simons fick när han premierades för sin 500 match i Mora dressen. Visade att inte alla på läktarn är smyg-läxingar =)
Kommentera

Metal Guru: Eller varför inte ett gammalt hederligt: "Dra åt helvete!!!"
Kommentera

Knogen: Varför går allting i ultrarapid när jag försöker tyda PapaKenos runor?
Kommentera

PappaKeno: Knogen överdriver inte det minsta.
Han tar upp en mycket viktig poäng som endel inte tycks fatta.
I min bok hamnar ni under definitionen "smygläxing".

"...då måste jag säga att vi har väldigt lite Mora fans om alla som gnäller på Simons inte är riktiga fans...ja jag tycker inte om Simons men jag kan säga att jag knappt känner nån som håller på Mora som gillar honom heller..."
Om du känner alla MIK fans måste jag säga att vi har väldigt få fans.
När du kommer ur åldern "tycka som alla andra" så kanske du ändrar åsikt.

wille: Listan på ESspelare i MIK kan göras mycket lång.
Bara lagets närvaro i nämda serie är ett bevis för detta.
Underskatta aldrig en egenprodukt och underskatta aldrig slagkraften hos ett LAG.
Kommentera

PappaKeno:
Om du, och alla du känner, konsekvent motarbetar laget Mora IK på läktaren, genom att match efter match efter match [repeat in finitum] vädra era åsikter om en av spelarna - och på så sätt fördärva både hans egen insats, den femma han spelar i samt prestationen för laget som helhet - så påstår jag att ni inte är riktiga morasupportrar.

Jag kan rent av sträcka mig så långt som att säga att ni förmodligen är förklädda leksandssupportrar.

Och det står jag för.
Kommentera

PappaKeno:

"men tror inte det är så stor deal heller egentligen som vissa vill få det att låta som."

En liten fråga bara: Hur gammal är du?
Kommentera

PappaKeno: En jävla skillnad att inte "gilla" en egen spelare och att tydligt bua ut densamme från läktarplats.
Kommentera

PappaKeno:

Ok, du har inte greppat min poäng märker jag. Du må tycka precis hur du vill om Simons, men ställer du dig upp på läktaren och skriker åt honom att han är en sopa så är du ingen supporter. Det är min poäng. Sedan kan du stånga dig blodig i dina argument om du vill. Du kommer aldrig att övertyga mig om motsatsen ändå. Utför du en handling som innebär att du mentalt mosar ner en spelare i det egna laget, folk i hans omgivning samt i slutänden hela laget, då är du, som jag sa, i bästa fall en andraklassens motståndarsupporter. Du vet bara inte om det själv. (Nu säger jag ju inte att just du är en sådan anti-supporter, märk väl. Om det vet jag trots allt inte).

Och jag kontrar sedan med att det inte finns någon jag känner som tycker det finns fog för den kritik han fått utstå. Tycker du t.ex. han gjorde en dålig säsong ifjol? I så fall är du nog ganska ensam. Ändå förekom en massa dynga på de här sidorna. Likaså är den skara som ogillar Simons mindre än den som uppskattar honom. Det är i alla fall min erfarenhet efter att ha pratat med åtskilliga supportrar och bläddrat på diverse forum. Vi hade t.ex. den här tröttsamma debatten på MIK.se för ett par år sedan och där var det en klar, för att inte säga mycket klar, majoritet som dels tyckte att behandlingen av honom från vissa delar av Morapubliken var rutten, dels ville ha honom kvar i laget. Men vi rör oss kanske i olika supportergrupper? Vad vet jag?

Jag vill i alla fall hävda att det finns en fastslagen åsikt om Simons bland den här klicken som inte går att ändra på. Som jag tidigare sa så spelar det liksom ingen roll hur karln spelar. Han kommer inte bli accepterad ändå. Det kallas jantelag.

Så, som sagt, får du gärna fortsätta ha din åsikt om Simons, även om jag själv inte alls håller med. Du får gärna kritisera honom också (där har du missuppfattat mig helt). Jag har inget alls emot kritik av typen "Och vad fan gjorde nn vid 0-1-målet??", "Varför i h-e dribblade nn på offensiv blå som siste man?" o.s.v. Det måste spelarna kunna ta.

Det inte spelarna ska behöva höra är förlöjligande kritik. Det spelarna och laget inte behöver är en pöbel på läktaren som kollar varje felskär en av spelarna gör. I det fallet man hänger sig åt att bua ut egna spelare innan de ens kommit in på isen och skrika glåpord så fort de släpper en fjärt ska man slå upp ordet supporter i en uppslagsbok. Tycker man, efter att noggrant läst texten och rannsakat sitt agernade på läktaren, fortfarande att man är en supporter, så har man förmodligen inte alla getterna hemma.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag är rätt övertygad om att Simons hade kunnat vara den klart bäste spelaren i laget bara han tillåtits göra misstag, fått lite självförtroende och lämnats ifred. Jag tror t.o.m. att han skulle kunnat gå längre än så. Potentialen har han definitivt.
Kommentera

Metal Guru: det har jag inte sagt att Mora blir men tror inte det är så stor deal heller egentligen som vissa vill få det att låta som. Dom flesta lag har väl nån spelare som fansen kanske inte gillar så väldigt mycket...
Kommentera

PappaKeno:
På vilket sätt blir Mora IK bättre som lag genom att du, och alla du känner vädrar era åsikter på matcherna?

Match efter match efter match... [repeat in finitum]
Kommentera

Knogen: asså att sitta och säga att dom som gnäller på Simons inte är en riktig Mora supporter tycker jag var att ta i lite för mycket visst kan det ofta vara lite onödigt gnäll på honom men men...då måste jag säga att vi har väldigt lite Mora fans om alla som gnäller på Simons inte är riktiga fans...ja jag tycker inte om Simons men jag kan säga att jag knappt känner nån som håller på Mora som gillar honom heller och jag ser då mig som en riktig supporter för de.
Kommentera

Dino:
Precis. Det talades ju en del om "Brendleffekten", att övriga laget kände att det finns någon som gör alla målen redan. Nu är ju så inte fallet längre. Vi såg ju även det de matcherna Pavel var bänkad då t.ex Granström klev in och vann en match. Tillsammans med Simons, bör väl nämnas...
Kommentera

wille: Men å andra sidan fattas det väl kanske 15 mål på killar som Bacon och Elomo.... Förmodligen kommer de att få mer plats och istid kommande säsong. Och vipps så är vi 15 plus.....
Kommentera

Metal Guru:

Ja, det var ju så sant! :-)

Teg:
"Tycker det är synd att Mikael Simons konstant får spela på borta plan. "Han har dåligt själv förtroende" säger en del "fans". Konstigt när hans egen hemma publik mer eller mindre kan bua åt honom ...."

Japp, jag håller med till fullo (utom en detalj jag ska komma till sedan). Det jag är mest rädd för är att den oerhört pinsamma skiten ska kablas ut i direktsänd tv. Då får vi supportrar skämmas som hundar. I alla fall de som har vett och begrip att göra det. De som egentligen borde skämmas gör antagligen inte det. Det är kanske inte så lätt om man har en hjärna, som om den vore av silke, knappast räckt till ett par badbyxor åt en kollibri, för att semicitera P.G. Woodehouse.

Insu - som brukar skriva här ibland - skrev ifjol något om att Mikael Simons var den i laget som han betraktade som den störste hjälten. Detta på grund av att han - trots all neandertalardynga han tvingas utstå från jantepöbeln - ändå lyckas mobilisera sig år efter år. Jag kan inte annat än hålla med om det, och jag hoppas vid min gud inte Moras begåvningsreserv lyckas trycka honom av isen.

Jag har vid flera tillfällen hört folk direkt gnälla över Simons när han råkat göra misstag som ALLA spelare gör under matcherna, samtidigt som exakt likadana, och till och med värre misstag får passera okritiserade om det är en annan spelare. Jag har vid flera tillfällen hört folk gnälla på "Simons" misstag när han inte ens varit på isen "Jävla Simons!!! Vasa?? Var det inte Simons? Öhh...nähä, ok då". Toleransen är för de andra spelarna hög, ibland mycket hög. För Simons är det nolltolerans. Hur rättvist är det? Hur bra är det för laget? Hur bra är det för den enskilde spelaren att utsättas för sådan press?

Jag håller sedan med PeO här nedan. Ett visst mått av kritik ska finnas. Spelare är inga heliga kor. Har man dabbat sig får man räkna med att få höra kritiska röster. Det är professionella idrottsmän och det hör till att risas och rosas av kritiska supportrar. Kritiken ska dock vara konstruktiv. Den kritik som vissa spelare i laget fått utstå, framförallt #78 för ett par år sedan, går dock långt bortom det som kan anses befogat eller konstruktivt.

Jo, sedan var det ju den här detaljen jag inte höll med om ja. Micke Simons spelar inte konstant på bortaplan. Det är en stinkande klick av supportrarna som befinner sig på bortaplan. De agerar nämligen som ett gäng andraklassens motståndarsupportrar. Det tragiska i kråksången är att de själva tror att de är hemmasupportrar. De ser inte att de i själva verket har en smutsig motståndartröja på sig. Ingen ska nämligen komma och påstå att hon är MIK-supportrer om hon gör allt hon kan för att sänka en spelare och andra människor runt densamma, i det egna laget. Ingen borde äga rätten att få bära MIK:s klubbfärger så länge de försöker så ett ont frö i våran förening.
Kommentera

Tången:

he he ;D
Kommentera

Metal Guru:

Du har helt rätt i att Blatak är en bra spelare, dock menar jag inte att han, ensam drog MIK till slutspel.

Men allvarligt, att vi tog oss til slutspel i våras är ju ett smärre mirakel. hur många poäng från KS var vi? 3?

Låt oss säga att vi byter ut Brendls målskytte mot Dahlman. Visst, jag tror säkert han kommer göra en del mål och jag hoppas att han kan göra KANSKE lika mycket som Brendl, och samtidigt vara bättre än honom försvarsmässigt.
vad jag tror däremot, så kommer det inte bli lika mkt mål som från#28 klubba.

Men vi leker med tanken att alla i laget snittar lika många mål per match som förra året, och dahlman kanske kommer upp i, säg 20 baljor, så saknas det 15 mål för att täcka förlusten av Brendl, och dom 15 målen kan definitivt vara skillnaden mellan kvalspel och slutspel, isynnerhet när det däremellan bara skiljer 3 poäng.

Självklart hoppas jag att vi även i år kan ta oss till det eftertraktade slutspelet, men i dagsläget känner jag mig skeptisk. Jag hoppas dock att spelarna jag kritiserat gör allt för att motbevisa mig!
Kommentera

PappaKeno: Och jag som trodde att alla MIK`s spelare var Elitseriespelare som spelade i Elitserien, där ser man.
Kommentera

wille: Tycker det är synd att Mikael Simons konstant får spela på borta plan. "Han har dåligt själv förtroende" säger en del "fans". Konstigt när hans egen hemma publik mer eller mindre kan bua åt honom ....

#43-#78-#77 har ju fungerat alldeles utmärkt. Dom har tagit bort motståndarnas bästa formation och även producerat endel framåt. Vad mera kan man begära. Vill minnas att dom i vissa matcher överglänste #27-#11-#28 formationen och var våran bästa kedja.

Simons kedja var ju förra säsongen det självklara valet att starta matchen med. Bastiansens kedja drogs ju med en viss defensivt svag Brendl, Boggens kedja drogs ju med en viss defensivt svag Håkan Bogg och Granströms formation var ju den svagast av Moras 4 anfallsformationer.

Som någon redan nämnt borde Huml ha fått en större chans att visa upp sig men tränarna hade väl lite som policy att inte ändra på saker som fungerade. Man ville inte bryta upp en fungerande kedja för att stoppa in Ivan. Tror säkert vi får många chanser att jubla för poäng från hans klubba den kommande säsongen dock.

Ser lovande ut inför nästa säsong. Laget som sådant har ju bevisat att dom räcker till att nå kvartsfinal. Om nu Arvedson klarar att hålla ihop laget som Harald och Harri! Järventie ser jag som en förbättring jämnfört med Kultanen, Dahlman bör bräda Jardine (Synd att han inte lyckades) någon som klappar in lika många mål som Brendl lär vi ju inte få se men säkert kan man hitta någon sniper som har vett att stå på rätt ställe när det kommer en macka från Boggen. En (gärna offensivt) stark back till och det kan bli en del kul kvällar i Smidjegrav i höst/vinter.

Förövrigt för "Lill-Bambis" och Cedergren gärna ta en varsin plats i laget!
Kommentera

wille: nej nu gick du över gränsen när du säger att Bastiansen,Bogg och Huml inte är nå elitspelare! :) Simons håller jag med om men inte resten!
Kommentera

Måste bara få bryta in och meddela att två av MoDos absolut viktigaste spelare i slutspelet förra säsongen var Mikael Pettersson & Peter Öberg.

Inte de man direkt associerar till ordet stjärna, men otroligt viktiga slitvargar i ett ES-lag.

Så jag håller med er i att sådana måste finnas i alla lag, även i NHL-lagen om man kollar igenom laguppställningarna.

Så de som inte inser det, dom kan nada och ingenting om ishockey!

Själv tycker jag att Mora gör ett imponerande jobb match efter match, inte det mest glamorösa kanske, men dom spelar verkligen med hjärtat och det är i många fall det viktigaste.

Se bara på t.ex Malmö som ju på papperet hade ett klart ES-mässigt lag, men utan uppoffring så uteblir resultaten.

Jag bugar för Moras inställning, och tror att ni hänger kvar även i år! :)
Kommentera

peo m: Det måste finnas "slitvargar" i alla lag som inte syns men gör otroligt mycket nytta. Ett lag klarar sig inte utan dessa.
Kommentera

Jo, Knogen:
Om inte Blatak är förklaringen...
Kommentera

wille: Ett visst mått av kritik måste alltid finnas, det får inte bli nåt inavlat ryggdunkande, den kulturen har sänkt många klubbar genom åren. Men att påstå att vi inte har en enda spelare av ES-klass är väl ändå magstarkt. Den typen av kritik blir ju helt meningslös eftersom den inte lämnar utrymme för någon som helst nyansering.

Vänd på frågeställningen: läs igenom exempelvis Timrås laguppställning och pricka för dom killar du tycker platsar i Mora. Min lista blev faktiskt inte överdrivet lång.

Jag kommer aldrig begripa mig på dom som klagar på Nilsson & co. Inga rubrikernas män, det är sant. Men vilket jäkla svenskt ishockeylag har inte spelare av Nilssons karaktär? Till och med FBK har ju anonyma men otroligt lojala kämpar i sitt lag. Tror folk att Mora ska ha råd att hålla sig med 100% stjärnspelare? Så många finns ju inte att värva ens om man har obegränsat med pengar!
Kommentera

Tången:
Självklart är Horcoff en av de största som spelat i MIK-tröjan, men det fallet var väldigt speciellt och handlade om en väldigt speciell säsong. Därför la jag inte in det i beräkningarna :-) När det gäller "normala" förhållanden ser jag fortfarande Ymer som den största värvningen på mången god dag, tillsammans med Basse då som sagt.

wille:
"Att spelare som Simons och Anders Nilsson ens förekommer i en diskussion som handlar om ES är i sig skrämmande."

Jag tycker iofs det är ditt resonemang som är skrämmande. Ibland är det nog bättre att hålla igen lite än att låta sin totala okunskap lysa ut i offentligeheten som en härdsmälta i ett ukraiskt kärnkraftverk.

Jag vet att en del aldrig kommer att acceptera Simons - förmodligen p.g.a. av en ofantligt tråkig janteinställning hos en del inskränkta moringar. Det är inget jag tänker bry mig så mycket om längre. Det spelar ingen roll hur han spelar, han kommer aldrig att bli accepterad hos den klicken som tafatt försöker kalla sig supportrar ändå. Jantelagen är tyvärr ett fenomen som briserar som starkast i våran landsdel. Då hjälper det inte att man tillhör de från det gamla gardet som producerar flest poäng, samt fungerar som ambassadör för det lokala ishockeylaget i egenskap av att vara en av bygdens söner.

Sedan undrar jag vad Anders Nilsson gör för fel som inte ens - enligt dig - skulle platsa i AS? Jag tycker Nilsson gör ett alldeles utomordentligt jobb, i match efter match. Lustigt nog erbjuds han också nytt kontrakt av klubben år efter år. Hur kan det gå ihop tro? Är du också en sån som sätter likhetstecken mellan bra spelare och hög poängproduktion?

Visst kan det väl mycket väl bli kvalserien för MIK i vår. Kanske t.o.m. degradering. Om det vet vi inte. Enligt ditt resonemang ska vi däremot inte ha skuggan av en chans. Dessutom lär ju undvikandet av kvalserier säsongerna tidigare berott på läggmatcher, eventuellt kombinerat med ren snorröta. Någon annan förklaring till att vi kunnat klara oss med ett sådant sopgäng finns ju inte.
Kommentera

Bäste wille:

Kan du förklara för mig vilka spelare Mora IK hade säsongen 2006/07 som tog laget till slutspel, och därmed åtminstone var så elitseriemässiga att man placerade sig som ett av landets åtta bästa klubbar - men som inte längre är ibland oss?

- - - - -
I väntan på ditt svarsinlägg resonerar jag lite fritt efter de förutsättningar du givit:

Av de spelare vi blivit av med är det bara tre som haft en nämnvärd impact på lagets insatser. Brendl, Blatak och Kultanen.
Brendls insatser, förutom målskyttet, förringade du själv. Kultanens impact var stor 05/06, men en skugga av sitt forna jag under årets gågna säsong.
Kvarstår Blatak.

Du menar alltså att Blatak var så till den milda grad elitseriemässig att han ensam bar upp hela laget på sina axlar, likt en svettbeprydd Atlas stående på Herakles stoder bärande hela världen på sin darrande överkropp?

I så fall, grattis det ryska lag som lyckades signa denna guldklimp.
Eller är han så sliten att han aldrig mer kommer recovra sig..?
Kommentera

wille:

Alla har bra dagar? Att påstå att Bastiansen inte håller elitserieklass varje dag i veckan är ju bara dumt. Beaudoin? Elomo? Jag anser iaf att det talar för sig själv att vi gått till slutspel två år i rad och inte behövt kvala sen vi gick upp. Om Mora IK inte håller Elitserieklass finns det 4-5 lag till i Elitserien som inte heller gör det, så enkelt är det väl.
Kommentera

wille: Nu är jag helt säker på att du är Leksing. Byt sida, grabben!
Kommentera

Tången:

Jag är mer rädd än jag någonsin tidigare varit.

Angående Brendl.
- Har jag i något inlägg jag har skrivit sagt att MIK;s chanser att hålla sig kvar försvann samtidigt som Brendl?!?!?!
Nej, visst han gjorde poäng, men inte mkt mer.

Nej, Moras (vårat, allas eller va ni vill) problem, i dagsläget är att vi inte har en enda elitseriespelare.

Några nämner Bogg, Huml, Bastiansen osv...visst, alla har bra dagar, men de är knappast lämpade att spela ES om man ser till en hel säsong.

Att spelare som Simons och Anders Nilsson ens förekommer i en diskussion som handlar om ES är i sig skrämmande. Jag hade inte skrivit kontrakt med dem om jag hade ansvaret för ett topplag i Allsvenskan.
Kommentera

Seabiscuit: aldrig har aldrig varit ett bättre ord!
Kommentera

PappaKeno:

nä dom gör en skellefteå och blir sämmre och sämmre för varje år tills dom en dag har tur och kanske tar sig tillbaka om 14 år. för hoppningsvis 35 år eller varför inte aldrig.
Kommentera

Seabiscuit: tror du inte Leksand tar sig till kvalserien? jag är säker på att dom tar sig dit men slutar på plats 4-5 som vanligt...är nog slut på elithockey i Leksand på många år framöver.
Kommentera

Knogen: Värvningen av Horcoff tycker i alla fall jag överträffar dina båda drängar små:-D

wille> du behöver inte vara rädd...
Kommentera

wille:

leksand till kvalet, kanske det? men det är inget jag tror på. men för att leksand och mora överhuvudtaget ska mötas i kvalet så måste först och främst mora hamna där. och det tror jag definitivt inte att man gör.
moras chanser försvann inte med brendl. under säsongen så var det många (jag också) som gnällde över att de andra spelarna i laget bara försökte spela fram honom hela tiden för han kunde göra mål. min åsikt är fortfarande att dom övriga spelarna säkerligen gjort fler mål om dom inte hållt på och spelat på en och samma gubbe hela tiden. kanska tilloch med 35 stycken utspritt på hela laget.

att mora spelade på brendl märkte även motståndarna, vilket underlättade deras försvar. Markera brendl.
Kommentera

« · 891345 · »