Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

« · 953487 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
PappaKeno: Truppen är för tunn! måste bli mera bredd
Kommentera

mattias - 74: Visst gör den det, ni spelar i en helt annan division.
Kommentera

zeb: mmm hoppas verkligen han jobbar för det...men det måste vara nått som kan tillföra Mora nånting bra annars är det ingen ide...vill inte se nån wessner värvning liksom.
Kommentera

PappaKeno: Karalahti hade varit intressant för någon säsong sedan men han har ju bevisat att han inte tillför mycket mer än ett mer intressant nöjesliv på orten han spelar. Wasastugan är ju redan intressant nog!? ;-)
Kommentera

Karalahti coolt? Ser inget coolt i att ha en pundare i laget.
Kommentera

mattias - 74:

Det finns fyra spelare i LIF som jag anser skulle tillföra något i Mora för tillfället: Pettinen, Lind, Petrovicy och den där stora tjecken som jag för tillfället glömt namnet på. Bergenström är bara en i mängden i ES liksom Karlberg. Vad gäller målisarna är vi nöjda. Belfour i all ära men jag skulle nog hellre satsa på framtidsmannen Läck. Med all respekt så är det min åsikt. Men! Det är ingen ide att jämföra.
Kommentera

MIK 7-1:

Ja sanningen gör ont
Kommentera

mattias - 74: Haha, du är rolig du:)
Kommentera

zeb:

Jaså? Belfour, bättre än Pitkimåki. Huokko är bättre än många av era backar. Bergenström är bättre än många av era forwards. Sluta gör dig dum
Kommentera

distanserad: finns ingen där som skulle tillföra något
Kommentera

zeb: Ni kan väl ta halva leksands lag när det står klart att de inte går upp.
Kommentera

PappaKeno: Var fan är nyförvärven??? Nu får herr Simons ta och börja jobba lite
Kommentera

PappaKeno: Nu är jag igång igen....
Kommentera

AH: jaha okej visste inte de...men det kan ju vara nånting att hugga på sen i framtiden när han får lämna finland :)

skulle vara en cool värvning :)
Kommentera

PappaKeno:

Anledningen till att Jere fått sparken är att han måste befinna sig på en viss plats under knarkutredningen. Han kan därför inte göra rätt för sig i sitt lag. Han kan därför inte åka till Mora heller i dagsläget.
Kommentera

PappaKeno: tror du inte han passar bättre i leksand i baren med Örnen och grabbarna ?
Kommentera

slå Jere Karalahti en pling nu när han har fått sparken!

vad tycker ni om det?

jag tycker en sån värvning vore hemskt trevlig...duktig hockey spelare och en ikon som det händer lite runt en rolig och bra värvning helt enkelt enligt mig.
Kommentera

horcoff: rädslan av att förlora tror jag dock Mora spelarna får lite allt för ofta känns som vi behöver 3-0 från första perioden för att sen klara en seger med minsta marginal. vi blir rädda och slutar åka skridskor bara står och väntar i egen zon och låter det andra laget trycka på. Mora är nästan bättre när dom får jaga ett 1-0 underläge än när dom leder!

jag tror och hoppas på vinst ikväll för då kanske Mora spelarna kan få lite lugn om det blir ett litet gap så dom kan spela ut lite mer kanske.
Kommentera

PappaKeno: Jag har bara en känsla av att smekmånaden med Arvedson är över och rycket uppåt är över.
Lite vis från tidigare säsonger när det blivit tal och fokusering på poängen.
Varje säsong har Mora kommit in i en försiktighets period på grund utav att "Rädslan att förlora har varit större än viljan att vinna".
För nu gäller det lag som vi ska ha bakom oss.
Sedan har vi nog väldigt olika syn på vad en vinnarskalle(ar) är.
Inte kan man då börja att fokusera på poängen utan det finns nog annat att fokusera på och det gör mig orolig i vart fall, men jag hoppas innerligt att det inte blir så i år och att känslan är fel.
Kommentera

Mike Skinner: precis varför ska man förneka att det är en viktig match när det är de? har ju inget med dåliga vinnarskallar att göra....

Men jag tror på vinst idag med 3-2 och även en pinne mot Hv på Torsdag!

Målen ikväll: Tuokko, Basse och Huml! Huml avgör med cirka 2-3 minuter kvar av sista perioden ;)
Kommentera

Forever MIK:

Exakt. Vad ska man svara? "Nej, poängen är ju inte så viktiga, det viktiga är ju att vi gör en bra match."

Inte så mycket vinnarskalle där heller kanske...
Kommentera

horcoff:
hur är frågorna ställda? Sett till tabelläget är det en viktig match ni står inför, vid vinst kan ni skapa en lucka till brynäs, hur ser du på det martin?
-Sett till tabelläget så är det en viktig match, helt riktigt.
- Visst skaffar vi oss en värdefull lucka om vi vinner.
Kommentera

Hoppas verkligen att jag har fel, men började känna oro inför SSK matchen när jag läste på morahockey.se och intervju med Skogs inför match och det som gick att läsa efter match, se länk nedan.

www.morahockey.se/Admin/system/readnew2.asp?id=882

Börjar mer och mera snackas om hur viktiga matcherna är i poänghänseende och då är man ute på hal is.

www.morahockey.se/Admin/system/readnew2.asp?id=883

"Vi hamnade i underläge med 0-1 och får vara nöjda med en poäng, säger Moratränaren Magnus Arvedson"
Vad är det för resonemang eller vad är det för vinnarskalle, har vi mött serieledarna?

Nu har laget varit i en längre svacka innan och spelarna har "snackat ihop sig" och tagit några vinster utan att tänka allt för mycket.
Nu börjar snacket allt mera handla om måstematcher mot streckkonkurenter och det gör mig verkligen orolig för så har det sett ut nu varje säsong när vikten läggs på hur viktig matchen är i poänghänseende och förlusterna har kommit mot "sämre lag" eller streckkonkurenterna.

Ur morahockey.se
www.morahockey.se/Admin/system/readnew2.asp?id=888
"Viktiga poäng står på spel – igen!
- Sett till tabelläget är det förstås en viktig match. Vi har chansen att dra ifrån Brynäs och skaffa oss en värdefull lucka till dem, säger Moraforwarden Martin Jansson."
Jag menar att det här är ett jäkla farligt resonemang att lägga vikten på poäng före match och det sätter sig i bakhuvudet på spelarna om något går snett.
En vinnarskalle tänker inte i de banorna utan går helt enkelt ut endast för att vinna matchen och inte ut och räkna poäng. Sedan hur det gick visar sig i efterhand.

Vinst mot Brynäs, Nja.

Hoppas verkligen att jag har fel, för det bjuder jag på isf.
Kommentera

MIK 7-1, Tången m.fl.>> Det rä ju det jag säger att pressen är uppköpta av förbundet och hockeyligan, för att ingå i konspirationen.....
Kommentera

Tången: Kanske får ta och se den då... :)
Kommentera

I dagens pappers MT är det ett repotage om Kurvinen. Står att läsa: I omklädningsrummet är det Toukko och Skogs som sköter snacket. (De två som har A på sina tröjor) Tro om det är C som hämmar tröjbärare #9? Något är det i alla fall som gör att #9 inte går att känna igen, enligt MIN åsikt.
Kommentera

Dino: Har du inte sett filmen "Offside" så gå och hyr den så får du se Duncan Millers likheter med Eddie "the eagle" Belfour :-) Handling:

Stenforsborna har det inte lätt. Det som en gång var Sveriges största pappersbruk har lagts ner och det anrika fotbollslaget sjunker som en sten genom seriesystemet. Inte så konstigt kanske när snittåldern närmar sig de fyrtio, prästen står i mål och en rundmagad pizzabagare ska stå för målfabrikationen. Men nu får det vara slut på förnedringen! Åker man ur division sex också läggs verksamheten ner. Det har klubbens ordförande meddelat.

Nu börjar en kamp för överlevnad för den spelande lagledaren Anders och hans vänner. Att hustrun Åsa helst vill flytta till storstan där jobben finns, gör det inte lättare för den hårt ansatte Anders. Extraknäcket som turistguide, utklädd till älg, imponerar inte.

Hoppet tänds när den engelske före detta fotbollsstjärnan Duncan Miller lockas till Stenfors av driftige kommunalrådet Kent. Men "Killer Miller" visar sig snart vara mer före detta än man räknat med. Anders och Duncan har nu inte bara ett lag att rädda, utan även sig själva.

Skillnaden är väl att Stenfors spelar fotboll medan Leksand försöker sig på ishockey.
Kommentera

Tången: Vem fan är Duncan Miller?
Kommentera

Bonäs norra: Tyvärr är det så att,
finns det inget negativt att skriva om Mora IK så skrivs det ingenting alls.

Nu när Saiko har lyckats få en oavgjord heter det.
"Förlustsviten bruten"
Hade det varit MIK det handlade om hade det hetat.
"Ännu ingen vinst..."
Kommentera

Bonäs norra: Ja inte är vi bortskämda med spaltmeter. Slog upp vår egen FK igår för att läsa ett "inför match"-reportage, men icke sa Nicke. TVÅ helsidor om Leksands bragdmatch mot Löven och EN helsida om Duncan Miller och snack om Selänne. Det stod en liten ruta om helgens största idrottsliga evenemang i Dalarna också men det krävdes nästan förstoringsglas för att hitta den! Beklämmande var ordet.
Kommentera

Bonäs norra: Jag noterde att expressen inte skrev ett enda ord om matchen i mora i går. Det enda som aftonbladet skrev om matchen handlade om milosovich tandskydd
Kommentera

MIK 7-1: ja det syntes att de inte orkade efter han som matchen pågick
Kommentera

Dino: Intressant läsning, fortsätt med det:)

zeb: Ja, ungefär så...

horcoff: Jo, men när passningarna väl går fram,
då missar de målet;)

SSK gjorde en bra match så länge de orkade hänga med,
det syns att halva laget spelade i AS förra året.
Låt oss inte glömma att de har släppt in minst mål av alla lag i ES,
men tids nog kommer verkligheten och kvalserien i fatt dem.
Kommentera

PappaKeno: Missar bara inte målet, de missar ju även passningarna ;-)
Kommentera

zeb: hemskt jobbigt att se Mora missa målet hela tiden :/
Kommentera

MIK 7-1: Och vad fan säger det ????? Ett lag som inte kan göra mål !vilka chanser man får
Kommentera

MIK 7-1: Och jag har roat mig med att göra en tabell, på de sista fyra omgångarna...
Kommentera

Har tittat lite på statistik hos hockeyligan.se efter 22 omgångar,
och listar våra bäst placerade i de olika 50 i topp-listorna i ES.

Poängligan: 49:e Beaudoin
Målligan: 31:a Beaudoin, 42:a Huml
Assistligan: 34:e Bastiansen, 41:a Lindström, 47:e Dahlman
Plus/Minusligan: 20:e Skogs, 31:a Bastiansen, 39:e Huml
Utvisningsligan: 10:e Skogs, 17:e Tuokko, 34:e Hagos, 44:e Simons, 50:e Beaudoin
Skott på mål: 35:e Andersson
Total istid: 16:e Kurvinen, 25:e Bastiansen, 37:e Määttä, 41:a Beaudoin
Istid/Match: 18:e Järventie, 25:e Kurvinen, 42:a Bastiansen

Och nu till målvakterna.
Räddn-%: 1:a Johansson 100%, 18:e Pitkämäki 89.78%
GAA: 1:a Johansson 0.00, 18:e Pitkämäki 2.80
Skott: 1:a Pitkämäki 597, 25:e Johansson 9
Räddningar: 1:a Pitkämäki 536, 25:e Johansson 9
Jag vet att målvaktstatsen inte är riktigt rättvis,
men det var lite kul med bara MIK-spelare i topp för engångs skull:)
Kommentera

Mike Skinner: Fortfarande inga rykten om nån ny artistkanadick?
Kommentera

Mike Skinner:

klart att man ska med på den resan.
tycker att folk borde sluta upp ordentligt nu så vi kan vända upp och ned på götet:)
Kommentera

horcoff:

Annat vore väl konstigt.
Kommentera

Mike Skinner: Den matchen är jag bjuden på resa och sittplats.
Resedeligationen är väl på bortastå skulle jag tro?
Kommentera

Stigsson:

Naturligtvis krockar denna händelse med en Åreresa för mig. Riktigt surt. Men jag hoppas folk kommer dyka upp!
Kommentera

sold: E det inte bättre ni åker till Scandinavium? Segertåg.... ja allt beror ju på hur man ser saker o ting :)
Kommentera

sold: "jag hoppas att vi ska vara mer än 300 när vi LÄMNAR Mora", verkar som om Sysen räknar med ett visst svinn under resans gång :-)
Kommentera

sold: Trevligt! Hoppas att många följer med, trots att restiden borde bli betydligt längre än när man åkte till Gävle och Stockholm.
Kommentera

Dags för nytt segertåg - denna gång till Skandinavium!
Kommentera

henrikj: Ja, han kan ju i princip demetera att han ens vet om att personen i fråga ägnar sig åt hockey, för att nästa dag presentera vederbörande som nyförvärv....
Kommentera

henrikj: hehe så sant så sant...och det gör mig ingenting :)
Kommentera

Ola: Det är det troliga att han menade så. Fast även om han satt med en spelare framför sig som precis ska till att skriva på när journalisten ringer så tror jag inte att han skulle säga att någonting är på gång. :)
Kommentera

« · 953487 · »