Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

« · 976013 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Forever MIK: Mora försökte även att värva backen Mikko Mäenpää från HPK.
- Men det blir inget. Vi har gett upp, säger Jan Simons.
Mäenpää jagas av andra elitserieklubbar.
Kommentera

I slutet så talar Don om vilken den tänkta backen var, den fn gick till norrland.
Kommentera

sold: Men det kommer nog en till innan 00.00.....
Kommentera

sold: Tyvärr också Canadick och det har vi ju redan två.
Kommentera

sold: Som du förstår när Mora nu värvat Rob Hisiey så finns inget mer utrymme för en transatlant....
Kommentera

Thomas W: Vet inte vilka matcher du har sett med Mora , men den enda i Moras trupp som KAN slå en passning på bladet är just Adam. Adam behöver en del istid för att han skall trivas riktigt bra som matchen hemma mot SAIK t ex. Utnyttja han mer i PP så kommer målen men i båset där blir det inga mål vad jag vet.
Kommentera

Tången: Brendls ersättare - Kanske vore något
Kommentera

HZSF: Hyfsad teknik verkar han då ha men i övrigt vet jag ingenting om honom, men den där struten har man ju sett förut utan att lägga hans namn på minnet.
Kommentera

Tången: han gjorde ett ruskigt snyggt mål och var riktigt bra det året i SM-Liiga i år verkar han dock inte fått till det.
Kommentera

sold:
Stämmer till 100%, men han får flytta fram och tillbaka
Kommentera

Forever MIK: Om man ska få ta in en målis efter "fönstret" så måste han vara reggad för klubben innan 00.00 den 1 februari.Men han får fortsätta att spela i en annan klubb tillsvidare
Kommentera

Tukko är inte med, skadad, sjuk ?

78. SIMONS, Mikael 32. SANDSTRÖM, Lucas 77. JANSSON, Martin
4th Line 38. ANDERSSON, Adam

--------------------------------------------------------------------------------

36. HUML, Ivan 19. HAGOS, Yared 16. DAHLMAN, Toni
3rd Line 10. JOHNSSON, Pierre 22. MÄÄTTÄ, Tero

--------------------------------------------------------------------------------

43. NILSSON, Anders 31. GRANSTRÖM, Jonathan 49. ELOMO, Teemu
2nd Line 7. HARANT, Tomas 44. JÄRVENTIE, Martti

41. BERGQVIST, Kenneth 11. BASTIANSEN, Anders 27. BEAUDOIN, Eric
1st Line 23. SKOGS, Thomas 42. KURVINEN, Mikko

Goalkeepers 30. PITKÄMÄKI, Juha
1. JOHANSSON
Kommentera

MonkeyBoyF: Ja, en trollkonstnär är ju vad Mora behöver ;-)
Kommentera

Tången: Nu även på ABs nyhetssajt.
Kommentera

Rob Hisey klar?!!!!! Kolla in målet! WoW!!!
Kommentera

Bonäs norra:
Nej, det är sista dagen att ta in spelare.
Kommentera

Gimme, gimme, gimme a player before midnight
Kommentera

Step: Cedergren borde gå in istället för Adam! Adam har inte slagit en passning rätt på jag vet inte hur länge, och det värsta tycker jag är att karln verkar sakna självkritik, om han ändå brutit av klubban nån gång när han missat sin markering!
Kommentera

Bonäs norra:
nepp, inga mer spelare, enda undantaget är något med målisarna
Kommentera

Step: HUr fungerar det med de sk transferfönstren ? Är det övergångar mellan klubbarna som slutar i dag? Kan man fortfarnade ta in en spelare som är kontraktslös efter den 31a ?
Kommentera

Stigsson: Bålsta?
Cedergren med hem från storstan, bra, mycket bra. Hoppas att han får istid nu bara. Men sedan då, kommer det mera tro. Rykten finns det i massor, men inget konkret.
Kommentera

Mike Skinner:
Nej, Jakobs är väl snarare ett namn inför nästa säsong.
Kommentera

Stigsson:

Det låter iaf helt okej. Då är det bara att avvakta. Och hoppas att det är någon annan än Jakobs som ska presenteras, även om jag hemskt gärna ser Jakobs tillbaks i Mora är det nog inte rätt man för att rädda oss från kvalserien.
Kommentera

Ola: Nej, jag befinner mig i Bålsta.

Mike Skinner: Jag tror att vi har minst en ny till på lördag men det är inget jag kan styrka på något sätt. Den informationen jag fått och sett till vilka jag fått det ifrån så är jag i alla fall mycket hoppfull.
Kommentera

Knogen:
Nåja. Så länge det inte bara är för mig det strular missar jag antagligen ingen livsviktig info.

Stigsson:
Du verkar ha lite koll, kan du säga något konkret om t.ex en planerad presskonferens eller något? Håller du fortfarande fast vid att det kommer förvärv innan lördag? Det är klart att du inte avslöjar källor, men ditt ord stillar ju lite nyfikenhet iaf.
Kommentera

För helvete, vi behöver en målspruta!!!
Kommentera

Stigsson:
Har du sett Hannula i hallen?
Kommentera

Knogen: Cedergren plockas hem igen
Kommentera

Mike Skinner:

Den har desvärre varit strulig länge och nu på slutet har den varit mer än lovligt jobbig. Vet ej vad felet är.
Kommentera

maztro: På Jannes kontor?
Kommentera

JAha var e nyförvärven???!!
Kommentera

Mike Skinner: Nix, det strular för mig också med ojämna mellanrum. Prova att ladda om sidan så fungerar det snart igen.
Kommentera

Jag håller på att få krupp på att mik.se inte fungerar som den ska. Går inte att få kontakt med MySQL. Det verkar ju föras lite diskussion där också! Är det bara för mig det är problem?
Kommentera

HZSF:

Hehe, såg det. Han är välkommen om du frågar mig, men kanske inte den värvning vi behöver allra mest just nu. Länk med källa också..
Kommentera

HZSF:

Allvarligt talat måste väl MIK få tag på en bättre spelare än så ?
Kommentera

Mike Skinner: sägs att mora jagar Jens Jacobs
Kommentera

Vad händer med nyförvärven det viskas om? Lutar det åt någon presskonferens idag? Vi behöver väl inte vänta till absolut sista dagen...
Kommentera

Jag hörde engång en inte så vis läxing säga:
"Man kan INTE spela mot oddsen."

Hit tills denna säsong ser rekorden ut som följer...
Best home win odds: 01.10. Mora - HV 71 3-2 (3.00)
Best away win odds: 01.11. Frölunda - Mora 2-3 (5.80)

MIK har tagit 7st 3 poängare i FMMA och HV bara 1st.
Den enda 3 poängaren HV har tagit är en uddamåls vinst för mer än 2 år sedan.

Vad gäller VF så har de 3st 3 poängare i Skandinavium och MIK har 4 raka.

Hur är det nu då igentligen...
Har oddsen någonting med statistik att göra?
Och framför allt, kan man spela mot den?

Kuriosa...
MIK har några målrekord mot just HV. T.ex 6-0, 7-1 och 7-2.
MIK och VF har mötts 17 ggr och matcherna har slutat 3-2 7ggr.
Kommentera

Kul artikel på Svenskafans för övrigt, eller rättare sagt ett väldigt gulligt ordval i rubriken. Följ länk och titta på omröstningen så kanske ni ser vad jag menar...
Kommentera

Metal Guru: ja den där värvningen är redan klar i mina ögon :)
Kommentera

PappaKeno:
Vi har väl också en riktigt bra tradition tillbaka med Frisk Asker. Patrik Ross. Nu spelar väl Markus Eriksson där, och kapten Sandberg gick väl också dit och avslutade sin karriär efter två säsonger i ES?
Kommentera

Bissett19: ja är väl inte omöjligt att mora kniper honom...borde ju vara ett plus att vi har Norges bästa hockeyspelare i truppen!
Kommentera

Stigsson:

Mora tillsammans med SSK,SAIK  jagar gutten Mats Zuccarello Aasen
Kommentera

Matti: Mycket snack om nyförvärv,ska vara något på gång har jag hört men vet ej när
Kommentera

zeb: Nån som har nån aning om nyförvärv?
Kommentera

henrikj: Jag är rädd att det kan bli ett tungt nästa år för MIK,utan spelförstärkningar och redan en tunn trupp som är väldigt känslig för skador så kommer det inte att bli roligt om man ska undvika kvalserien,men det blir garanterat spännande i kvalserien
Kommentera

Dino: precis...tack Dino!
Kommentera

horcoff: Det kansek är just det vi har.... En tränare som får det beftintliga materialet att överprestera. Det var ett himla gnäll på Arvedsson från din sida hela tiden, tycker jag!
Kommentera

henrikj: Eller en tränare som hade fått befintligt material att överprestera
;-)
Kommentera

zeb: Det är inte bredden det är fel på. Det är ju bara det att vi mer eller mindre helt saknar spjutspetsar om man bortser ifrån #11. En spelförande backgigant och en hyffsad målskytt och jag är säker på att vi hade varit på slutspelsplats eller till och med topp6.
Kommentera

« · 976013 · »