Truppen 07/08

« · 863910 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Bonäs norra: Frankfurt Lions
Kommentera

Stigsson: Tack. Jag tyckte att han var bra, synd att han inte ville vara kvar
Kommentera

Bonäs norra: Det tyckte jag ockå. Har för mig att det föll på att han inte ville infinna sig hela sommaren för Moras beryktade Hemusträning.
Kommentera

Stigsson: Har du hört något om harris vara eller inte vara?
Kommentera

Bonäs norra: Nej
Kommentera

Bonäs norra:
Harri skulle ju ha lämnat besked igår sa de för en vecka sen, men det kommer väl tids nog.
Kommentera

Mike Skinner: Han var tillbaka i Mora idag i alla fall. Jag såg honom nere på FMMA.
Kommentera

Stigsson: antingen för att skriva nytt eller hämta sina saker då
Kommentera

Db_04: Fan va smart du är. Är det verkligen säkert att du bor i Borlänge? ;-)
Kommentera

Bonäs norra: Han skrev ju på för det tyska laget frankfurt lions.
Kommentera

Mike Skinner: Jag har ju hört att Adam Andersson gör vad som helst för att komma tillbaka till Mora.
Kommentera

Stigsson:

Han är inte smart :P
Kommentera

satt bredvid harri nere på stan idag när han prata i telefon lätt som han prata med sin agent om han har en svensk sådan för allt var på svenska och han pratade hela tiden om ett samtal han haft med nån från luleå lätt som dom hade sagt att dom var så grymt imponerad av harri`s prestationer i mora osv. Sen såg jag boorken å!!
Kommentera

maztro: Konstigt att du såg Boorke - han bor ju på "ÖN" ;)
Kommentera

mora93: ja han kan ju börja med att bli en bättre hockeyspelare?
Kommentera

mora93: Adam A har ju kontrakt med MoDo över nästa säsong vad jag vet.

Mike Skinner: För en vecka sedan sas det väl att Rindell skulle vara tillbaka från Finland och nu är han ju det.
Sedan har han nog vissa krav för att stanna som säkert ska redas ut först och görs inte det lär han dra vidare.
Kommentera

Stigsson: ja fast har ju norrlänska gener :)
Kommentera

PappaKeno:

Det är absolut inget fel på Adam Andersson. Han får jättegärna komma tillbaka om du frågar mig. En back man skulle kunna nyttja mycket i PP med den träffprocent han har. Dessutom är inte skottet så uselt som du vill påskina.

En till positiv sak med Adam (som han desvärre fått kritik för) är att han spelar säkert, och med stora marginaler. Det är - tycker jag - precis det som har saknats i årets backuppsättning. Det har varit alldeles för mycket kladd med pucken i egen zon.
Kommentera

Knogen: Ja min åsikt är iaf att Adam Andersson inte är tillräckligt bra...och stor marginal han ser ju bara stressad ut och slår iväg pucken verkar ju inte ha nån kyla.
Kommentera

PappaKeno:
Jag föredrar faktiskt det framför att vara nonchalant i egen zon, á la Lupaschuk.

Men visst, kyla och tanke är ju att föredra. Det är väl det som kännetecknar en storback. Jag tror fortfarande Adam har en stor möjlighet att kunna utvecklas till en klassback. Gärna då i MIK :-)
Kommentera

Knogen: ja man vet ju aldrig är lite skeptisk bara sen hans tid i Mora :)
Kommentera

PappaKeno:
Han har ju sett bra mycket stabilare ut i Modo än vad han gjorde i Mora, klart att han har utvecklats. Och det kommer han nog fortsätta med, gärna här hemma.
Kommentera

Om man kikar på statistiken efter Elitserien är Andersson inte mycket sämre än Blatak:
GP G A TP +/-
Blatak, Miroslav 53 6 15 21 4
Andersson, Adam 54 6 11 17 3

Ni får ursäkta tabellens utseende.

Att Blatak gjort 4 assist mer kan ju bero på #28. Jag vill såklart hellre ha kvar #44 än att MIK värvar Andersson, men han är inte en helt dålig ersättare. Han har ju inte Blataks puckteknik heller, men han spelar ju med marginal.
Kommentera

Mike Skinner: Hemma är Gävle ( Gävle GIK som moderklubb om ja inte minns fel :)
Kommentera

Db_04:
Haha. Skärp dig nu, du vet vad jag menar, din moderklubbsfascist. :)
Kommentera

Db_04: Är det bara läxan som får till godo räkna sig juniorer?:)
Kommentera

MIK 7-1: nej bara borlänge :)
Kommentera

Db_04: Ah misstänkte att det var nått lurt med det där:)

Mike Skinner: Egna resurser vill jag se mer av.
In med Adam och hoppas han blommar ut.

horcoff: Ok, in med Adam nästa säson då:)
Kommentera

Mike Skinner: visst dom är ganska jämna men tänk på att Blatak spelade i Mora och Adam i Modo som är på väg mot SM-final är ju lite skilland på spelarna som dom lirar med tror Adam har det lite lättare eftersom han har bra folk runt sig eller vad säger ni andra?
Kommentera

PappaKeno: ja som trodde mora var bäst :)
Kommentera

PappaKeno:
Helt klart har du rätt där, jag hävdar inte att Andersson är lika bra eller bättre än Blatak. Däremot, om ryktena som säger att Andersson vill till Mora är sanna tycker jag det vore dumt av Mora att inte signa honom eftersom han helt klart kan kliva in och göra ett bra jobb i vår backuppsättning. Det är nog inte många spelare av hans typ, unga offensivt skickliga backar som går att lita på även i egen zon, som VILL till Mora IK i dagsläget. Han ersätter absolut inte #44 men bidrar klart med lite av den backspets vi behöver.
Kommentera

Mike Skinner:
Är backspets förresten ett godkänt ord ens i hockeysammanhang? ;) Nåja, ni fattar vad jag menar.
Kommentera

Db_04: inte i år men nästa då vi vinner sm-guld :)
Kommentera

Mike Skinner: jag är tveksam men blir glad om han skulle komma och motbevisa mig :)
Kommentera

Ryckte; Markus Seikola till Skellefteå enl. Elite Prospect. Någon som kan finska och kan tyda länken ?
Kommentera

horcoff: nej men det där är en back som jag skulle vilja ha till Mora!
Kommentera

PappaKeno: Säkert en som skulle blomma ut i Mora.
Kommentera

Angående Adam Andersson när han lämnade Mora, sa Simons att Adam tyckte sig själv vara så mycket mer värd än vad Simons var villig att betala för honom.
Kommentera

horcoff: Såg att du skrev lite ang dom ev krav som Rindell skulle ha om han ska bli kvar i Mora, jag tror att det kravet han har är en sportchef, han sa det själv i nån tidningen för ett tag sedan. Och jag tror att det är en av anledningarna till att Simons helt plötsligt börjat skriva flerårskontrakt, på det viset så har han ganska stor kontroll över spelarmaterialet även om han anställer en sportchef. Men det är vad jag tror!

Ang Adam Andersson så finns det olika uppfattningar om hur bra han är, jag anser att han utvecklats väldigt mycket sedan tiden i Mora, bättre skridskoåkning och bättre på att placera sig rätt på banan! Vill han hit så är han mycket välkommen anser jag!
Kommentera

Thomas W: Frågan är om Adam vill till Mora eller om det bara är ett ryckte, varför skulle han vilja lämna MoDo som han har kontrakt med ? Visst är han välkommen.

Rindell blev nog lite bränd av de turer med tränarbyte på slutet också.

Önskemålet nu är ju 2 forwards och 2 backar med verklig klass.
Kommentera

Rindell nära ett kontrakt med Luleå enligt Kuriren.
Har Mora någon annan tränare på gång om det inte blir Rindell ?
Vad finns det för några lediga ?
Kommentera

horcoff: Jag känner mig ganska trött på Luleås fiskande hos oss
Kommentera

Stigsson: Helt rätt att inte förlänge med Jardine och Hult. Så mycket mer behövs inte sägas egentligen :)
Kommentera

PappaKeno: hoppas andré går till ett lag där han får speltid
Kommentera

Db_04: Han gick ju in i förstafemman i Bofors förra säsongen så en inte allt för tuff gissning är att han går dit igen.
Kommentera

Stigsson: mmm kanske blir så att brorsan hans hamnar där också i sånna fall ....
Kommentera

Db_04: Ja det hoppas jag också! Han kan nog bli en spelare som håller ganska hög allsvensk klass i framtiden.
Kommentera

Jag har överdrivit en smula. Jag sa att Pavel Brendl var klar för Brynäs,men det var inte korrekt av mig. Jag överdrev lite och trodde att det var klart.Egentligen förhandlade han bara med Brynäs.Så han var aldrig klar för dem.Men inifrån Brynäs har jag hört att dom förhandlar med honom.
Boork har ju också uttalat sig i Aftonbladet att han vill ha Brendl i sitt lag.
Kommentera

mora93:
Haha, det är bra hörru. Alla kan vi ha fel.
Kommentera

« · 863910 · »