Truppen 07/08

« · 865057 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Tången: Mina nyheter tidigare var tydligen fel, Djoosen blir kvar tillsammans med Arvedsson enligt den nyss genomförda presskonferensen.
Kommentera

Stigsson: Men jag sitter fortfarande och hoppas...;)
Kommentera

Stigsson:

FBK petar in sina fingrar även i MIK... ;)
Kommentera

Tången: F#n, känns inte alls bra.
Har bara Arvedson de rätta ledarskapsegenskaperna så är det ovesentligt för mig vad han tränat eller inte. Men det får inte vara någon chansning med Mora IK som kan stå klubben dyrt, för iaf känns det ju osäkert.
Djoos blir kvar som det påstås att många spelare har haft problem med.
Bara det inte är någon form av lågbudget från Simons sida.
Rindell borta och han slipper anställa någon sportchef.
Kommentera

Stigsson: Någon som vet hur många år Arvedson skrev på för???
Kommentera

Jag tycker det är ett spännande tränar val! en ung tränare med en lång och bra karriär där han säkert kan plocka fram lite färska genidrag :) tycker det är bra att vi har en ung tränare och ingen gammal stofil!och även om han saknar erfarenhet från en tränar karriär så kan säkert hans meriter från spelartiden vara till hjälp så ser han inte som en färsking precis ha nhar ju varit med om det mesta säkert.
Kommentera

– Stommen finns och jag tycker den ser bra ut. Men det är väl ingen hemlighet att vi behöver spetskompetens i laget. Vi får se vad vi får tag i, det är stor konkurrens om spelarna, säger Arvedson.
– Lite kontakter har jag kvar i Nordamerika, fortsatte han med ett litet leende på läpparna. - Magnus Arvedson till aftonbladet :)
Kommentera

PappaKeno: Jag tror på Arvedson, Kan bli bra detta de e ju snart bara spetsar kvar å det tror jag ordnar sig !
Kommentera

SIVASN: Tror han kan bli bra för er, de flesta Färjestadskolade tränarna brukar lyckas.
Kommentera

PappaKeno:
Tror att Arved kan lyckas bra med MIK, kul med en yngre förmåga.
Ska bli riktigt spännande detta till hösten, undrar hur högt förväntningarna blir uppskruvade nu när laget "nästan" är klart redan........vi har hela sommaren på oss att spekulera:-)
Kommentera

sold: Enligt expressen så är kontraktet på 1+1 år.
Kommentera

Stigsson:
Där har du en av de största anledningarna till att inte du blev erbjuden jobbet. Lite kontinuitet vill dom ha, inte 1+1 dag som du erbjöd
Kommentera

Forever MIK: känns som ett oprövat kort , jagb tror dock aatt han kan mycket om hockey, men har han samma kännsla som Harri att bygga ett lag av spelare från lite olika kulturer?
Kommentera

Jo det kan bli en rolig nästa säsong med lite tur i silly season!
Kommentera

horcoff: Många spelare i Mora hatade Rindell.Nu har han stuckit tillbaka till helsingfors.Ni är rätt så sena med Arvedson visste det redan i förrgår och kunde då avslöjat det för er på hockeysnack.Men jag fick inte för det var superhemligt.Jag vet till och med vem som fixade hit honom .Och jag kan säga så här att det var inte Simons som fixade hit han.Han berättade väl inte vem som rinde och gav honom råd?nej tänkte väl det .Nu får Simons all beröm för att han har fixat hit Arvedson.Men det var egentligen inte han som fixade hit honom.Det vet jag vem det var men ska inget avslöja.Simons ville ju ha Malmös andratränare Tisell först.

PS: Vet vem som kanske blir Moras andratränare nästa säsong men ska inget avslöja för er.
Kommentera

PappaKeno: Gammal färjestad back påväg till Mora.Men får inget avslöja vem det är.
Kommentera

Bonäs norra: Nästan halva laget hade stuckit om Rindell hade varit kvar.Du måste veta före du säger något.Harri hade heller ingen taktik på träningarna och spelarna fick aldrig något svar varför
Kommentera

mora93: "Harri hade heller ingen taktik på träningarna och spelarna fick aldrig något svar varför"

Låter ju väldigt trovärdigt, hörrudu....
När du ändå är igång med dina profetior: har du rätta Lottoraden också?
Kommentera

mora93: spelar han i Färjestad nu eller har han spelat där?
Kommentera

Skogs har gjort en assist idag till "bäckis" mål!
Kommentera

PappaKeno: Har spelat där.Det är ett rykte bara
Kommentera

PappaKeno: Har spelat där.Men det är bara ett rykte.En spelare med bra skott.
Kommentera

Huge: ja jag har rätt vet det .Det är inte något jag bara spekulerar utan vet.
Kommentera

mora93: okej okej skulle ju behövas en sån back så vi får se om det blir nå med de då :)
Kommentera

Huge: Ingen behöver ha tvivel på mig.
Kommentera

Mora IK och Harri Rindell har beslutat att inte förlänga tränaravtalet inför kommande säsong.

Rindell har under sina 2 säsonger i Mora IK fört laget till kvartsfinaler i SM och gjort ett mycket bra jobb i föreningen.

Harri Rindell har dokumenterat sig med ett fantastiskt engagemang, kunnande och en utpräglad fin personlighet och Mora IK önskar Harri all lycka iframtiden.

Ny tränare i Mora IK är Magnus Arvedsson, 36 år, som under sin aktiva karriär spelat i Färjestads BK, 6 säsonger i Ottawa, 1 säsong i Vancouver.

Han har SM-guld med FBK, 24 landskamper varav 1 VM och 1 OS.

Magnus Arvedsson är relativt färsk som tränare men har en gedigen ishockeyerfarenhet och en karaktärsbild som passar Mora IK
Kommentera

mora93: Ja, Niskala då ;-)
Kommentera

mora93: för att du också kan läsa aftonblaskan och expressen eller? :)
Kommentera

Db_04: Neej jag läser inte där när jag letar uppgifter om mora jag brukar ha sånt som inte tidningar vet.
Kommentera

horcoff: Nej gav fel uppgifter .Detta är en forward som spelat i Färjestad innan. Som är bra på att göra mål och det är inte niskala
Kommentera

mora93: Skojade bara.
Kommentera

mora93: Du e född 1993 va? =)
Kommentera

mora93: Torde vara Hyvönen som ska ses som en ersättare till Brendl, båda bra målskyttar men kassa i egen zon. Hyvönen vill väl komma närmare Värmland igen.
Kommentera

eltifoso: Ja de kan man väl hoppas på
Kommentera

Malmö - Björklöven 2 - 3 nu
Kommentera

SIVASN: Måste säga att Arvedsson kan bli ganska intressant ändå.
Oprövad men kan ha fina kontakter.
Kommentera

eltifoso: Hallå, ingen ersätter Brendl:-)
Kommentera

SIVASN: Jäklar om resultaten kunde stå sig i KS, Björklöven och Södertälje vinner ;-)
Kommentera

Tången: Ok, ok vi kan ta Hyvönen också;)
Kommentera

MIK 7-1: de kan va lite för kontakterna han e här hoppas resten funkar med
horcoff; Ja de hoppas jag med men hellst hade ja velat slippa SAIK
Kommentera

SIVASN: Det är väl som tränare han är här, sedan att han har kontakter försämrar ju inte situationen. Eller kanske vi ska lämna över hela tränaransvaret till Djoosen och Spoolen;-)
Kommentera

Tången: De va så ja menade de kanske vägde extra med kontakterna
Kommentera

1 Skelleft 9 5 3 1 2 23- 12 20
2 Södertäl 9 4 4 1 2 27- 18 18
3 Malmö 9 4 4 1 1 26- 16 17
4 Björklöv 9 3 3 3 0 16- 23 12
5 Leksand 9 2 1 6 0 17- 29 7
6 Rögle 9 1 1 7 0 20- 31 4
Kommentera

SIVASN: Jag hoppas för allt smör i Småland att Malmö åker ut.
Kommentera

MW: Vinner bara Södertälje sista så är Malmö ur.
Kommentera

MW: Ja ssk blir ju lite närmare
Kommentera

SIVASN: Inte för den delen. Snarare att en potentiellt etablerat lag på sikt faller bort.

Det var et mäktigt tryck mot Lövenkassen sista 25 minuter. Ett par stolpskott och studspcukar som såg ut att vara i mål ett par ggr i matchens slutskede.
Kommentera

Jag hoppades på Malmö och Södertälje i elitserien nästa år men nu verkar det bli Skellefteå och Södertälje. Jag hade tyckt det var kul om Skellefteå åkte ur igen därför vill jag hellre ha ner dom :)
Kommentera

MW: ja hade ja fått välja i kvalserien så hade jag valt SSK å Löven
Kommentera

PappaKeno: jag gillar inte heller saiks stöddiga attityd
Kommentera

« · 865057 · »