Truppen 07/08

« · 865229 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
SIVASN: Precis det var ett jävla liv när det gick bra för dom bla bla bla bästa nykomling oooooo vi är så bra...blev så fruktansvärt glad när dom åkte ner i kvalserien :)
Kommentera

SIVASN: Nu är det nästan så jag kan åka till leksand på söndag.
Kommentera

horcoff: Nu är det upp till bevis för SAIK. "Elitseriehypen" var väl marginellt bättre än MIK:s publikmässigt sett. Detta trots större hall. Hur blir det med deras utbyggnad?
Kommentera

Rögle - Skellefteå 4 - 2
Leksand - Malmö 0 - 3
Björklöven - Södertälje 3 - 5

Ja man e ju inte med på matchtips längre
Kommentera

SIVASN:
Stöddiga ???
Storstadsgrannekomplex tycker jag , eftersom de kallar sig aik ,liksom de små djuren som e grannar me grisfarmen ...
Kommentera

Båkktjittan: SAIK:s publiksnitt i elitseriecomebacken genererade 97 åskådare/match fler än MIK 2004/05

MIK: 4307 åskådare/match (2004/05)
SAIK: 4403 åskådare/match (2006/07)
Kommentera

horcoff: De e inte poppis kan jag berätta å va i leksan med MORA tröjja när inte mora spelar. Jag va ner å såg Brynäs kvala mot leksan
Kommentera

SIVASN: Var det med livet som insats eller gick det bra?
Kommentera

Tången: Nej bort med dom
Kommentera

MW: Nä de gick bra men en massa glåpord,De va en återbetalning sen MORA mötte brynäs i Gävle å de kom 2 stöddiga leksans suportrar å va stora i käften så tänkte jag att jag kunde ge Brynäs mit stöd i kvalserien Synd nog förlorade Brynäs
Kommentera

Med min tippning slipper jag SAIK

1 Södertäl 9 4 4 1 2 32- 21 21
2 Malmö 9 4 4 1 1 29- 16 20
3 Skelleft 9 5 3 1 2 25- 16 20
4 Björklöv 9 3 3 3 0 19- 28 12
5 Rögle 9 1 1 7 0 24- 33 7
6 Leksand 9 2 1 6 0 17- 32 7
Kommentera

zeb: Överens.
Kommentera

Tången:
Arvedson kan man ju inte ha någon större uppfattning om egentligen, utan bara hoppas att det blir bra.
Ska det möbleras om i en nystart på tränarsidan då ska det också vara över hela linjen.
Gillar inte att Djoos ska fortsätta att basa över backarna.
Kommentera

horcoff: Som sagt, håller med dig där. Sedan vet ju ingen hur de tu kära passar ihop egentligen, kan bli en tidig skilsmässa!
Kommentera

mora93:
Ärligt talat, vad är det egentligen du försöker säga? Du hävdar att du har sjukt säkra källor, men hittils har inget du sagt blivit av. Däremot påstår du att du kunde talat om för oss här på HS att Arvedson är ny tränare låångt innan kvällspressen, men låtit bli pga "superhemlighet". Som någon innan sa, har du rätta lottoraden också? Jösses.
Kommentera

mora93: Har inte sett en enda uppgift som du rapporterat som stämmer -- ännu.
Dags att kolla upp dina källor innan du skriver för mycket, om Brendl i BiF t.ex.
(först klar , sedan endast förhandlingar)
Kommentera

Mike Skinner: tror inte du får nåt svar från mora93 nu --- barnen har lagt sig....
Kommentera

mora1: Nämen se en kompis !
Kommentera

mora1: nu ska vi inte vara så negativa :)
Kommentera

Ja, då har vi äntligen fått en ny tränare till klubben. Ett mycket bra val tror jag. Det enda negativa, om det är så negativt är att han är ung. Hoppas verkligen han lyckas med nån spännande värvning från sina kontakter i nordamerika. Nu kör vi!
Kommentera

Anders i Budum:

Bra skrivet! Se framåt och se positivt!
Kommentera

Lite jobbigt att man har valt en bild på nya tränaren iförd en otroligt FUL matchtröja på morahockey.se Vad har dessa färger me Mora att göra ?
Kommentera

mora1: Ja måste be om ursäkt för det där
Kommentera

mora1: Det stämmer fyller 14 år om en vecka.
Kommentera

mora1: Det är därför jag heter mora93 för att jag är född år 1993
Kommentera

mora93: Får gratulera på förhand då.
Kommentera

Mike Skinner: men jag får inte berätta sådant för er för att då kanske inte värvningar blir klara om jag berättar vilka som är påväg.Kan heller aldrig ha några länkar för att jag vet allt innan tidningar vet, vill också ge ut lite information till er men berättar inte om jag inte får.så ni kan gräva lite i det.
Kommentera

mora1: Tack
Kommentera

mora93:
Jo, jag förstår vad du menar, men du förstår uppenbarligen inte min poäng, så jag tror vi lägger ner.
Kommentera

God morgon allihopa inga nya spelare klara? :)
Kommentera

mora93: Det folk kan tycka är lite stötande med dina uttalanden är att du verkar skryta om att du har sånna bra kontakter och kunskaper. Det är du inte ensam om. Vi är nog många fler än vad du verkar tro som får veta saker angående laget innan det "kommer ut".
Om du vet saker som inte får komma ut så håll bara tyst om det istället, så brukar jag göra. Oftast är det bäst att hålla käften ett dygn extra för att inte förstöra förhandlingarna. Det ser inte bra ut att vara kaxig över att veta hemlisar. Var ödmjuk och berätta saker när du får berätta istället så lovar jag dig att du kommer få många vänner här på HS istället för att samla på dig personer som tycker att dina uttalanden är jobbiga att läsa.
Kommentera

Mora93: Det är bara trevligt med personer i olika åldersgrupper på forumet och det finns ingen som behöver hävda sig för att bli omtyckt eller uppskattad, alla är välkomna (förutom Leksingarna då) :-)

Det skall bli oerhört intressant att se vad Arvedsson har i bakfickan för Mora både tränings/spelmässigt och värvningsmässigt. Jag tror att Mora fär lättare att värva mer kända spelare med högre kvalitet med ett känt namn i båset! Vad tror ni?
Kommentera

Slinger: Jo jag tror också att hans kontakter kan vara till stor hjälp han kan säkert locka hit nån trevlig spelare.
Kommentera

Slinger: så ovälkommna är nog inte leksingar heller....så länge dom inte börjar attackera nått :)
Kommentera

Slinger: Jo det tror jag också ,han har ju varit i NHL i 9 år
Kommentera

Db_04: Det är bara för att du är leksing.
Kommentera

mora93: men gå å titta på disneydags....
Kommentera

Stigsson:Är det ingen som vet nått om några nyförvärv?
Kommentera

Db_04: läsking....gå till ditt eget forum å var inte otrevlig emot Våran ungdom
Kommentera

Båkktjittan: Äh han är inte så farlig som ni tror:-)
Kommentera

Db_04:

Jasså...:-)
Kommentera

mora93: nej värre än Leksing! Borlängesupporter å vi har inget eget forum så ja terroriserar där ja känner för
Kommentera

Db_04: Du e här så ofta så du har nog en röd MORA tröjja på dig
Kommentera

SIVASN: har ett par röda tröjjor dock ej någon med miks logo
Kommentera

Db_04: Nyström var positiv till Arwedson, ska man va orolig då?
Kommentera

Db_04: Då är det dax du skaffar dig en MIK tröja!!! ;)
Kommentera

Bonäs norra: vem nyström?
Kommentera

Db_04: Vi har haft två olika loggor de senaste åren.
Titta igen för säkerhets skull:)

Bonäs norra: Normalt sett hade svaret blivit ja.
Men läxingen Nyström svängde om lite i slutet av serien så...
Äh glöm det, svaret blir ändå ja.
Kommentera

MIK 7-1: den där med s:t mikael och draken är fin men det det med texten MORA skulle ja kunna överglänsa i photoshop
Kommentera

Db_04: Får nog lov att hålla med dig, tycker också bäst om klubbmärket.
Vilken av tröjorna var det du hade?;)
Kommentera

« · 865229 · »