Truppen 07/08

« · 867506 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Huge:
Det vete sjutton om det behövs. När anfallarna kommer fram till mål är de så slutkörda att de inte orkar få iväg en fladderpuck ens. Om de nu kommer fram överhuvudtaget vill säga :-)

Undrar just vilka varianter av "dump & chase"-hockey vi kommer att få se då? "På med långfärdsskrillorna och låååånga skär nu pojkar!" :-)
Kommentera

Det är bara att skicka puckarna till iceing i num...
Kommentera

Enligt dagens pappersupplaga (hiitar inget på nätupplagan) av Expressen så är Skellefteå och Luleå ute och pressar upp priset på Bogg.
Kommentera

Albert Hall: så du säger att spelartjuvarna Luleå är i farten igen? men jag tror inte Mr Mora kommer svika oss. Möjligtvis om han vill tjäna lite pengar utomlands men tror inte han går till en annan klubb i Sverige.
Kommentera

PappaKeno: Ja, en av de före detta moringarna har lämnat oss, han måste naturligtvis ersättas.

Fast jag tror nog inte heller på Bogg i Luleå. Det får nog bli någon annan.
Kommentera

Bogg kommer inte lämna mora ora er inte
Kommentera

maztro: Oroa *stavfel*
Kommentera

maztro: nej jag är inte orolig precis nu när han har fått unge och allt men man ska aldrig säga aldrig...
Kommentera

horcoff: ja m2 menade jag naturligtvis, nu skall vi inte vara sådana
mått och enehets fascister.
Kommentera

Frisco: Ska du inte dra till med bajkalsjön oxå medans du håller på
Kommentera

Bonäs norra: Ja du ser, en liten bokstav hit och dit kan få förödande konsekvenser ;-)
Kommentera

PappaKeno:

UNGE ??

Jag trodde det fick BARN....Fåglar får Ungar....:-)
Kommentera

Båkktjittan:

Människor får Barn...
Kommentera

Båkktjittan: du var då mig en lustig jävel :)
Kommentera

horcoff: Ja det fick tragiska konsekvenser
Kommentera

Bonäs norra: Glad Påsk ålle Mourkaller!! (o enäser så tyttch um MIK)
Kommentera

Bonäs norra:

(o enäser så tyttch um MIK) ??

Redan fått in dig för mycket av det goda :-)
Kommentera

Albert Hall: Boggen klar för Mora
Kommentera

zeb: Roligt ! Finns det att läsa någon stans? Jag förstod att Boggen inte skulle lämna mora för någon annan es klubb, det var nog bara en prisförhandlingsmanöver.
Kommentera

zeb: Var kommer de uppgifterna ifrån? Dessuton behövde vi ju aldrig börja oroa oss för att han skulle stanna.
Kommentera

mora93: från mig
Kommentera

zeb: Härligt zeb! Vi litar på dig och hälsar Boggen lycka till med ett nytt år i MIK!!! För det är välan sant?
Kommentera

Synd att vi inte var med och högg honom...
Kommentera

Tången:
Ja, jag hoppades lite på att MIK skulle dra i Arlbrandt, han var ju het under både allsvenskan och kvalserien... Men men, borde finnas fler vettiga värvningar kvar.
Kommentera

Mike Skinner: Videll som spelade i Södertälje denna säsongen hade några elitserieklubbar som ville ha honom.Det stog några klubbar i expressen:Mora IK , Frölunda och Djurgården .Men han ville bara byta klubb om Södertälje inte klarade av att gå upp.Men nu klarade dom det och då blir han nog kvar i södertälje
Kommentera

mora93:
Videll var iofs bra i slutspelet, så det hade inte heller varit helt fel. Men om det är som du säger så bommade vi ju där också.
Kommentera

Mike Skinner: Ta det bara lugnt. Det har inte varit Hockey-VM än:-)
Kommentera

Tången:
Haha, jag vet. Är fortfarande fantastiskt nöjd över den trupp vi faktiskt redan förfogar över. Inte direkt det vi är vana vid. Känns bra att inte hela spelarbudgeten ska gå till att byta ut spelare varje år. Hoppas bara vi kan få tag på ordentliga spetsar nu... Hade inte Arlbrandt någon kedjekompis förresten som var en jävel på att lägga assists?
Kommentera

Mike Skinner: Det var väl Arlbrandt själv som stod för de flesta passningarna. Han gjorde väl nästan fler assist än vad tvåan i HAs poängligan gjorde poäng. :)
Patrik Zackrisson och Mattias Carlsson var det som han spelade ihop med mest. Av de herrarna känns väl JVM-liraren Zackrisson som den mest intressante. Men båda är väl på G till LHC sägs det.
Kommentera

henrikj:
Åfan. Nåja, som sagt, det har ju inte ens varit VM ännu. :)
Kommentera

Vad kommer Magnus Arvedsson att göra för Mora?
Vad kommer att bli Moras signum under Arvedsson och vad skall vi förvänta oss?
Vad tror ni?
Kommentera

mattias - 74:

"Redan fått in dig för mycket av det goda :-)"

Nej, vi pratar dalmål förstår du. Det är sånt som inte leksingar begriper sig på ;-)

Och ni tjatar om att ni är Dalarnas lag och att Siljan är eran sjö! Bah! Ni kan ju inte ens språket! ;-)
Kommentera

mattias - 74: Som sagt, Insjön är väl eran sjö, dessutom är det lite lämpligare motstånd där:-D
Kommentera

Tången:
Inget ont om Häradsbygdens SS nu, mycket fint lag. :)
Kommentera

Knogen: Mattias har nog kvar men från dom hemska perioderna han upplevde under sin tid i Värmland och Göteborg
Kommentera

Senaste ryktet...
Bogg och Granis kvar, Lill-Erik ut.
Hoppas inte att det sista stämmer.
Kommentera

MIK 7-1: Det sista kan vi ju åtminstone stå ut med.
Kommentera

MIK 7-1: Bogg och Granis är väll 2 av dom som har absolut störst klubbhjärta så de måste vara oerhört viktiga påskrifter....

Eric Johansson har inte alls var så bra som han var året före...så de är väll inte hela världen om han drar
Kommentera

Tången: Kan det vara något, har Simons något att sätta mot ;-)
Kommentera

MIK 7-1: Danda liss jerk klarom wid wuss auto!
Kommentera

Bonäs norra: Kunde varit bra att ha kvar om du läser artikeln innan, för han är väl Svensk ;-)
Kommentera

horcoff: Han måste det jobbas på Andreas Pilh helt klart
Kommentera

horcoff:
Och vilka kommer att lägga beslag på de bästa svenska spelarna? Givetvis så är det plånboken som talar i 95% av fallen. Gapet mellan fattig och rik blir bara större, skillnaden mellan lagen större och större, serien mer och mer förutsägbar. Svensk hockey går mot sin undergång. Enda chansen till räddning är ett lönetak, kanske en draft här åxå om det går för farbror EU. 14 eller 16 lag räddar inte denna situation. Rika klubbar har råd att "köpa" spelare och ha dom på bänken för att andra klubbar inte skall få dom.
Kommentera

Det där förslaget lär ju inte gå igenom,hoppas jag ialf.
Kommentera

ja håller på de där förslaget iaf!
Kommentera

kjelleman: Nej det försalget är kokko. För det första skulle det bara gynna de stora kubbarna och för det andra så torde det vara diskriminering enligt Eus
rom fördrag där det råder fri rörlighet för arbete , tjänser, varor och kapital inom unionen . För det tredje så tycker jag att det är ett märkligt resonemang att kalla en spelare från tex Finland för en Import, ungefär som om man talade om en importerad platt tv i från korea??

Nej det förslaget skulle anmällas till EG domstolen om det går i genom anser jag.
Kommentera

Bonäs norra: Naj danda Christer Englund belle klå si i rove
Kommentera

Horcoff: Englund vill inte ha den bästa ligan i Europa.

Db_04: Jag håller med om att delar av förslaget är bra,
men i sin helhet gynnar det bara de rika.

Förslaget kommer att sätta stopp för lag från AS.
Vi kommer att få en öppen men ändå låst serie.
Vi kommer återigen få fyra topplag som är överlägsna de andra.
Som sagt, klasskiljnad i ES och avancemangs stopp från AS.
Dessutom så är det inte längre nödvändigt att öka ut till 14 lag,
antalet svenka bra spelare räcker inte till.

Topplagen kan fortsätta värva de bästa svenskarna samt de bästa utlänningarna och ta upp de juniorer som platsar.
Eftersom bra svenskaspelare och juniorer alltid dras till dem så har de redan en stor fördel.
Bottenlagen blir tvingade att spela med halvbra spelare från AS och juniorer som normalt inte skulle få en plats.
Bara för att kunna värva en utländsk toppkjedja.
Dessutom sjunker klassen på AS och de Allsvenskaspelarna.
I takt med att klassen på ES minskar, minskar antalet exporter till NHL.

Priset på en bra svenkspelare kommer skjuta i höjden,
vilket resulterar i fördel rik klubb och lönetak på sikt.
Lönetaket får till förljd en massflykt av svenska spelare.
Det resulterar i en liga som inte lockar utländska klassspelare.
Där med försvinner också publiken.
Med andra ord döden för svenskhockey.

Dessa föjder kommer Englunds önskan om ett hårt reglerande att få.

Lill-Erik har inte varit lika bra, men ändå bra.
Han har haft problem med skador och har ändå gjort poäng varannan match.
Han är en av de bästa och, som Horcoff skrev, svensk.
De andra två är naturligtvis mycket viktigare,
men ger förslaget gehör behöver vi få kvar bra svenskar.
Kommentera

MIK 7-1: det är inte alls säkert de sätter stopp för någon....
Kommentera

« · 867506 · »