peo m: Visst är det så att läget förbättrades trots att vi torskade igår kväll. Förhållandet till strecket var före omgången 6 poäng/4 matcher kvar = 1,5 och efter gårdagens match 5 p/3 m = 1,67.
Bifogar också en snygg graf på streckstriden. När den rosa kurvan når 3,0 är slutspelsplatsen klar.
Knogen:
yellow submarine:
"Hellre slutspel än schlagerfestival, schlagerfestival, schlagerfestival"
eller
"vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent!"
Db_04:
Det var värst vad ni är blygsamma idag. Så lät det inte för fem månader se'n. Har det hänt nå't se'n dess?
Stomatol och Knogen:
Jag ger mig på att illustrera erat problem med utvisningarna genom att räkna. :-)
Utvisningarna kom efter 12.18, 13.05 och 14.00.
* Matchuret visar 14.00, av utvisningarna är det kvar 0.18, 1.05 och 2.00. Kom ihåg att den sista ännu inte börjar räkna ner förräns den första har gått ut.
* Matchuret visar 14.18, första utvisningen är klar men spelare 1 kan inte komma ut på isen förräns det blir en avblåsning. Det är 0.47 och 2.00 kvar av de övriga två. Fortsatt spel 5 mot 3.
* Matchuret visar 15.05, andra utvisningen är klar och av den sista återstår 1.13. Eftersom man här övergår från spel 5 mot 3 till spel 5 mot 4 så kan denna kille hoppa in på isen direkt till skillnad från sin kamrat som fortfarande sitter kvar och väntar på en avblåsning.
* Matchuret visar 15.22, Linköping kontrar in 0-1 i spel 4 mot 5.
Summering: Sekretariatet gjorde helt rätt och som Knogen säger är det så att man blir lurad av att spelare 1 fortfarande sitter kvar i utvisningsbåset.
SIVASN: Du blev nog som jag förvånad över skillnaderna nu när man under några veckor hade vant sig vid OS hockeyn och bedömningarna där. I OS blåste man för hakning direkt en klubba rörde sig i närheten av midjan vilket är helt rätt. Nu var man tillbaka i svedalas serielunk igen och blev tvärt tillbaka kastad till den släpvagnshockey som bedrivs här.
Egentligen inte Lahtis fel men med den tvära kontrast som nu blev mellan OS och ES så var det absolut inte roligt att titta på.