Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

WCS

« · 672285 · » Till forumet

Sv: WCS

Db_04:

Tack!

Kommentera

Db_04:

Förbannade smygmoring, men ok grattis från mig också men det svider :P
Kommentera

mattias - 74: visst svider de som satan men ....men thats life.... nästa år kanske de är tvärtom
Kommentera

Letar fram en gammal tråd. Jag har räknat på Worst Case Sceniario - vad sägs om att ha 81p, vara fem pinnar från serieseger - men ändå hamn i KS...

WCS är f.n. 82p.
Tar vi rubbet som är kvar, når vi 85p.

Färjestad 55 23 4 9 19 183-151 86
MODO 55 25 3 5 22 154-130 86
HV 71 55 23 3 10 19 167-148 85
Brynäs 55 20 4 15 16 148-136 83
Timrå 55 22 4 8 21 134-140 82
Skellefteå 55 21 6 7 21 141-159 82
Luleå 55 21 5 8 21 168-162 81
Djurgården 55 21 5 8 21 149-147 81
Frölunda 55 23 2 8 22 155-155 81
Linköping 55 22 2 11 20 149-158 81
Mora 55 24 1 7 23 146-156 81
Malmö 55 11 0 13 31 121-173 46
Kommentera

Metal Guru: Du är en obotlig pessemist. Men sanningen ligger förmodligen inte så långt borta. Topplagen har tränat ned sig och kommer tappa poäng till bottenlagen. Men jag tror att Mora klarar både kvalstreck och slutspelsstreck om man fortsätter på samma spår som nu. Men börjar man darra ... ja då blir det inte kul. Så Harri: Håll i nu!!!!
Kommentera

Kråkbergsanton:
Jag ser mig i allmänhet som en optimist.
De gånger det går riktigt tungt ser jag mig som en psykolog för er andra.

WCS är något helt annat.
Det är en matematisk bild av 'Värsta Möjliga Sceniario' för vårt hockeylag. Det har inte någonting att göra med vare sig optimism eller pessimism. Det är inte ens särskilt troligt.
Kommentera

Metal Guru:
Jag vill se ett BCS
Kommentera

Forever MIK:
Stigsson hade snickrat på ett BCS. Den stannade på 65p.
Hur han nådde dit är fortfarande höljt i dunkel.
Kommentera

Metal Guru:
När det gäller Stigsson är allt i ett dunkel
Kommentera

Forever MIK:
ja, han borde ju sitta inne nu - men modererar ändå friskt här.
Rättsröta?
Kommentera

Metal Guru:
Svenska rättssamhället stinker
Kommentera

Forever MIK, Metal guru: Här är ni snälla på alla hjärtans dag.

Mitt BCS bygger på att SAIK och DIF förlorar allt som är kvar och att Frölunda bara vinner en till mot SAIK. Då skulle botten kunna sluta VF 66p, DIF 64p, SAIK 64p och MIF 55p. Alltså skulle 65p räcka för ingemansland och 67p skulle räcka till slutspel men den utgången är väl lika sannolik som Metals WCS.

En sannolik utgång av serien som bygger på hur man spelat mot sina motståndare tidigare under säsongen skulle kunna vara.

LHF 79p
LHC 77p
DIF 74p
---
SAIK 73p
VF 71p
---
MIK 69p
MIF 50p

Den är väl mera trolig och jag skulle tro att vi i den tabellen ligger närmare vad som kommer krävas för att klara de olika strecken. Ca 71-72p för nedre strecket och ca 74-75p för det övre låter väl realistiskt?

Det är mycket tabellräkning på dagarna nuförtiden :-)
Kommentera

Stigsson:
Alla hjärtans dag! Det förklarar kaffet på säng i morse.

Tycker inte om din tabell som bygger på tidigare resultat. Det känns som något är fel nästan i slutet på tabellen, elfte plats typ. Samtidigt så är den en... och nu skriver frun att så där ser tabellen inte ut efter helgen. Vi flyttar upp och de andra flyttar ner.
Kommentera

Forever MIK: Det är ju det som är så bra med den tabellen att vi inte ens behöver spela som vi har gjort under de senaste 5 matcherna utan det räcker (kanske) med att "bara" spela två-tre poäng bättre än vad vi gjort i snitt under hela året.

Och jag vet innan någon klagar att detta egentligen inte betyder nåt men jag måste få räkna för min egen mentala hälsas skull, annars överlever jag inte de sista veckorna av serien.
Kommentera

Slänger in en hemsnickrad, kanske något färgad sluttabell.
Men ja tror faktiskt på slutspel, kan gå om gud vill och grejerna håller:-)

6 LHF 82p
7 LHC 76p
8 MIK 76p
--------------------------------
9 DIF 71p
10 SAIK 70p
--------------------------------
11 VF-HC 68p
12 MIF
Kommentera

Stigsson:
Såg att Aftonbladet hade en liknande tabell. Den tabellen utgår från att dagsform saknar betydelse. Jag tror det är mer avgörande än tidigare möten under säsongen.
Kommentera

Tubest: Tänk för två år sedan räckte 62 poäng till slutspel!
Kommentera

Bonäs norra:
Ja men då spelade vi ju bara 50 omgångar... ;0)
Kommentera

Bonäs norra:
Serien är oxå jämnare i år än vad den vart på mycket länge.
Kommentera

Metal Guru: Men å andra sidan har vu ju spelat 47 nu och står på 61 pinnar...... Med ett par segrar på de närmsta tre hade vi ju slutat en bit upp i slutspelshierarkin....Om det inte varit så himla jämnt och tätt förstås.....
Kommentera

Läget har förbättrats något. WCS har från att tidigare i veckan varit 82p så får jag det nu till att det har sjunkit till 81p.

Kommentera

Stigsson:
WCS är just nu 79p, och väääldigt enkelt att beräkna.

Det är baserat på att få en pinne mer än Frölunda, som vinner samtliga sina kvarvarande matcher med 436-0.
Kommentera

Metal Guru: Då har vi kommit fram till samma sak du och jag :-)
Kommentera

Stigsson:
Då kör vi lite historik så vi kan studera händelseutvecklingen, med förra säsongen som ruggigt lågt jämförelseobjekt:

Official WCS:
2006.01.22 69p
2006-01-26 63p
2006.02.02 60p Kirrat and Done!

2007-02-14 82p
2007-02-17 81p
2007-02-21 79p
Kommentera

Lite utförligare statistik:

Official WCS:
2006-01-22 69p (MIK +21p/11m)
2006-01-26 63p (MIK +11p/9m)
2006-02-02 60p Kirrat and Done! (6m kvar)

2007-02-14 82p (MIK +21p/8m)
2007-02-17 81p (MIK +17p/6m)
2007-02-21 79p (MIK +12p/5m)
Kommentera

Metal Guru: Efter torsdagens omgång sjönk WCS från 79p till 78p. Det finns två möjliga varianter som ger samma resultat.
Kommentera

Stigsson:
WCS fortfarande 78p.
Kommentera

Metal Guru: Ja men med SAIK´s målskillnad så kan man nästan säga att den i alla fall sjönk till 77p.
Kommentera

Metal Guru: Men är det WCS så är det, så visst har du rätt i 78p.
Kommentera

Stigsson:
Nu ser det onekligen tufft ut. Vem ska man hoppas på ?
HV 71 kan man inte lita på med avseende på Saik.
Frölunda på G ?
Ser ingen annan råd än Mora får ta tre segrar på de återstående matcherna.
Kommentera

horcoff:
Under förutsättning att att SAIK/FRÖ vinner sina övriga matcher, men Mora håller SAIK's målsskillnad stången:

OM Skellefteå-Frölunda slutar med HEMMASEGER
Mora behöver 76p, 5p till.

OM Skellefteå-Frölunda slutar med SD-seger för SAIK
Mora behöver 77p, 6p till.

OM Skellefteå-Frölunda slutar med kryss och inget mer

OM Skellefteå-Frölunda slutar med SD-seger för FRÖ

OM Skellefteå-Frölunda slutar med BORTASEGER
Mora behöver 76p, 5p till.

Skellefteå har kvar:
Skellefteå-Frölunda
Skellefteå-HV 71
HV 71-Skellefteå

Frölunda har kvar:
Skellefteå-Frölunda
Frölunda-Luleå
Frölunda-Timrå

Mora har kvar:
Mora-Linköping
Mora-MODO
MODO-Mora

Det går inte att tippa.
Men man kan ivarefall önska att det avgörs innan 60min.
Kommentera

Med tårarna rinnande nerför kinden å flaskan i handen vinglar jag ut i skogen...
Kommentera

horcoff: Hade väl väntat lite mer av tjeckerna ikväll ,synd att man ger luleå extra poängen, det blir tajt det här, Mora har svåra matcher kvar,måste nog vinna två
Kommentera

zeb:
Sex poäng räcker.
Kommentera

Metal Guru: Vi får hoppas på Luleå till att börja med, att de tar skansen och att Skansen rasar ihop sedan.
Kommentera

Metal Guru:
Det gäller att ta de sex poängen också. Mora har alltid haft svårt för Linköping. När vann vi hemma mot dem senast? Tio år sedan? Blir det förlust på måndag, ja då blir det en mycket jobbig avslutning.
Kommentera

Förbannade HV att lägga sig mot Frölunda. Men det är klart, det är närmre till Göteborg än Mora..
Kommentera

Anders i Budum: Så du vill ha Leksand före Luleå? ;-)
Kommentera

Metal Guru: Jag har varit optimistisk länge nu. Men nu framstår raset i tredje perioden mot Djurgården som avgörande för serien. Det var pinsamt hur dåliga fylltjeckerna var. Skönt när Simons och Granis kunde kliva fram och ge svar på tal i brynäsmatchen. Men för att det skulle kännas riktigt bra borde Brendl ha kämpat mer i Luleå alt. att Harri fortsatt med brynäsuppställningen. Tyvärr tror jag vi nu har en spricka i laget när vi som minst behöver det.

Slår vad om att Harri agerat på ett sådant sätt att killarna som klev fram mot Brynäs känner sig svikna. Samtidigt snurrar Fyllebrendl runt lite längre uppåt än där spelet pågår och väntar på passningar.

Medecin: Sluta spela Brendl i pp.

4 p räcker nog för att slippa KS, kanske t.om 3 p.
Kommentera

Kråkbergsanton:Det skriver jag under varje ord på.
Visst har och var Djurgårdsmatchen en av de viktigaste och det var ju till nu man önskat att man var på säkrare mark.
Att Tjeckerna skulle kliva fram för att de varit avstängda det trodde då inte jag.
Kommentera

Mera i ämnet.
Bogg, vi har kapacitet för slutspel.
Kommentera

Ännu mera i ämnet; Elomo besviken.
Det har iof gått lite sämre för Elomo i de två senaste matcherna innan Luleå.
Men bänkas; Nej!
Kommentera

horcoff:
Anser att ingen av tjeckerna föll ur igår, Huml åker skridskor och kämpar i varje byte precis som han alltid gör.
Blatak var helt klart en injektion när han kom in, förstår bara inte varför man bänkade Bruun iställer för #22 vid bytet.
Brendl spelade som han alltid gör, lite tam bakåt men alltid giftig framåt.
Sköt en hel del skott om även om det var lite dåliga lägen ibland.
Kommentera

Tubest: Frågan är hur Tjeck-historien påverkar laget. Vilket ben ska Rindell stå på ?
Kommentera

horcoff:
Ja, det kan man fundera på......hade vart bra om alla tre hade kommit med en rejäl ursäkt. Om det hade skett så tror jag nog att alla kunnat gå vidare med serieavslutningen på ett bra sätt.
Harri har tuffa beslut att ta nu och måste även ge riktigt bra motiveringar till de spelare som petas till förmån för dessa 3 tjecker.
Att de platsar råder ju inget tvivel om, men jag tycker Harri verkar ha vissa heliga "kor" som spelar oavsett prestation.
Kommentera

Tubest:
Hur man än vrider och vänder på det: när tjeckerna fick stå över mot Brynäs klev andra spelare fram och gjorde en jättematch, och igår gjorde hela laget - inklusive tjecker - en riktigt bra insats. Så jag är inte särskilt bekymrad över stämningen i laget inför slutspurten. Att sedan tidningarna försöker hitta motsättningar bryr jag mig inte om - det ligger i deras natur. INTE för att de har någonting emot Mik utan för att konflikter är ett av de grundläggande nyhetskriterierna, oavsett om du bevakar politik, sport eller melodifestivaler...
Kommentera

insu:
Nej, låt oss hoppas att den fina moralen håller i sig så kan vi nog få se lite roliga matcher framöver oxå.
Kommentera

insu:
Klar att murvlarna har något emot MIK. När inte det fungerade till 100% med tränare som visste om krogrundan så kör dom idag en klagande Elomo. Allt för att paja lagets moral inför mötet med Link. Det var kanske dessa murvlar som betalade HV för läggmatchen mot VF ;))
Kommentera

Forever MIK: WCS är för närvarande på 77p, jobbigt att det ska krävas 5p av Modo på slutet för att vara helt säkra.

Vad det gäller slutspelsplatsen så är WCS 79p vilket betyder att vi på inget sätt har den platsen i egna händer. Där måste vi få hjälpa av andra lag.
Kommentera

Stigsson: Länk; Sjukdomsdrabbat Malmö som tar emot Djurgården.
Kommentera

« · 672285 · »