NallePhu: jasså du, är med i Kimi-Bara-Kraschar-Bilar-Falangen du...
Själv falangade jag sängen och sov genom hela tillställningen. Men om Button hade jag kunnat sia om i sömnen. *gäsp*
Frisco: Jag är väl lite rädd för att man kommer att hantera det här som man numer gör med Hockey-VM, att hockeyn nästan blir oväsentlig det viktigaste är istället att fylla rutan med texter för SMS-omröstningar, "kul" tävlingar och infällda videokommentarer om något helt ovidkommande.
Fast, iofs saknar jag nästan PA Gullö
Jag måste säga att flytten till TV3/ZTV/Viasat från TV4/TV4+ har funkat bra. Kul att dom fått lite extra tid för snack både före och efter. Idag så har det tyvärr varit lite TV4 igen med tanke på alla små "pauser" som kommit. Speciellt några som kom i samband med SC-varv och tom en SC-omstart.
Honda har tittat på Göta Kanal lite för mycket. Tyvärr så slutade "raket"-finishen på samma sätt denna gång.
Red Bull ger hårda "stallorder" till Coulthard. Tyvärr så lär ju inte Speed bara släppa förbi sin "wingman" i storebrorstallet.
Friaco: Tyvärr är Alonso lite för snabb för att det skall vara intressant. Sen har han med flyt (och skicklighet) hanterat alla omstarter. Utan dom hade han nog vunnit än större.
AMG-Mercan har mycket att göra idag.
Tyvärr så har ju Alonso flyt med en "långsam" bil mellan sig o Kimi.
Kimi har hela tiden haft nån som hindrat honom när Alonso kunnat göra "rena" starter.
Knappens däck verkar vara ena kalla typer. Tyvärr är det ju inte så bra.
Skomakaren önskar nog nåt starkare än Red Bull i glaset efter loppet. Han får nog av dom under loppet. :-)
1:a varvet var ju uppiggande iallafall.
Nico & Massa borta efter ett varv och Safety Car. Väl tufft mellan JPM och Kimi.
Paddan: Hoppas racet blir actionfyllt annars somnar jag om...
Tippa var det ju:
1. Kimi
2. Alonso
3. Button
NallePhu:
Mitt tips:
1. Knappen (såklart)
2. Fisikällarn
3. Rosberg
Poffa och Frisco: tar ni Gevalia (gift) på att det handlar om vinter/sommartid, så att jag kan gå lägga mig nu?
Karoliina:
USA och Kanada byter väl också i morgon natt, om jag inte missminner mig. De brukar i alla fall byta veckan efter Sverige.
Karoliina:
Övergång mellan sommartid och vintertid, kanske?
Frisco: mycket mystiskt och knepigt värre. Kvalificeringen och loppet startar samma tid enligt F1-live.. Klockan 14 Melbournetid. Då borde sändningarna här starta likaså samma tid. Alltså klockan 05. Om inte...dom skiftar tid mellan lördag och söndag?
Frisco:
04.55 i morse visade Viasat Sport 1 träningen.
Paddan: kl 04.55-06.15 kan du se live-bilder från kvalet däremot. ZTV är det som providerar denna sändning.
Reprisen från dagens träning sänder Viasat Sport kl 21.55-23.00.
ZTV är det som transponderar själva Racet. Det begynner kl 05.55 på natten mpt söndag.