mok: Vafaan, har Viasat tänkt att göra F1 till något plojartat eftersom man plockar in Carolina Gynning och Tore från FCZ.
Direktsändning imorgon från den fria träningen med start kl 11.55 på Viasat Sport
mok: Fick för mig att Super Aguri inte skulle vara med från säsongsstarten, men när jag läser Janne Blomqvists blogg så verkar det som att de debuterar imorgon. Ska bli intressant att se vad Takuma Sato kan göra med en fyra år gammal bil.
Om jag har förstått saken rätt så är det också så att Toro Rosso kör med fjolårschassin och strypta V10-motorer.
Äh, Forza Jenson!
mok: Jag säger som de brukar säga i starten till Le Mans 24-timmars:
Gentlemen, start your engines!
Dags för dagens fria träning att påbörjas.
... och Kimi fortsätter sin vana att ha problem med bilen. Såg oroväckande ut ett tag, men som det verkar så behöver man inte byta motorn i hans McLaren.
Imorgon är det så dags för det nya kvalificeringsformatet, ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken.
Ralf Schumacher, Christijan Albers, Tiago Monteiro, Yuji Ide, Takuma Sato och Kimi Räikkönen är eliminerade från första tidskvalificeringen och kommer att ta de sex sista platserna på startgriden.
Karoliina: Då är även den andra kvalificeringsperioden avgjord och de tolv sista bilarna kan nu tankas upp. De tio bilarna som återstår får dock inte tankas efter att den avslutande superpolen avgjorts.
Startgriden har just nu, innan superpolen, följande utseende inför morgondagens race.
11. Villeneuve
12. Rosberg
13. Coulthard
14. Trulli
15. Liuzzi
16. Speed
17. R. Schumacher
18. Albers
19. Monteiro
20. Ide
21. Sato
22. Räikkönen
Full pott hittills för Ferrari. Är det en överraskning att man är så långt framme, eller har man lyckats bättre med bil/däck den här säsongen?
Vad säger man om den nya formen av utslagning för att få fram startordningen då? Det är väl bara naturligt att det känns lite rörigt första gången man ser den. Har detta fallit i god jord hos förarna, eller hur låter det?
Gudskelov så är däckbytena tillbaka. Förra säsongen försvann väl en stor del av det taktiska rävspel som många gånger var det som avgjorde loppen.
Paddan: tydligen svårt med omkörningar på Bahrainbanan. Kommer man ur idealspåret betyder det sand och sand och åter sand...så jag tippar att någon av de 3 första namnen tar hem det hela. Jag tippar på Alonzo.
(hoppas på att Schumi blir diskad pga fusk med den böjliga bakvingen:-(
Frisco: Och den "liveupdatering" som finns på [url=viasatsport.emunity.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=434&Itemid=690&barometer=140&barometer_vote=629]Viasats F1-sida[/url] är en 8-10 varv efter så den kan man gärna döpa om.
Paddan: Oj nu kommer du at få Kickan på dig.
Ett underhållande F1-lopp på många sätt. Ser ut att kunna bli ordentlig kubbning om titeln iår.
Hade inte Alonso kommit förbi Massa så tidigt hade MS antagligen vunnit.
Kan Mercedes (Ilmor) bygga en bil till Kimi som håller en hel racehelg?
JPM måste ju fegköra sin eftersom den håller.
Nico och Klien redan nu nästa generations mästarkombatanter!
Klien som var sämre än Wirdheim för bara nåt år sedan. Vart är Björn nu?
Jepp, DoCoMo Team Dandelion Racing heter Björn Wirdheims stall som han ska tävla för i Formula Nippon.
Karoliina: Ok, grattis till att ha hittat rätt vinnare, även om det bör ha varit en segrare med ungefär lika lågt odds som Carola i gårdagens schlagerfestival.
Mitt eget tips, Jenson Button slutade fyra i loppet.
Om lite mindre än en vecka är det dags för tidskvalificeringen till första F1-loppet för säsongen.
På länken hittar ni en kort information om regeländringarna inför denna säsong.