Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

2006 San Marino Grand Prix

714767 · » Till forumet


Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Kom igen nu, en ny tråd behövs. Förresten har Yuji Ide fått sparken från Super Aguri eller blivit testförare istället?
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Frisco: Petitesser :)
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
mok: "Nej han är bara divig och Ferrari kör över alla (trodde annars mest man körde om alla)"

Skomkarn har ju blivit diskad för en hel säsong när han på flit körde PÅ motståndaren. Så han kör inte bara om eller över.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Karoliina: Luca di Montezemelo, smaka på det namnet. Hursom, di Montezemelo avvisar alla rykten om Räikkönen och Ferrari. Men jag är hundra på att skvallret talar sanning. Och att Kimi redan före Imola påskrivit för italienarna. Hundra alltså.

Kom ihåg var ni läste om det först. (har alltid åtrått skriva just den raden:-)

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Karoliina: och innan tvärvetarna hinner fram rättar jag miot till meot...meo mundo meu.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Dream Team: Nej han är bara divig och Ferrari kör över alla (trodde annars mest man körde om alla)
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
mok: Nej, här ine blir han väl knappast betraktad som jättefenomenalbäst ens med vetskapen om att han tagit sju VM-titlar...
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Frisco: visst OK. Men allt är mok's fel *pekar illvilligt med hela handen*

(jag tvärvägrar bruka min gamla mantra: mio culpa, mio maxima culpa)

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Karoliina: Men hallå där. Jag tycker om Engelska bilar och inte röda Italianos.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Poffa: Jättefenomenalbäst blir han ju inte för en ynka seger som han dessutom brukar vinna. Men bara för att han inte vinner och har det tungt så är han ju enligt många andra en megasuperdupersopa helt plötsligt.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Poffa: Med ett namn som "Autodromo Enzo e Dino Ferrari di Imola" så förstår man ju väldigt lätt att Ferrari inte alls har några fördelar när de tävlar på den anläggningen. Att man sedan från Ferrarihåll ser sig som de står över alla andra och som inte behöver ta hänsyn till regler som gäller alla F1-team har väl bidragit till de varma känslorna. 
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Paddan:

En vinst, på Imola som anses nästan lika viktig som att vinna säsongen, och genast är Schumi världsfenomenaljättebäst igen. Detta trots att han är 15 poäng efter Alonso och att Alonso var enormt mycket snabbare sett över hela loppet på Imola.

De där Scumi-älskarna är lustiga.

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
mok: Tycker han är skön på något konstigt sätt. Att Aguri Suzukis team sedan har en bil med stenåldersteknologi och att Sato har en teamkompis som troligen skulle stannat i Formula Nippon är väl inte direkt positivt.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Paddan: Sato? Den japanska självmordsföraren har så svårt för hans köriningar även om han blivit lugnare,.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
NallePhu: Ja, det hör ju verkligen till skrällarna att Ferrari vinner på Imola. Schumacher, usch, en jävla överbetald stropp. Nä, tacka vet jag Takuma Sato och Jenson Button... det är kämpar det...
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Hehe Ferrari visar vart skåpet skulle stå, Banetton fick darren när det skulle bli sista depå stopp och där var Ferrari iskalla och väntade medans Renault fick darren och tog in Alonso...
Schumi visade de små vem som regerar ännu, Titeln fick Alonso till låns en säsong denan så ska den tebax till kingen him self från Kärpen i Tyskland Michael Schumacher
Forza Ferrrari Red Devils is baaack
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
mok: jaha, då var det jag som läste in kollegiala toner i ditt inlägg till friscon ;) (typ, du och jag frisco och så schuuuumi)
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Karoliina: Det e jag dock inte säker på... men jag är :)
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
mok: jasså, så frisco är en schumiforzare. Kunde just aana...:-)
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Frisco: Gött attt Schumacher kunde visa alla förståsigpåare att han ännu kan vinna.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Frisco: Lite nördigt att sitta och kika efter "kartanomalier" odyl men nog skulle jag kunna sätta ihop en fil med "mina" platser hur som helst.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Datorn på jobbet är full av filer från hackersidan. Skulle tro att det finns 3-400 stycken sådana. Det går att slå ihjäl tid där vill jag lova.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Paddan: Sicken ball sida. Där kunde man döda alltför mycket tid tror jag.

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Paddan: Ja fast det finns ju filer med hela F1-serien på samma fil om du letar lite mer. Brukar Googleeartha på jobbet (på rasterna naturligtvis).
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Frisco: Du tänkte ungefär som den här länken.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Intressant dessa Google Mapslänkar. Vi kanske ska göra en länksammanställning med racerbanor i F1 och Moto GP?
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Man kan i alla fall spara ner en liten fil (kml eller nån annan förkortning) i GE. Sen kan man bara spara ner den i datorn och öppna den så hamnar man direkt där man först gjorde länken. Nu har ju inte jag Google Earth på min dator här hemma så jag kan inte göra det. Jag får istället nöja mig med www.flashearth.com/
Men det funkar det med.
Kommentera


Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Frisco: 1 Fotbollsplan, En plan med löparbana runt, tennisbanor 4 (ev5) grus- och 2 gräsplaner, en vingård(?) och en jävla massa hus enligt Google Earth.

Kunde man inte länka till en position i GE???

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Här har man en liten bild på Imola. www.hockeysnack.com/medlem/Frisco/filarkiv.php?showfile=imola.jpg

Indianapolis är också rolig. Där spelar man till och med golf på innerplan.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Frisco: Imola och Monza ligger ju båda i parker om inte jag missminner mig totalt och det bor folk tätt inpå banan så du har säkert rätt. Earthgoogla lite och kika vetja.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Håller med. Ett ganska tråkigt lopp. Men det kommer fler. På tal om grannar. Det ser ut på flygbilder som det bor folk inne i banan. Man ser en massa hus och även en fotbollsplan på innerplan.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Frisco: Alonso laddade nog lite för mycket inför ett omkörningsförsök. Och tappade 2 sekunder på ett litet misstag.

Hade inte denna fight funnits så hade det varit ett otroligt tråkigt lopp. Kanske borde grannarna till Imola klaga lite mer och lyckas få bort detta lopp från F1-kalendern.

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Paddan: Nu blir det inga fler. Jag är som vanligt tvärtom och gillar reklamavbrotten. Jag skulle till och med stå ut med ett par extra utan att klaga det minsta.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Frisco: Ja

Sedan kan man ju fundera hur många reklamavbrott TV3 hinner med innan loppet är slut. Jag gissar på två till... 

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Ja
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle:

Snabbenkät:

JA!
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Frisco: Elghen säger att MS inte kommer att låta "nån spansk spoling köra om inför de helröda läktarna".

Snabbenkät: med mindre än 12 varv kvar:

Klarar MS att hålla Alonso bakom sig?

Salle: NEJ!

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Själv kör jag världsmästarbil. 2 snabbrace om dan.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Frisco: Japp. Ecclestone och gubbarna kan jag hantera på samma sätt som tanterna på Konsum. Och sen kör jag ju Honda så... :-)
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Snacka och ljuga med pensionärer?
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Paddan: Jag skulle kunna tänka mig det jobbet. Dessutom borde väl mitt nuvarande arbete vara en bra bakgrund för det jobbet egentligen.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Frisco: Vad bra, då kan ju kanske FCZ-Tore få praktisera även där...
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Jag gissar att han har lollipoppat för sista gången.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Paddan: Fast nästa Button-stpp var katastrofalt... Lollipopp-mannen lär få sig en redig åthyvling.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Intressant att ett niosekunders pitstop för Button betraktas som katastrofalt dåligt, medan ett lika långt pitstop för Alonso betraktas som bra.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Det känns som att Yuji Ides F1-karriär inte kommer att bli särskilt lång. En ordentlig flygtur han bjöd Albers på.
Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Ide sätter in en "tackling" på Albers, träffar Albers högra bakdäck och skickar belgare på några volter ut i kattsanden. Dags att låta Ide gå i ide???

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix

Frisco: Visst är det bättre än på TV4's tid men det var ju inte speciellt svårt. Men visst måste även en bakåtsträvare som du inse att det kan göras så j-a mycket bättre om bara intresset fanns.

Lets Race.

Kommentera

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Äh, här får du en illustration så kanske du är nöjd ;)
Kommentera

714767 · »