Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

2006 San Marino Grand Prix

« · 710741 Till forumet

Sv: 2006 San Marino Grand Prix
Salle: Otroligt att det finns ork en söndag för tjat och åter tjat. Förr om åren hr de visat loppen punkt slut. Nu är det reportage och studiosnack.

Suveränt tycker jag. Klasser bättre än förut.
Kommentera

Osså när dom väl bli seriösa och börjar prata om den svarta helgen på Imola 1994 så har dom 2 stillbilder som illustration. En på Barrichellos bil i nästan inverterat läge vid hans krasch på fredagsträningen och en depåbild på Roland Ratzenberger som förolyckades på lördagskvalet. Och Sennas dödskrasch illustrerades inte på nåt sätt.

Bilder av detta borde väl inte vara nåt problem att få tag på tycker man.
Tänk vad man skulle kunna göra om bara hade lite fantasi ibland.

Kommentera

För första gången så får vi se TV3:s på-plats-reportrar FCZ-Tore och BB-Carolina. Lite småkul men mest pinsamt.

Snacka mer med experterna i studion och KÖP IN seriösa F1-reportage. Ackrediteringarna till loppen kan säkert säljas utan problem.

Kommentera

Karoliina: vad är det här?   - gjorde jag? *glor på saken lite imponerat*
Kommentera

Jag tippar Fisichella till vinnare och vips kvalar han inte ens till recet. Skåda här: världens särklass sämsta tippare. Jag vinner aldrig. Nånting. Nånsin. Nånstans.Ve dom som jag håller på. Deras karriärer går käpprätt åt h-e. Idrottslagen lider nederlag. Börshusen rasar.(less liksom)               
Kommentera

MrRedhawks: Vi får väl se hur bra Bridgestonedäcken håller i ett race.
Kommentera

Schumacher ser riktigt stark ut.. tror även han vinner morron dagens race...

Massa är jag fortfarande tveksam till... men imorrn tror jag på pallplats för honom..

1: Michael Schumacher
2: Jenson Button
3: Felippe Massa

Å glada miner för mig efter morron dagens race ;)

trevlig helg på er grabbar å flickor...
Kommentera

Så var det då dags för kvalificeringen att påbörjas. Forza Jenson!

Kommentera

En lite rolig incident mellan Montoya och en kamraman, se länk .
Kommentera

Salle: Korta raksträckor mellan shikanerna, på delar av Imolabanan, och man kan gasa och bromsa som en kung. Menar Räikkönen.

Jag tror att Giancarlo vinner före Alonso. (Han får, enligt finska tidningar; en sprillans pinfärsk motor i sin R26:a). Renault dominerar oavsett vem än som rattar. (tex slog Renaults tredjeförare Kovalainen samtliga bilar i de inledande Barcelonatesterna).

Kommentera

2006 San Marino Grand Prix

I helgen skall det brummas igen. Lilleputtlandet San Marino är värd medasn loppet går på Imola i vackra Bologna alldeles i närheten av anrika bilfabrikerna i Modena och Funo.

Här är TV-tiderna

Fredag
13.55-15.00  Träning  Viasat Sport

Lördag
13.55-15.15  Kvalificering  ZTV

Söndag
13.30-16.15 Race  TV3

[bild]www.grandprix.com/gif/track-imola.gif[/bild]

Kommentera

« · 710741