Härinne diskuteras allt möjligt inom motorsport: 2-takt - 4-takt, tvåhjulsfordon - stödhjulsfordon, vänstersvängsbanor - höger-&vänstersvängsbanor - Ingasvängsbanor, Halt - halvhalt - Ohalt underlag. Ja huvudsaken är att det låter och går fort (trail undantaget som bekräftar regeln) så platsar det härinne.
Nu ser jag det inspelade och tror banne mig att jag drömmer. För nåt annat kan inte förklara det sätt hur Hamilton och McLaren betedde sig.
På en upptorkande bana men med eventuellt regn i antågande så tappar en ledande Hamilton sekund på sekund till Kimi närmast bakom men även den andra titelrivalen Alonso. Men man ligger ihärdigt kvar ute. När väl Kimi på mycket bättre däck kan köra om så fortsätter dom ändå. Man ser att slitbanan på Lewis bakdäck börjar släppa och att han knappt kan komma in i långsamma svängar samt knappt accelerera ut på rakorna pga detta men fortsätter ännu ett varv i hopp om att få klart om vilket däck man skall byta till i det osäkra väderläget.
I det läget så tar/tvingas man ta ett beslut och Hamilton skall, äntligen, få nya däck men vad händer...
Jo i infarten till depån så är det en 90-graders vänstersväng som man måste ta ganska långsamt. Inte ens den kan Lewis svänga in i och driftar i jättelåg fart ut i grusfållan bredvid. I detta läge har han så dålig fart och moment att han blir stående. För gott.
Tilläggas bör ju att Lewis kunnat släppa både Kimi och Alonso framför sig i dagens race och ändå haft en ledning på 10p(?) in till sista tävlingen i Brasilien.
Klantigt sa Bull