Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

FORMULA 1™ Italian Grand Prix 2006

« · 745603 Till forumet

FORMULA 1™ Italian Grand Prix 2006

Dags för Monza att återigen ta emot cirkusen.

Förutom världsmästarkampen så lär väl detta vara det stora samtalsämnet denna helg. [url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,882860,00.html]Schumacher vara eller inte vara, det är frågan[/url]

Kommentera

Sv: FORMULA 1™ Italian Grand Prix 2006
Schumacher å ferrari ger svar på tal idag... så här tror jag vi kommer få reda på det idag..

Schumacher väljer fortsätta en säsong till om HAN EJ vinner VM.. annars kommer Schumacher fortfarande jobba inom teamet men ej som förare..
Massa blir andre förare ifall ej Schumacher fortsätter.. skulle ej Schumacher vinna VM i år så blir Massa test förare.. Räikkönen presenteras som Ferrari förare i 3-5 år.. med en lön på över 300 miljoner om året(sjukt) ...

Om dagens lopp då... tror jag att resultatet efter loppet kommer se ut på följande..

1:a(10p) Michael Schumacher [Ferrari]
2:a(8p) Kimi Räkkönen [McLaren]
3:a(6p) Felipe Massa [Ferrari]
4:a(5p) Nick Heidfeld [BMW Sauber]
5:a(4p) Jenson Button [Honda]
6:a(3p) Fernando Alonso (om inte så bryter Alsono loppet idag) [Renault]
7:a(2p) Mark Webber [Williams F1]
8:a(1p) Pedro de la Rosa [McLaren]

Ha en trevlig söndags afton mina vänner...
Kommentera

MrRedhawks: Och Ferrari har hittat ännu ett sätt att "vinna" fördel i kampen om världsmästartiteln. Oväntat? NOT!!!

[url=www.eurosport.com/formula1/italian-gp/2006/sport_sto960843.shtml]Alonso straffad 10 platser[/url]

Kommentera

Salle: Om jag förstod det där rätt så var både Massa och Alonso ute på ett snabbt varv, så jag förstår inte riktigt det hela.

I övrigt så har det tydligen blivit klart att det holländska sportbilsmärket Spyker köper upp Midland F1, fast iofs har det väl ett bra tag funnits rykten om att Alex Shnaider var på väg att lämna över ägandet av teamet till någon annan.

Kommentera

Salle: Dessutom förstår jag inte hur man kan hindra någon som ligger ett par hundra meter bakom en själv. Fast luften kanske är särskilt orolig i Monza. 
Kommentera

Salle: Ok, tydligen var Alonso ute på ett utvarv, men borde inte Massa i sådana fall straffa alla som var ute på samma varv som honom, för de hade ju också kunnat påverka hans chans att ta pole. Synnerligen löjligt måste jag säga.
Kommentera

Paddan: Helt sjukt som jag ser det. En vansinnig bestraffning.
Kommentera

Paddan:

Hoppas Massa och Schumis bilar går upp i rök.

Kommentera

Frisco: FIA bedömde att Alonso hindrade Massa med utgångspunkt från telemetri-data från Ferrarin säger dom i sändningen. Ännu ett bevis på att FIA favoriserar Italien, Ferrari och indirekt Schumacher.
OK att dom har honom (MSC) att tacka för mycket i återuppbyggnaden av F1-sporten men det har gått för långt.
Kommentera

Paddan: ...och här kommer då en länk till Spykers nyhet om uppköpet av MF1.
Kommentera

Paddan: Jahapp, och där försvann Alonsos poängmöjligheter när motorn gick upp i rök. Att det var en populär händelse var väl en underdrift, jublet steg över Monza.
Kommentera

Paddan: Poff sa det och vips så var nästan hela försprånget borta. Det var väl lite onödigt att spänna till mästerskapskampen sådär eller?
Kommentera

Salle: Med tanke på att Schumacher hade gråten i halsen redan när presskonferensen började så var det inte svårt att förstå vilket besked han skulle lämna.
Kommentera

Och nu säger Schumacher att han slutar med F1 efter denna säsong.

Det är bara att ta av sig mössan och tacka för de stunder som varit trots att han inte är en personlig favorit.

Kommentera

Paddan: Jag tyckte man kunde se det när han kramade om frugan och JT lite extra vid parc ferme.
Kommentera

Salle: Aha, det missade jag för då höll jag på med lite sysslor i köket. Tyckte att Räikkönen såg rörd ut, när han fick ordet efter Schumacher.
Kommentera

Paddan: Han ser väl alltid ut så där. Att hans engelska sedan är så dålig att det jämnt låter som han har gråten i halsen gör ju inte saken bättre.

Kan ju varit MS hyllande av Massa som skrämde eller så var det tanken på hur tung hans plånbok kommer att bli i och med flytten till det röda stallet.
Kommentera

Som en stor Schumacher fantast kan jag bara säga.. Tack för glädlen du gett en Michael.. det kommer aldrig glömmas.. du kommer alltid vara en legend och Mr F1... Nu hoppas jag till 1000 att du avslutar med klass å vinner mästerskapet.. det hade jag gjort trots jag ej varit en stor fan av dig..

Vad gäller ersättaren Kimi så är det en bra ersättare.. och jag tror redan nu jag kan gå ut å säga.. nästa års världsmästare heter Kimi Räikkönen...
Kommentera

Salle: Kimi låter ju exakt likadan när han pratar finska också.

I övrigt skönt att MS lägger av. Jag kommer inte att sakna honom det minsta. Nästa säsong hoppas jag att Alonso vinner VM.
Kommentera

Frisco:

Jag antar att du sett det inspelade nu. :-)

MS kan gärna få sluta nu. På en gång. En lipsill som tror att hela F1-cirkusen kretsar kring honom kan jag vara utan. Hoppas han bryter alla kommande lopp efter rena förarmisstag, det vore en avslutning som hette duga.

Den bäste F1-föraren genom tiderna är inte MS, det är Ayrton Senna.

Kommentera

Poffa: Så här kommer Spyker MF1 att se ut när de tar över driften av Midlandstallet-
Kommentera

Det verkar gå bra för Schumacher att få sponsorkontrakt trots att han bara har 3 lopp kvar av sin F1-karriär.

"Schumacher's manager Willi Weber has signed his man to a three-year, £12million deal with a leading auto parts and service business in Germany.

Existing sponsors in DVAG, Shell and Omega - whose combined outlay to be associated with the driving superstar totals £3.5million per annum - have all extended their contracts with Schumacher."

Kommentera

« · 745603