Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

Ordning

375113 · » Till forumet


Sv: Ordning
Poffa: Tilläggas kan att Imolabanan ligger utanför vid staden Imola i Italien. Närmaste stora stad är Bologna. Från Imolabanan till San Marino är det ca 8-10 mil.
Kommentera

Sv: Ordning
willysson:

Alldeles rätt.

Monza är Itlaiens GP och Imola är San Marinos GP.
Kommentera

Sv: Ordning
Poffa: Är det imola???
Kommentera

Sv: Ordning
Poffa: Nu är jag kanske den som är ute och cycklar men körs inte San Marinos GP på just Monzabanan i Italien? Det lilla puttelandet San Marinos har väl ingen godkänd egen bana.
Kommentera

Sv: Ordning
DIForever:

Ayrton Senna dog 1 maj 1994 efter en våldsam krasch under San Marinos Grand Prix. Så du är inte ute och cyklar.
Kommentera

Sv: Ordning
heart: Jag har för mig att det var San Marino... jag kanske är helt ute och cyklar nu.
Kommentera

Sv: Ordning
Karin: Visst va de på Monza han dog?
Kommentera

Sv: Ordning
willysson: Ett konstigt och rätt så smaklöst sätt att hylla någon på. I år är det för övrigt tio år sedan Ayrton Senna gick bort. Han var en stor man och en stor förare.
Kommentera

Sv: Ordning
Salle: Säsongen började för länge sedan. Tyvärr är det dock tunt med skvaller. Det mest intressanta för tillfället är väl att Barrichello, som nyligen förlängde sitt kontrakt med Ferrari med två år, sagt att han är övertygad om att han kommer att vinna VM medan Schumacher fortfarande är kvar i stallet. Detta kan ju vara möjligt, men endast om Michael skulle bli avhängd i början på en säsong p .g. a. bilkrångel, skada, eller annat, tror jag.

Annars är det väl nosen (betarna) på BMW Williams FW26 som är det stora samtalsämnet. Redan nu har två av de andra stallen, bl. a. Ferrari, meddelat att de kommer att undersöka vilka fördelar en sådan radikal design kan ge. Vad som är särskilt intressant är ju att nosen på McLarens nya bil, MP4-19, ser helt annorlunda ut. Bägge är visserligen väsentligt kortare än nosarna på förra säsongens bilar, men annars verkar McLaren satsat mer på en smalare och spetsigare nos och BMW Williams på en lite mer bredare och mindre spetsig. Frågan är ju vilken som fungerar bäst? Ferrari säger att de testade BMW Williams koncept redan för några år sedan men kunde inte märka att det gav dem några fördelar. Frågan är ju om regelförändringarna rörande bakvingen och bakpartiet genererat andra förutsättningar som gör att det fungerar bättre nu? Förra veckans tester på Jerezbanan, där både BMW Williams och McLaren var med, visade att än så länge är det McLarens MP4-19 som har övertaget. Före årsskiftet satte Pedro de la Rosa, med MP4-19, ett nytt banrekord med tiden 1:16.210, detta demolerade dock Ralf Schumacher på den femte dagen av FW26 första officiella test. Det nya banrekordet löd då på 1:16.110, vilket McLaren hade svårt att tåla så de skickade ut Kimi på banan. Klockan stannade tillslut på 1:16.074. Visst ser det lovande ut för alla McLaren-fans, men tyvärr går det nog inte att dra några definitiva slutsatser eftersom man inte vet vilka inställningar bilarna hade eller om de ens följde det tekniska reglementets föreskrifter. För alla BMW Williams-fans går ju att meddela att den nya bilen och motorn (BMW P84) klarade en racesimulering på 800km galant.

Sauber presenterade sin nya bil, C23, i veckan. Den ser inte så spännande ut, men enligt stallet är det inte meningen heller. Eftersom de inte kan utnyttja deras nya vindtunnel än har de satsat på en stabil grund som de kan utveckla aerodynamiskt under säsongen. Det ryktades ett tag om att Sauber skulle få ta över Ferraris F2003-GA den här säsongen, men så blev inte fallet. Istället får de för första gången tillgång till likadana motorer och växellådor som Ferrari. Det kommer alltså att bli mycket spännande att följa dem den här säsongen.
Kommentera

Sv: Ordning
Salle: Kanske det beror på att han är bäst genom tiderna och är mångas favorit??? haha.. Senna och schumi gillar jag, den ena är het men den andre är något svalare.
Kommentera

Sv: Ordning
Frisco: Det finns en förklaring. Det är inte säsong. Än... Men jag skall bättra mig.
Om bara Karin kan komma med lite försäsongsträningskvaller och dylikt så skall kommentera och fylla i.
Kommentera

Sv: Ordning
Steffe: Ja det är hyfsad ordning på denna gästboken för tillfället.

Du ser inte mappen med raderade inlägg men den är ganska så stor. Det finns alla de varianter av inlägg som tänkas kan i den.

Allt det jag vill är att det ska bli lite ordning. Och det kan det bli om alla drar sitt strå till stacken.



Salle: Håller med dig. Men för att det ska fungera med en debatt gäller det att alla hjälper till. Dina inlägg lyser oftast med sin frånvaro;-)
Kommentera

Sv: Ordning
Steffe: Och här satt mest klubben för Schumachers beundran och lallade.
Kommentera

Sv: Ordning
Frisco: Det är väl för sjutton MKT bättre ordning på denna gästboken än vad det är på TIK´s gästbok ...
Här diskuteras och sånt, på TIK´s gästbok är det väl klubben för inbördes beundran som håller till på kvällarna och bara snackar skit.
Kommentera

Ordning
Nu tycker jag att det ska bli lite bättre ordning i denna F1-gästbok.

-Skicka inte inlägg med endast ett ord eller en mening typ: -Jaaaa. -Ok då. -Håller med, eller liknande utan försök få till en lite bättre diskussion.

Tänk lite på språket också. En mening börjar med stor bokstav och avslutas med punkt. Ett namn har alltid stor bokstav först, såväl i för som efternamnet.

Klart man kan skicka korta inlägg men gör det endast om ni har en tanke bakom det hela.

MVH Frisco
Kommentera

375113 · »