Motor

5066 inlägg · 374 ämnen

San Marinos GP

« · 396121 Till forumet

Sv: San Marinos GP
Salle: På tal om knähunden Barrichello och hans husse, så här sa Montoya om förarsituationen i Ferrari.

"Colombian Juan Pablo Montoya (...) claims he is talented enough to not require a driver like Ferrari's Rubens Barrichello to contractually support him.

"Don't need it," he snapped at reporters. "You can either do your job or you cannot. Simple."

"It must mean you're scared, I think."

In one swift stroke, then, the 28-year-old ruled-out the possibility of ever becoming a driver like Barrichello, even if it meant steering the fastest car.

He scoffed: "I'd rather just race go- karts.""

Montoya har en härlig attityd. Man kan väl säga att han är för F1 vad Niklas Wikegård är för elitserien.

Annars tycker jag att det är väldigt svårt att tippa Monacos GP. I just det loppet är det så många faktorer som man måste räkna in. Lite intressant är ju att Honda kommer med en ny motor som de testade förra veckan på Paul Ricard utan problem. Ska jag tippa något så tippar jag att det blir Michelinskott stall som vinner. Michelindäcken har ju det övertaget över Bridgestone att de är snabbast under de första varven av ett nytt stint, vilket antagligen kommer att spela stor roll i kvalificeringen.
Kommentera

Salle: Ja inte blir det dom som envisas med att köra runt med en gammal Merca 240 D-motor bakom röven som vinner i alla fall. Maken till taskig upptakt på en säsong kan bara Minardi matcha. Iceman har helt plötsligt fått en inte allt för lustig betydelse.
Kommentera

Karin: Hehe... Det är coolt sagt av J-P. Sen om det är 100% sanning eller inte spelar mindre roll. Det är också kul att se/höra folk skriva/prata om vem som skall ta över Skomakarlådan och hela tiden förbise Barrikällaren. Det är ju en mycket kompetent förare men han är väl ingen riktig vinnare tyvärr. Man kan ju dra kopplingen till Lövis som hela tiden var en 2:a förare och även Coulthard och Eddie Irvine kan väl passa in där.
Kommentera

Salle: Lövis som innehar det kanske inte allt för smickrande rekord att ha varit på pallen flest gånger av alla förare i historien, utan att ha vunnit. Men vad fan, han fick ju köra en röd snabb bil.
Kommentera

Salle: Med tanke på att det tog massiva 105 GP'n och ett stallbyte för Barrichello innan han fick kliva överst på prispallen kan man nog inte kalla honom för vinnare, nej.
Kommentera

Lumber Jack:
Då var den inte så snabb ....
Kommentera

Joinzzon: Det tycker jag att den var. 1985, Lövis första säsong i Ferrari, blev stallet tvåa i konstruktörsmästerskapet och Michele Alboreto, Lövis stallkamrat det året, slutade på andra plats i förarmästerskapet. Deras motor var en 120 graders V6:a som producerade 780 BHP och gjorde som högst 11.000 rpm med raceinställning. Några toppfarter har jag dock inte koll på.
Kommentera

Nu ä de dags för en ny förare att vinna ett grand prix i år.. Jenson Button tror jag starkt på i monaco!
Kommentera

heart: Mja förvisso men du vet Ferrari och Schumi i spetsen gillar just Monacos GP, Så nog kommer det att bli somvanligt Schumi i Pole och resten får fightas om övriga startplatser.
Det har ju varit redan 2st andra märken i Pole denna säsong har jag för mig men hur har det gått när starten gått, Jo Schumi ligger och bidar sin tid och när läget uppstår nyper han dit och är förbi Ferrari ÄR bäst just nu och det går inte att komma ifrån.
Kommentera

NallePhu: Nu har du inte riktigt rätt. Det är bara en förare förutom MS som tagit pole denna säsong (JB på Imola). Dessutom brukar han göra taktiska omkörningar i samband med depåbesöken, för att slippa köra om ute på banan, och inte "nypa dit" och vara förbi någon. Fast det kanske var det du menade?
Kommentera

Karin: Japp det var det jag menade exakt!
Kommentera

« · 396121