NHL

14639 inlägg · 804 ämnen

Forum

« · 2713580 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Allmän tråd för NHL
Cam Atkinsons kontrakt köps ut av Flyers.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
De första sex av den svenska truppen till four nations är släppt!

D Victor Hedman (Tampa Bay Lightning)
D Erik Karlsson (Pittsburgh Penguins)
D Gustav Forsling (Florida Panthers)
F Filip Forsberg (Nashville Predators)
F Mika Zibanejad (New York Rangers)
F William Nylander (Toronto Maple Leafs)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Andrew Mangiapane trejdas från Calgary till Washington för ett val i andrarundan. Rebuild på gång, förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Saros förlänger med Preds. 7.74M x 8 och därmed kan vi räkna med att Askarov trejdas snart. Det är iaf vad jag tror.

Nu är ribban även satt för Swayman. Kommer garanterat få något liknande kontrakt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: En liten överraskning är väl ändå att N. Kucherov inte fick Hart då priset oftast går till poängligevinnaren. Båda var ju extremt viktiga för sina lag och gjorde medspelarna bättre, kanske gick man på att Mac gjort fler mål och dessutom tog sig över den magiska 50 måls nivån och att det avgjorde?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Bedard - Calder,

Hellebuyck - Vezina,

Quinn Huges - Norris.

MacKinnon plockade hem Hart och Lindsay

Inga överraskningar direkt
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: 3M x 3 kan jag köpa, men man ger inte en NMC till en back som (förhoppningsvis) ska lira i tredje backpar.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Det kändes som en dålig affär av Allvin. Eller en bra av Myers agent om man vänder på det.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tyler Myers förlänger med Nucks, 3M x 3. Och just det, Allvin (den dåren) gav Myers en NMC också.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Har inte sett några namn, ännu.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: det var väl på tiden att Holland lämnar Oilers?! Vet du något om vem som ersätter?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Bra, då fortsätter jag :D
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Jag tycker det är skitroligt att ta del av alla trejder så mycket live som det går! xD
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Dallas köper ut Ryan Suter. Suter vill fortsätta spela. Räknar med att något lag har nytta av honom på ett kontrakt för en sisådär 775-1M.

(om ni tycker det blir för mycket med alla trejds, buyouts, signings, etc, så får ni säga till. Jag förutsätter att alla som hänger här gillar att vara uppdaterade om vad som sker där borta och jag hugger på allt jag läser i dessa tider)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Det är samma rekryteringsperiod, den nya killen hoppade av i sista stund!n
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sparwasser74: Fick ni in något lag förra säsongen, förresten?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Peja: Draften för alla spelare är gjord och man behåller sina spelare från år till år. Så man kan bygga sitt lag över tid. I en expansion skulle ett nytt lag få välja spelare från övriga lag, precis som i "riktiga" NHL.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
St. Louis Blues har befodrat Steve Ott till "associate coach" och anställt Claude Julien som assisterande coach. Julien är en riktigt kanonvärvning till båset, men det fattar väl alla.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sparwasser74: Vad är en "dynastyliga"?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sparwasser74: Som jag skrev förra gången, jag vill göra mig själv och er andra rättvisa. Då måste man ha tiden man vill ha för att kunna nörda rejält :)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Så jäkla mycket tid tar det inte, de flesta har barn, små och stora :) Man måste få lite tid att leka fast man är vuxen, haha.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: The Vancouver Canucks have re-signed forward Dakota Joshua to a four-year, $13 million contract extension with an AAV of $3.25 million.

Långt kontrakt för en endaste bra säsong. Hoppas det lönar sig för Nucks. Annars finns risken att han blir nästa säsongs Mikheyev.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sparwasser74: Om drygt två år kan jag säkert vara intresserad av att vara med. Då är studierna avslutade och barnen har blivit två år äldre och mer självgående :)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sparwasser74: Det är en dynastyliga btw.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Sveriges bästa forum för insiktsfulla analyser och observationer det här! Riktiga hardcore NHL-fans. nSå jag undrar om det är någon som skulle vara intresserad av att gå med i en fantasyliga med 15 års historia? Vi ska expandera och letar efter en engagerad och intresserad deltagare. Eler två. Skriv PM till mig här på forumet så får ni veta detaljer.n(hoppas det är ok att skriva ett sånt här inlägg, såg inget i reglerna mot det)nTrevlig sommar!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Carl Grundström trejdas till Sharks i utbyte mot Kyle Burroughs.

Sharks har även trejdat upp från 14:e-valet i förstarundan till 11:e. I utbyte får Sabres det 14:e-valet och ett val i andrarundan.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tänkte lista de spelare som ligger på The Athletics trade board i sommar, dvs vilka spelare som troligtvis kommer att trejdas. Rankingen är deras, kommentarerna mestadels mina egna.

1. Mitch Marner, Toronto Maple Leafs
- Toronto är öppna för allt i sommar (äntligen!) och ska vara beredda att lyssna på bud på Marner.

2. Martin Necas, Carolina Hurricanes
- Vill lämna Canes och många spekulanter finns. Vill framför allt spela center i sin nya klubb.

3. Nikolaj Ehlers, Winnipeg Jets
- Jets lyssnar på bud i sommar eftersom Ehlers har ett år kvar och ska förlänga med Connor om två somrar.

4. Jakob Chychrun, Ottawa Senators
- Om ett år ska han ha nytt kontrakt och han har Sanderson och Chabot framför sig (som bägge redan sitter på långa kontrakt).

5. Patrik Laine, Columbus Blue Jackets
- Har begärt en trade och behöver ett miljöombyte. Personligen tror jag han lämnar för ett andrarundeval och en medium prospect. Marknadsvärdet inte högt kontra prestation och frånvaro de senaste säsongerna.

6. Rutger McGroarty, Winnipeg Jets
- Klart bästa namnet i ligan enligt mig. Ska tydligen inte vara överens med Jets om hur han bäst ska utvecklas och vill därför lämna innan han ens spelat en match.

7. Ilya Mikheyev
- Nucks behöver cap space och Mikheyev har inte sin bästa säsong bakom sig. Logiskt.
Edit: Tydligen trejdades Mikeyev igår! Hade helt missat det. "Chicago Blackhawks acquire forwards Ilya Mikheyev and Sam Lafferty, and a 4th-round pick in the 2027 NHL Draft from the Chicago Blackhawks for a 2nd-round pick in the 2027 draft."

8. Filip Gustavsson, Minnesota Wild
- Usel säsong bakom sig, samtidigt som Wallstedt står och stampar. Wild lider fortfarande av Parise/Suter buyoutsen och är i stort behov av cap space. Lita på att Gus trejdas i sommar. Speciellt med så många lag som letar målvakter (även om Devils och Kings löst sina bekymmer nu).

9. Kaapo Kakko, New York Rangers
- Signade nyligen ett billigt ettårskontrakt, just för att han vill vara kvar i New York. Samtidigt kan nog Kakko ses som en bust vid det här laget och Drury har redan börjat retoola inför nästa säsong (Goodrow på waivers till San José).

10. Tanner Jeannot, Tampa Bay Lightning
- Ni kan Tampa vid det här laget, tajt med cap space och BriseBois behöver få loss kulor. Ett år kvar på kontraktet och relativt hög lön sett till prestation gör honom till en trejdkandidat.

11. John Gibson, Anaheim Ducks
- Stackars Gibson. Han har spelat i ett uselt Ducks i så många år nu och när man äntligen börjar bygga en vettig stomme så ser det ut som att hans tid i klubben är över. Dyr cap hit och går åt fel håll i utvecklingen, men många letar målvakter nu och det kan vara smart att lyssna vad klubbar vill ge för honom.

12. Tristan Jarry, Pittsburgh Penguins
- Nedeljkovic tog över som etta under säsongen och skrev därefter ett två-årskontrakt. Jarry är skadebenägen och ojämn och han har en 12-team no-trade list. Dubas kommer säkert lyssna på bud sett till fördelen han har på målvaktsmarknaden.

13. Mike Matheson, Montreal Canadiens
- En back jag avfärdat sedan länge, men har två kanonsäsonger bakom sig i Montreal. Två år kvar på kontraktet och Montreal har mycket backar på uppgång och behöver samtidigt förstärka med forwards som har lite mål i sig. Den som vill ha Matheson kommer få betala dyrt.

14. Jacob Trouba, New York Rangers
- Oj voj. 8M i två säsonger till för ligans bäste huvudjagare. Det är ju typ det enda han fortfarande behärskar och jag har svårt att se att man kan göra sig av med det här kontraktet utan att några höga draftval samtidigt lämnar Rangers till den som tar sig an kontraktet.
Edit: Tydligen har Rangers begärt Troubas 15-team no-trade list. Vilket indikerar på att man verkligen vill göra sig av med honom.

15. Pavel Buchnevich, St. Louis Blues
- Klasspelare i mina ögon som presterar nästan jämnt. Sitter på ett bra kontrakt en säsong till (för den som vill buda på honom), hade gått all in på honom om jag var GM för en contender. Har, precis som Jarry, en 12-team no-trade list.

16. Alexander Holtz, New Jersey Devils
- Skulle nog må bra av ett miljöombyte efter alla år med felanvändning i Devils. Ruff spelade honom i fjärdekedjan och skulle göra honom till brunkare, vad sysslade karln med? Holtz ska skjuta, skjuta och skjuta. Jag ser en trejd med Montreal framför mig, magkänsla, ni vet. Drömtrejd: Sharks och återförening med Lill-Fimpen.

17. Torey Krug, St. Louis Blues
- Blues har försökt göra sig av med honom länge nu. Han nekade en trejd till Philly tidigare, men hans NTC går ut nu och det gör det hela lite lättare att försöka dumpa hans enorma 6.5M fram tills 2027.

18. Mathieu Joseph, Ottawa Senators
- Hade en bättre säsong i år, men med tanke på log jammen som finns på forwards så har han säkert lite värde på marknaden med sin speed. Vet att jag läste att det var lag som frågade om hans tillgänglighet i vintras.

19. Arthur Kaliyev, Los Angeles Kings
- Talang som skulle må bra av ett miljöombyte och har begärt en trade. Är lite som Holtz, fast sämre.

20. Juuse Saros, Nashville Predators
- En av de mest spännande namnen. Nashville står inför ett vägskäl nu. Casha in ordentligt på Saros, som har ett år kvar på kontraktet, och gå med Askarov + ny målvakt som 1A/1B-lösning, för att snabba på en rebuild med draftval och prospects. Eller gör man som vanligt? Vägrar rebuilda och fortsätter åka ut i förstarundan och fortsätter vara 2020-talets Detroit (fel Detroit, ska sägas).

21. Trevor Zegras, Anaheim Ducks
- 31 matcher den gångna säsongen pga skador. Många har frågat om Zegras och bästisen Drysdale är ju redan trejdad till Philly. Relationen med Ducks ska vara sisådär, som jag har fattat det.

22. Reilly Smith, Pittsburgh Penguins
- Ett år kvar och Pingvinerna är på dekis. Allt annat än en trade, nu eller under säsongen, skulle vara förvånande. Vore en bra addering till vilken contender som helst med sin rutin.

23. Jeff Skinner, Buffalo Sabres
- Ännu ett uselt kontrakt. 9M fram till 2027. Har svårt att se någon ta det faktiskt. En buyout lär ligga närmare till hands. Om man inte lyckas få till en trevägstrejd där ett annat lag tar en del av lönen för att det ska vara värt för laget som trejdar till sig Skinner.

24. Timothy Liljegren, Toronto Maple Leafs
- Hade en ok säsong bakom sig och ska ha nytt kontrakt. Hans prestationer den här säsongen bör ge honom lite tyngd vid förhandlingarna, där han även har rätt till arbitration, vilket gör att Leafs säkert är öppna för att trejda honom om han begär för mycket.

25. Jack Campbell, Edmonton Oilers
- Många vill ha målvakter, men såhär desperat kan man väl ändå inte vara? Campbells kontrakt kommer att köpas ut, för jag kan inte se något lag som är beredda att ta över det, ens vid 50% retention.

Hoppas ni uppskattar sommarlektyren :)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Ken Hollands kontrakt förlängs inte och därmed lämnar han Edmonton Oilers.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Sergei Berezin har avlidit vid 52 års ålder. Mycket tragiskt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Jodå, jag har koll xD
Ingen överdriven koll som ett fan till laget skulle ha förstås, men jag vill minnas att man tog sjäva idén som något av en ploj när laget bildades. Det var väl Mighty Ducks och Panthers som brandades runt 1993 nån gång. Nu har jag ingen blykoll på något av lagen, men både Anaheim och nyss Florida har gått hela vägen.
Men eller hur!

Wikipedia bara ÄLSKAR jag:
"The Ducks and the expansion Florida Panthers team filled out their rosters in the 1993 NHL Expansion Draft and the 1993 NHL Entry Draft. In the former, a focus on defense led to goaltenders Guy Hebert and Glenn Healy being the first picks, followed by Alexei Kasatonov and Steven King.In the latter, the Ducks selected as the fourth overall pick Paul Kariya, who only began play in 1994 but would turn out to be the face of the franchise for many years. The resulting roster had the lowest payroll of the NHL at only $7.9 million."
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Haha, jag visste inte om du visste xD Men vi är överens vad gäller ankan. Äntligen är rebrandingen över! Vilken lycka för alla Ducksfans!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Okej jag fattar. Men Anaheim (Mighty) Ducks är ju inte 100% Ducks UTAN originalankan ;-)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Tror det där klippet ursprungligen är från en brittisk bar som visade en England-match. Man har sett några olika varianter på den vid det här laget, men här kändes den passande att använda av Ducks.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Hockey hall of fame fortsätter att pissa på allt Alex Mogilny har gjort på isen och att han faktiskt vågade lämna Sovjet, trots den enorma risk det innebar på den tiden.

Årets invalda herrar är istället Datsyuk (välförtjänt), Weber (borderline) och Roenick (nej, han har inget där att göra). Poile och Campbell invalda som "builders".
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Galet. DÄR snackar vi Stanley Cup-jubel!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

Har läst att han eventuellt går i slutet förstarundan, men troligen början mitten av andra.

Ni har kanske snackat om de här redan, men rätt coolt och osannolikt att Ullmark och Forsberg hamnar i samma lag igen efter 10 år i NHL! Speciellt om man är modoit såklart men oavsett, två svenskar från samma ungdomslag och (nästan) samma hemort. Rätt häftigt!

Dom nya Ducks tröjorna är 8/10! Hade fått 10 om dom kört på med gamla lila/turkosa. Snyggaste tröjan nånsin enligt min mening!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Peja: Har aldrig sett Welcome to Wrexham, men kan rekommendera Behind the B. Där får man följa med Boston under, efter och mellan matcherna. Finns att se på Youtube.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Hade varit så kul om Disney hade kört igång Mighty Ducks igen. "Welcome to Anaheim" som en hockeyvariant av "Welcome to Wrexham" och remakes av filmerna, hade varit nåt. Tror det finns utrymme för det på Disneys streamingtjänst, det skulle vara tillräckligt olikt Wrexham-serien för att kunna funka att köra parallellt, men kanske är lite för tidigt med remake på filmerna?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Äntligen gör sig Anaheim av med den fula ankfoten och gör det enda rätta! Snart kanske dom är så pass kloka och tar tillbaka den lila/gröna dräkten också. Dom orangea är... meh.
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
Kommit uppgifter att McDavid hade problem och kommer förmodligen behöva operaras ”abdominal injuries” och Draisaitl spelade med brytna fingrar samt ”broken ribs”
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Byss:

Här är en artikel om Barkovs pappa som är tränare i Ryssland
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Hans föräldrar är nog ryssar, som flyttt till Finland.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Jag tittade genom viaplay.se. Laggade som fan. Särskilt senaste timmen.. Förstör mycket..
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: hans far spelade länge i Tappara, måste väl blivit kvar i Finland.

Kul ändå för Panthers att vinna sin första buckla på hemmaplan. Hejade inte på något av lagen och hoppades på lite övertidsdramatik, men utfallet kändes ändå bra. Skulle vart smärtsamt att tappa hela 3-0.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Kul oxå med ett nytt lag.
Höll lite på Oilers. Av gammal vana.
Men oerhört kul med Panthers med tanke på att man var i final förra året.
Förlora 2 finaler på raken kan ju knäcka en klubb, typ.

Så grattis Panthers👍👍👍
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Hur kan Barkov vara Finne när han har ryska föräldrar?

Har alltid funderat på det.

Eller är det en av föräldrarna som är ryss?

Finns liksom ingen finsk klang i efternamnet ;)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Florida har fan många gubbar som krigat länge för cupen. Okposo, Bob, OEL, Kulikov. Fint ändå att så många faktiskt får vinna den till slut.

Edit: och Paul Maurice, för tusan!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jag gläds dock oerhört med Ekman Larsson som efter 14 år i NHL äntligen får en SC titel
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Fast över hela slutspelet så är det nog korrekt, hade det bara varit i finalserien hade han varit chanslös
Kommentera

« · 2713580 · »