NHL

14641 inlägg · 804 ämnen

Forum

« · 2712989 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Att man förnedrar honom så... Visst, det är fair, han är ligans poster boy, bästa spelare och välförtjänt vinnare. Men Conn Smythe borde någon i vinnarlaget verkligen få.

Edit: han verkar inte ha behövt ta emot den på isen? Min sändning laggade till, så jag missade det i såna fall.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

McDavid får Conn Smythe
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Bara att slicka såren och ladda batterierna igen, för nu blir det åka av. Nu ska det först bli draft, sen säkert några trejder till och på måndag öppnar free agent-marknaden. Godis för en nörd som mig 🤓
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Bara att gratulera Florida. Edmonton räcker inte till i match 7. Tror som du att det är ombytta roller nästa säsong.

Eller iaf hoppas jag det ;)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Stort för Panthers att vinna sin första cup. Nästa år är det Edmontons tur att vinna! Lider med er som sympatiserar med Oilers.

Bob, Forsling, Barkov, Tkachuk eller Reinhart, vem vinner Conn Smythe? Eller förnedrar man McDavid och ger honom den ändå, likt Giguere i Anaheim 2003? Min gissning är Barkov.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Piggt av DJ:n att spela "For whom the bell tolls"! Nu ska det avgöras.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Ganska låg här då jag bor i lägenhet haha
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Var helt bombsäker att Oilers skulle göra mål där. Undrar vad decibelnivån låg på hemma hos er Oilersfans?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tycker Oilers inte riktigt kommer in på mål, istället blir det mycket skott från backarna. Gäller att chansa nu när det är så lite tid kvar.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Snart får Oilers ett PP och Hyman styr en puck i mål.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Skinner har varit duktig i tre matcher nu så det låg i farans riktning.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Nästa mål vinner matchen (om det blir något) hehe
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Hade velat ha en till repris. Tycker spontant att det ser ut som en utomordentlig skymning jag.

Edit: Hittade en bild med statistik som visar exakt hur viktig Barkov är och hur mycket han låser ner McDavid när han är på isen (och då är ändå McDavid överjävlig).
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :

Den där skall Skinner ta tyvärr
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Oförtjänt ledningsmål av Panthers. Oilers har dominerat den här perioden.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Skapligt byte av Oilers där. Floridaspelarna var inne i 1 min 35 sek. Oilers klart bättre i andra.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Nu har McDavid efter 4 perioder äntligen skjutit på mål, dock inte i mål...Än...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

var Tkachuks jag menade

Foegle sätter väl snarare upp handskarna i ansiktet, såg ingen klubba i den situationen men jag kan ändra mig om jag får se reprisen ;)

Lite småpetig men ändå en 2a enligt regelverket.

Tkachucks är såklart inget öht
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Vet inte vilken du pratar om. Men Foegele sätter ju aktivt upp klubban i nyllet på Montour. Tkachuk får ett felskär, ramlar och kryper ihop för att göra sig så liten som möjligt för att inte skada/fälla någon.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Nu kommer chansen!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

jag förstår inte hur domarna dömer den situationen öht
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Den första var ju solklar. Tkachuks var en olycka.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :

utjämnat i tveksamma utvisningar
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Var ung när Oilers vann sin första cup 84 men upplevde deras storhetstid när jag var tonåring och det sitter fast. Samma med Liverpool i fotboll, som också vara gigantiska på 80-talet. Nu har ju Liverpool tagit sig till den absoluta toppen igen på senare år och hoppas på något likande för Oilers.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Jag gillar din tro på Oilers :) För mig, som är född i slutet på 80-talet, är den tron tyvärr svår att finna. Tillsammans med Buffalo och Arizona är det dom största "loserklubbarna" i mina ögon, även om Edmonton har historia och bucklor att falla tillbaka på.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Men en ledande spelare sköt hårt och blev nästan målskytt - Evan Bouchard. Nästa gång sitter den!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Viaplay MÅSTE förnya sig till nästa säsong. Fan vad jag är trött på att se Grankvist lajva målvakt och höra Södergren rabbla uppenbara floskler. In med Jonta i studion till nästa säsong. Där snackar vi naturbegåvning och underhållare. Han är bättre än att vara flygande reporter. Synd bara att han är modoit ;)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Oroväckande att McDavid inte avfyrat ett skott på fyra perioder nu. Om jag räknade rätt hade inte Draisaitl, RNH eller Hyman några skott heller den här perioden. Hoppas för Oilers skull att de ledande spelarna är påkopplade ikväll och inte helt slutkörda efter att ha hämtat upp 0-3 underläget.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: 1-1 i matchen efter första perioden och jämt även på spelbolagens live odds. I USA är det 51-49 till Edmontonseger bland de som satsat FÖRE matchen hos Money Line.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Blir en nagelbitare detta. Hoppas INTE på något förlängningstrams bara, så man får sova två timmar åtminstone :)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Vilken macka av Ceci fram till 1 - 1 som Janmark gör
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Äsch 1-0 Florida! MEN Janmark 1-1
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Bra PK av Oilers!

Edit: Skulle inte ha sagt något. Skapligt flyt med styrningen.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
JawKee: Valet av Ottawa var självklart av de tre alternativ som Ullmark hade, se min motivering längre ned i tråden.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
JawKee: Boqvist är på sin höjd en lirare för fjärdekedjan. Kan mycket väl få förnyat, men inte för någon större peng. Elias Lindholm är nog det Boston kommer gå hårdast för på marknaden skulle jag tro eftersom det är en center som behövs mest. Det är känt sedan tidigare att Elias har velat få igenom en Bostonflytt och Boston har velat ha Elias. Man var med och högg på honom innan Vancouver vann.

Övrigt i Boston: Swayman ska ha mellan 6-8 mille på ett långt kontrakt, sen tror jag man släpper DeBrusk och letar en ny gubbe eller två för secondary scoring. Vilket jag tycker är fel, nu när DeBrusk äntligen gjort en bra säsong och var en av våra bästa och jämnaste spelare i slutspelet.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Nä kanske inte..Inte Elias Lindholm heller? Boqvist är viktigaste för mig. Undrar hur dom gör med honom.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
JawKee: Nu kommer Boston knappast ha råd med en center och en förlängning med DeBrusk, just när jag börjat uppskatta honom...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Men nej för helvete inte Ottawa....
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: TRADE!

Ullmark till Senators!

Hela trejden:

Sens får: Ullmark

Boston får: Joonas Korpisalo (25% retained), 25th overall pick (originally belonged to BOS) and Mark Kastelic.

Det trodde jag fan inte. Usel trade av Sweeney. Hade hellre varit utan Korpisalo och hans kontrakt, även om det nu bara är 75% av hans cap hit.

Bara hoppas att Korpi kan studsa tillbaka när han har ett av ligans bästa försvar framför sig.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : 20 min kvar tills det börjar. Är riktigt nervös, och då håller jag på Boston. Kan inte ens tänka mig hur ni Oilers-fans mår just nu.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Jag har bara Viaplay Vinter, Viaplay Sport 1 och Viaplay Sport Extra och där verkar den inte gå. Då var man rökt, f-n…
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : 10 ggr har det hänt i slutspelet men bara två ggr i en final. Senast Red Wings, 1945.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Båda lagen blir historiska på sitt sätt. Givetvis Edmonton om de vänder 0-3 men gissar att det inte hänt så många gånger heller att ett lag haft 3-0 och tappat till 3-3 och sedan ändå kunnat slå in sin fjärde matchboll i en final.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: Viaplay.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Är det Viaplay premium som gäller inatt? Har man visat allt på 10:an så känns det ju jäkligt ologiskt att sända G7 där. Tror dom någon plockar upp deras överprisade abonnemang för en match?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Herminator: Får Edmonton första målet vinner de ganska lätt. Då rasar korthuset för Florida.

Får Florida första målet blir det en mycket jämt match, troligen en förlängningsrysare där Janmark avgör för Oilers.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Mmmm ja varför inte
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
tekarn1968: Matchen och momentumet just nu är ju enbart Oilers att förlora. Känns som att Florida nått botten nu. Bara för att Oilers är Oilers så tror jag Panthers vänder trenden och vinner med 5-3, på hemmaplan, i natt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eltifoso: Verkar så. Tråkigt men väntat.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Kanal inatt? Slutar de sända på gratistv nu när de är G7?
Kommentera

« · 2712989 · »