NHL

14729 inlägg · 804 ämnen

Allmän tråd för NHL

« · 2785639 Till forumet

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs:

Herregud vad Nashvile är usla, måste ses som säsongens rejäla flopp hittills med tanke på vad de fått in för spelare inför säsongen.

Forwardssidan är på papperet sylvass, man sitter även med spelare som Josi och Saros. Snart börjar nog huvuden rulla i föreningen
Kommentera

mattias - 74: Bra. Hade gärna sett en trade mot Gustavsson i Minnesota. Dock försent nu när han börjat säsongen så bra och laget toppar Central.
Kommentera

snowden:

Mycket mål i nattens matcher.

Minnesota - Oilers 1 - 7
Calgary - Tampa 3 - 8
Montreal - Pittsburgh 2 - 9
Kommentera

Chicago - Islanders klockan 21 för de med abstinens och en del svenskar på isen.

Själv skall jag försöka se Toronto - Buffalo, får se om man orkar 1 period, Nylander mot Dahlin b.la
Kommentera

mattias - 74: Dahlin är fortfarande skadad så vitt jag vet.
Kommentera

SuneMangs:
Händer det något kul på svenskfronten i NHL? Hur tycker William E klarar sig.
Kommentera

Tarasov: Bortsett från att Lill-Fimpen fått en ny lekkamrat i Celebrini och därmed gör fler poäng, Leo Carlsson har ett tufft andraår och att Forsberg samt Zibanejad är iskalla (och på väg utför) skullle jag säga att allt är som vanligt.

Bästa svenskar är Hedman, Dahlin och Bratt såhär långt, enligt mig.

Celebrini är verkligen wow. Vilken spelare alltså.
Kommentera

SuneMangs:

Just det my bad
Kommentera

mattias - 74: Nu åker vi. Go Leafs!
Kommentera

Rip Kirby: Med Stolarz på skadelistan på målvaktspositionen väljer då Toronto att vila den i hans frånvaro solklare ettan Justin Woll. Man väljer istället Dennis Hildeby (ex. Färjestad) som känns totalt iskall.

Nåväl, där gör Leafs 2-3 i alla fall. Kanske det finns hopp om poäng trots allt.
Kommentera

Rip Kirby: 3-3 Matthews!

Nej, styrning Tavares.
Kommentera

Rip Kirby: Tavares igen, 4-3 Toronto!

Haha! Här sitter man och ger upp.. ;)
Kommentera

Rip Kirby: Three for J.T!

Hat-trick John Tavares. Sista i tom målbur.
Kommentera

Rip Kirby: Hildeby lyfter sitt spel efter den mer än tveksamma starten och han är också riktigt nära att göra mål när Buffalo fortsätter ha tomt mål ända till slutet, men hans lobbförsök stoppas på blålinjen. Vinst, Toronto!
Kommentera

Rip Kirby:

Rangers får ingenting att fungera just nu, på sina 13 senaste matcher har de endast 3 vinster och alldeles för många insläppta mål.

Frågan är hur länge man har tålamod med violetten?

Mot Kings i den näst senaste matchen buades laget ut och många gick hem efter andra perioden

www.youtube.com/watch?v=BompXHLGhYs
Kommentera

Rip Kirby:

Hattrick av Laine i segern mot Buffalo, fortsätter han såhär så kan kanske Montreal få en rolig säsong trots en dålig start.

Killen har känsla för mål

www.youtube.com/watch?v=49D6cCYxO6k
Kommentera

mattias - 74: Hattrick och då blir han ändå av med ett mål som döms bort. Bra tryck i slagskottet där ;)

Varning Sverige inför Four Nations!
Kommentera

Rip Kirby:

Fast den tar ju faktiskt i stolpen så det är korrekt av domarna att inte ge honom den
Kommentera

mattias - 74: Ok, självklart. Missade det helt.
Kommentera

mattias - 74: Rangers trejdar Kaapo Kaako till Seattle Kraken i utbyte mot Will Borgen (B) och ett tredje- samt ett sjätterundeval 2025.
Kommentera

Rip Kirby:

Kakko kommer absolut göra mer nytta i Utah, ytterligare ett toppval som inte fått det att funka

Gick som 2a efter Jack Hughes 2019.
Kommentera

mattias - 74: fast nu var det ju Seattle han trejdades till :)

konstig trejd enligt mig. Borgen who?
Kommentera

dempa:

Såklart skrev fel ;)
Kommentera

dempa:

Skönt med kvällsmatcher idag

19:30 Nashville - LA Kings " Bra form på bortalaget "

22:00 Calgary - Chicago

22:00 Edmonton - San Jose Sharks
Kommentera

mattias - 74: Men ger inte Elias svar på frågan i artikeln?

"Elias Pettersson fick frågan om schismen efter nattens match mot Ottawa och svarade då:

– Pågår snacket om det där fortfarande? Mitt svar är samma som tidigare. Allt är bra. Jag fattar inte varför folk fortfarande sprider de där ryktena."
Kommentera

Rip Kirby: Jag tror man trejdar JT Miller den här säsongen. Vancouver skulle se dumma ut om man väljer att trejda EP40 och att han sen återgår till gammalt gott slag i en ny klubb.

En del av snacket har varit att EP40 inte får lika bra vingar som Miller och att han ska vara sur över det då det drabbar hans produktion negativt. Personligen kan jag anse att man ska kunna leda en kedja på egen hand om man har en cap hit på 11.6M.

Sen tycker jag att Elias är en bättre vinge än center också. Under hans bra säsonger har han oftast lirat vinge med Horvat eller Miller som center.

Såna där grejer brukar sällan hålla i längden, även om det snackades om den där schismen redan förra säsongen.
Kommentera

SuneMangs:

Vart tror du man trejdar JT och vad kommer Canucks att få i retur?

Buffalo skulle ju kunna passa honom med tanke på hur dåliga dom är just nu
Kommentera

« · 2785639