NHL

Nationellt · 14861 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1046955 · » Till forumet

Sv: Apropå ingenting...
Deas: Jäklar vad Deadmarsh har lagt på sig sedan han lade skridskorna på hyllan. Kanske läge att träffas, han och Tomas Brolin, och räkna dubbelhakor.

"Christa was telling me that Peter Forsberg recently paid a visit to their house. Forsberg and Deadmarsh were inseperable in their playing days with the Avs, always competing against one another in some kind of game.

Their latest grudge match involves golf, where the winner of a round gets a green jacket to wear and lord over the other. I guess Peter won by one stroke in their latest match, shooting an 80. When he got back to Sweden, he texted Deadmarsh asking what the temperature was in Idaho that day - “80 perhaps?”
Kommentera

Så har Crosby vunnit sin andra raka ESPY award för årets bäste NHL-spelare :P

ESPN är roliga. Visst var Crosby en av de absolut bästa spelarna då han väl spelade, men att ge priset till en kille som spelar 50 matcher är väl lite sådär ändå. Iof ser de til hela året, men nog borde Ovechkin, Malkin eller Zetterberg ändå ligga bättre till just denna säsong.

Vid en andra anblick ser jag iof att det är fans som röstar, så förklaringen var inte svårare än så.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting... Kommentera

Finns det något intresse för en Yahoo-fantasyliga här på HS? Det känns som om det krävs minst 8 deltagare för att det ska vara någon idé.

Yahoo-konceptet går ut på att man först draftar sitt lag i en live-draft, därefter får man trejda spelare sinsemellan och plocka spelare från free transfer.
Kommentera

Wayne Gresky: kostar det?
Kommentera

jonmannen: Tid, annars gratis. Å andra sidan består vinsten endast av äran. Det finns iofs tilläggstjänster (bl a liveuppdateringar) man kan köpa för pengar, men de känns rätt onödiga.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan tänka mig vara med om det blir lite folk
Kommentera

Jag och några kompisar övergav TSN (tidigare Smallworld) för Yahoo förra året och ångrade oss inte. Betydligt roligare.

Folk har inte liknande lag (varje spelare blir unik), jätterolig draft, trader, osv osv.

Man kan också välja att köra en dynastyliga, där man behåller det man lag man avslutar säsongen med till nästa år. Då får man sköta sitt lag som på riktigt, satsa ungt men ändå ha några som presterar direkt. Samtidigt kan det bli trader där lag som satsar på totalsegern i slutspelet ger talanger till bottenlagen i utbyte mot någon etablerad spelare som kommer vara med i slutspelet.

Löner och lönetak dock ej med. Det kombinerat med att man i dynasty-mode också skulle få trada draftval skulle göra yahoos fantasysystem till det ultimata.
Kommentera

Man får själv komma överens om poängkategorierna föresten, och det finns en hel uppsjö statistiska detaljer att välja bland.
Kommentera

Deas: Jag tror dock att det bästa om man startar en HS-liga är att först köra en säsong i en ettårsliga så att de som är intresserade får testa konceptet eller vad tror du Deas?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan nog tänka mig att delta. Var ju med ett år i Deas liga med blandade resultat. Men det var väl inte Yahoo.
Kommentera

...så har IIHF bestämt sig i Radulov-fallet. Bestämt sig för att göra ingenting.
Kommentera

Wayne Gresky:

Detta kom väl inte som nån direkt överraskning
Kommentera

3 raka segrar för Oilers i inledningen av säsongen. Det är kul för mig som gillar Edmonton.

Inom en snar framtid kommer jag åka till Edmonton och se en match.
Kommentera

mattias - 74: Bara att gratulera dig som Oilers-fan, Mattias. Du går en spännande period till mötes :)
Kommentera

Deas:

Resan lär ju inte vara gratis så man får sikta in sig på en 5 års period kanske.
Kommentera

mattias - 74: Ska du vara där i 5 år får du väl skaffa ett jobb i Edmonton:D
Kommentera

Frisco:

:-)
Kommentera

Lägger in i lämpligare tråd ;)

Nicklas Bäckström har svarat för 10 poäng på de 3 senaste matcherna. Totalt 16 poäng på 17 matcher nu, vilket är bra.

Slår han förra säsongens poängskörd på 69 poäng eller blir det mindre? vad tror ni?
Kommentera

MarcusElving:
Apropå Bäckis så vart han förra veckans 1:a stjärna efter 2+9 på 4 matcher
Kommentera

Årets fight! Carcillo vs Dorsett:
www.youtube.com/watch?v=B_VGB-TRidg
Kommentera

Ja, så gör Frolov 2-2 mot Blackhawks. Ersberg sköter sig bra i kassen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Nog lär Sundin hamna i Rangers nu eller vad tror du ? enligt sporten i morse så skulle ha bestämma sig imorgon.
Kommentera

mattias - 74:

"Nog lär Sundin hamna i Rangers nu"

Nope....
Kommentera

Bissett19: Han gick väl dit den största checken var, liiiite synd hade stor respekt för Sudden och hade hoppats på att han skulle få resa bucklan. Tror inte det händer i Canucks kanske inte i Rangers heller så det kvittar väl egentligen sen man hörde att det var dom tvåsom gällde
Kommentera

jonmannen: Som Toronto fan hoppades man på att han skulle fatta det enda rätta att stanna i Toronto ;)
Men han var ju vettig nog att stanna i Kanada iaf :)

WarhawK vad hoppades du på gällande Sundin till Rangers ?
Kommentera

Bissett19:

Måste säga att jag är förvånad. Trodde han skulle skriva på för NYR . Kärleken till Kanada är för stor tydligen.

Lycka till Sudden.
Kommentera

RavenLord:
jag hade gärna sett han till Rangers , men eftersom dom ligger ganska nära lönetaket så var det ju ett problem eftersom dom var tvungna göra sig av med spelare för få in sudden
Kommentera

WarhawK: Ja och brukar inte Rangers vara duktiga på att dra till sig spelare närmare 40 ;)
Ett stort minus med Vancouver som får en att inte hoppas det går så bra för laget är ju att banjotvillingarna lirar där.
Ett litet klipp hittade jag från Sedinarnas hemtrakter (se länk)
Kommentera

Skoj första period mellan Philly och Washington. Bäckström riktigt bra hittills, Fina passningar och håller i pucken bra. Washington är helt överlägsna i matchen. tror aldrig jag sett maken till utklassning. 23-2 i skott i skrivande stund 15 minuter in i första!!! helt sjukt.

Brashear fullständigt mosade Riley Cote i ett slagsmål också.

RIKTGT KUL MATCH !!! :D
Kommentera

Man kanske ska tillägga att Philly leder matchen med 1-0 helt orättvist...
Kommentera

Jonas Frögren gjorde just sitt första NHL-mål då han dundrade in Torontos tredje mål, ca 13-14 minuter in i bortamatchen mot Pingvinerna.
Kommentera

Poffa: Första "Ludvikamålet" någonsin i NHL:)
Kommentera

Frisco: Han såg lite nervös ut när han blev intervjuad nu i pausen.. Märks att han inte är någon målskytt eller poängmakare som får mycket uppmärksamhet. Kul som fan för honom, defensivt har han skött sig kanon idag tycker jag :D
Kommentera

Otäck smäll inatt.
Fast det är ju inte Seidenberg som "hits" Bergeron. Även om man kom tro det på rubriker i tidningar mm.

[url=se.youtube.com/watch?v=WG_JnuFOu24]Bergeron däckas hårt[/url]

Kommentera

Skön artikel av Larry Brooks angående Rangers svenskar, dåtid och nutid.

Gillar speciellt avslutningen där han utser bästa svenska målis ;-)

"In goal, Henrik Lundqvist probably would beat out Hardy Astrom for the No. 1 job."

Ironi på hög nivå! :)
Kommentera

Gidde:

Detta får väl anses som rätt billigt .
Kommentera

mattias - 74:

Jodå, där blev man sugen!
Men å andra sidan finns det just nu andra saker att prioritera, men det där vore en underbar resa att göra.

Är det den du ska fara på?
Kommentera

Gidde:

Nej jag skippar det eftersom inte Oilers spelade nån match :)

Nä men skämt o sido så har jag som målsättning att åka till Kanada inom några år och se Edmonton.
Kommentera

mattias - 74:

Jamen vad f-n!
Om du nu ska åka så långt, varför passar du inte på att kolla på något bra lag?! ;-)

Själv har jag bara sett en match live också, och det var ingen höjdare tyvärr. Var i Dallas och jobbade, så det fick bli Dallas - Chicago i Reunion Arena strax innan julen 1993.

Ulf Dahlen var skadad, så jag fick lov att sitta och hålla tummarna lite extra för Christian Ruuttu, vilket väl inte direkt är någon av mina favoritspelare, men det var den enda som var med som hade lite nordisk anknytning.

Jaja, kul att ha sett en match live i alla fall, publiken där är ju märklig som bli totalt galna när någon kastar handskarna men knappt höjer på ögonbrynen vid ett snyggt pass, snyggt anfall eller när det blir mål.
Kommentera

Gidde:

Jag var ju i Denver i Augusti förra sommaren och även i La och NY på semester med familjen och vi var utanför pepsi Center och den var väl ok :) men tyvärr var det ingen hockey säsong då men jag skall tillbaks och då skall jag se en match, oavsett vilket lag det är, men målsättningen om att åka till edmonton står kvar och den kommer bli verkligenhet. Frågan är bara NÄR.

Vinst i natt mot Phoenix med 4 - 2 iaf.
Kommentera

Någon som sitter uppe och ser Rangers-Capitals inatt? :D
Kommentera

MarcusElving:

*Räcker upp handen*

;)
Kommentera

Bissett19: Härligt, då har man någon att diskutera matchen lite med iallfall :) Hur tror du det går då? :P
Kommentera

Är det inte Näsan som sätter 1-0 helt ren i slottet :P tung start för Washington.
Kommentera

MarcusElving:

Jo det var Näslund som gjorde 1-0,men vilket pass av Zherdev,världsklass!!
Kommentera

Bissett19: Ja, den passningen går ju inte att klaga på. Underbart..
Jätteräddning av Lunkan på friläge nyss.
Kommentera

Bissett19: Själv väntar jag på San Jose - Vancouver. Men man kan ju döda tiden med att se på Shoestring, Nazzy, Lunkan, Bäckis och Nyllet.

3-0 nu efter två snabba kassar.

Kommentera

Nu är Caps under isen. hänger inte alls med.. pang bom 3-0 redan. oj oj oj, nu får Bäckis, Ovechkin jobba hårt.
Kommentera

Poffa: San Jose - Vancouver börjar väl inte förns 4 inatt? :P lång väntan, men det kanske är värt det.

Angående Rangers-Capitals, undra om Brashear går ut och tar en fight för att tända laget snart? :P
Kommentera

« · 1046955 · »