NHL

14663 inlägg · 804 ämnen

Bob Hartley

« · 191087 Till forumet


Bob Hartley
Bob Hartley är ny coach i Atlanta Thrashers ska bli intresant att se hur han klara av det dom har inte direkt ett stjärnspeckat lag som som han hade i colorado.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Natten: Jo de kommer bli nått d, jag tycker iof sig han gjorde ett uselt jobb i Colorado och förstår inte varför de inte sparkade honom tidigare, men vem vet han kanske passar bättre i ett sämre lag..
Kommentera

Sv: Bob Hartley
FredrikM: Så jävla dåligt jobb gjorde han väl inte. Dom kom ju till final o vann Stanley Cup med han i båset ett par ggr.... Sen kan ja la inte säga att ja tycker om honom men det är ju an annan sak.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Stofelius: Jo de första åren gick det väl ganska bra, eller ja mycket bra.. men sen gick det utför, då borde de ha kickat honom direkt... ser hur bra Granato har fått igång Foppa och resten av laget nu, då han fick tillträda saknades väl även SAkic vilket gör hans segrar i början av hans matcher ännu lite större...
Kommentera

Sv: Bob Hartley
FredrikM: Jag vet inte om jag skulle kalla det dåligt att vinna stanley cup 2001 och åka ur i semi mot Detroit 2002 dåligt men den här säsongen har det gått lite knackigt för han och colorado.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Natten: Okej att det gått knackigt för Colorado i år det håller jag med om. Men det är knappast Foppas fel. Jag tycker att han har gjort det han ska, det är övriga spelare som inte levererat i den utsräckning som de kan. Dessutom försvann ju Drury till Calgary redan innan säsongen. Foppa har just för tillfället ett snitt på 1.26p per match (vilket är fjärde bäst i NHL). Övriga spelare på listan har fått många "gratispoäng" för att deras lags powerplay är så bra. Foppa har "bara" 18p (5+13) i PP. Att jämföra t.ex. med Lemieux's 36p (10+26) eller Näslunds 33p (19+14).

Här nedan är en lista över NHL-spelarna i topp5: poäng/match

1. Mario Lemieux, Pittsburgh Penguins, 1.66 (68/41)
2. Joe Thornton, Boston Bruins, 1.33 (52/39)
3. Markus Naslund, Vancouver Canucks, 1.30 (57/44)
4. Peter Forsberg, Colorado Avalanche, 1.26 (48/38)
5. Alexei Kovalev, Pittsburgh Penguins, 1.23 (54/44)

Inget tvivel om att de fyra som toppar också har varit de bästa under den första halvan av säsongen. Själv är jag väldigt imponerad och fascinerad av Joe Thornton. Jaromir Jagr har ju vaknat till liv sista veckan och lär väl snart befinna sig på topp5 om han fortsätter i samma stil.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
FredrikM: "sen gick det utför"
Vad f*n pratar du om? Colorado har haft en storhetsperiod under Hartley's ledning. Han fick sparken efter en dålig första halva av årets säsong.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Deas: just vad jag syftar på
Kommentera

Sv: Bob Hartley
samjo: Nu var det Bob Hartley jag pratade om och inte Foppa.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
samjo: Snackar du om gratispoäng i PP bör du också nämna Peters alla andrahandsassist.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Da Beezer: Det är många som får billiga andrahandsassist i NHL, inte bara Peter. Jag såg t.ex. videoklipp på NHL.com efter en match där Lemiuex fått fyra assist. Han var inte siste passningsläggare på nån av dem tror jag mig minnas. Ett av dem var dessutom helt felaktigt. Men men...
Kommentera

Sv: Bob Hartley
samjo: Har aldrig förstått andrahandsassist... det är väl bara en som kan assistera.... när skall vi få målprotokoll med två målgörare per mål??? lika bra att göra det med en gång.... så NHL har något mer att räkna på... jag kommer ihåg tiden där statistiken var en nymodighet ingen brydde sig om.... man gillade spelare för att de var bra, justa och hade ett gott lynne och hade humor.... verkar som hockey var roligare förr.... nu är det mest pengar....
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Lunkster: Det där var bland det dummaste jag hört på det här forumet ;)

Säg att Blake lägger en perfekt macka från egen blålinje till Sakic vid moståndarnas blålinje. Passningen resulterar i ett 2 mot 1 läge för colorado. Sakic lägger över pucken till Foppa som sätter den i så gott som tom kasse. Då ska alltså Blake enligt dig inte få assistpoäng?
Kommentera

Sv: Bob Hartley
samjo: Man behöver inte ösa in poäng för att anses som en av dom bästa...
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Stofelius: Precis.. det krävs mer än mål och assist... man måste ju kunna både åkaskriller o ha en god spelförmåga att läsa spelaet..... o.s.v.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
blutten: Jag trodde det var sånt som resulterade i poäng. Silly me.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Deas: Det du beskriver borde närmast utmynna i en avblåsning för "red line offside" och då lär knappast någon få några poäng överhuvudtaget :-) Det är väl bara i Europa som sådana passningar existerar?
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Et tu Brute: Från egen blå till offensiv blå? Det går jättebra i NHL också.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Deas: Så man har tagit bort "red line offside" i NHL, visste faktiskt inte det. Det var ju diskussioner om för och nackdelar kring detta, så sent som i SLC förra våren, för då hade iaf NHL fortfarande kvar regeln.
Kommentera

Sv: Bob Hartley
Et tu Brute: Det jag tror Deas menade var att du kan slå en passning från egen blå linje (som du precis passerar) till motståndarens blå linje (precis innan lagkamraten passerar densamma).

Från egen blå LINJE till offensiv blå LINJE. Det kan man väl göra trots att "red line offside" fortfarande tillämpas, eller hur? (bara en linje passeras)
Kommentera

« · 191087