NHL

14655 inlägg · 804 ämnen

Dags för match #5

« · 400194 Till forumet


Dags för match #5
Jag ska försöka hålla mig vaken. Jag tror att Tampa vinner nattens match med 4-1. Sedan så avgör man det hela borta i Calgary på söndag. Stanley Cup-bucklan ska hem...till Njurundabommen...
Kommentera

Sv: Dags för match #5
Bert Callaway: Svärt är det iaf att hålla sig vaken, särskilt när publiken ser ut som dom skall gå på en skitkonsert med KENT!

Kom igen nu Tampa, just nu 1-0 till "Blaim Canada"

Tror förövrigt att Modin väljer BIF vid en lockout eftersom han har sina polare där :-)
Kommentera

Sv: Dags för match #5
3-2 i sudden till the Flames, hoppas dom avgör på lördag nu.
Kommentera

Sv: Dags för match #5
65Selander: Svårt? Jag skulle väl vilja påstå att det är stört omöjligt även fast jag hade laddat upp med 15 liter java och fjorton askar med solstickan. Vaknade till då och då och såg vissa glimtar av matchen. Det verkade som det var rena rama Hawaiihockeyn i natt - eller så var det jag som drömde maror?

Satan i gatan - nu måste Tampa ta de två resterande matcherna om man ska få se Bucklan här ute i Njurunda-landet.

Angående Modin så har jag väl vissa aningar om var han kommer att hamna. Eftersom han är medlem på samma golfklubb som mig och har byggt kåk inom samma kommun så antar jag att han väljer det enda rätta - Njurunda SK...
Kommentera

Sv: Dags för match #5
Bert Callaway: Du lyckades ju bättre än mig iaf, jag såg första målet och sedan så vaknade jag upp i morse med tv'n på!

Njurunda är ju på rätt sida av Sundsvall iaf ;-)
Kommentera

Sv: Dags för match #5
65Selander:
Jag började med att titta på classicmatchen från uterinken där Niklas Sundström spelade med. Spelade in en del för att spara för framtida nostalgititt. Somnade i soffan innan 6:e finalmatchen började. Som tur är så kan man titta på reprisen i dag.
Roligt att Martin St.Louis fick göra det avgörande målet, en liten lirare som kämpat sig tillbaka efter skadeproblem. Han har nr 26 och kan ibland påminna med sin spelstil om våran "Bysse", kanske lite tyngre och snabbare:-).

Har nu övergått till att hålla på Tampa, med Modin. Skulle vara kul om han fick ta hem bucklan. Hoppas att Modin är med i Ramsele den 12/8.

Tror att det mönster som varit i matcherna med varannan seger någon gång bryts och det sker nu i 7:e matchen. Den stora besvikelsen efter förlusten för kanadensarna när man var så otroligt nära att vinna, gör att det nästan måste vara omöjligt för dem att komma igen. De kanske gör en repris av MODO-99 kolapsen.
Kommentera

Sv: Dags för match #5
härligt att Tampa Bay vann inatt.. nu vinner dom sjunde matchen å vinner final-serien....
Kommentera

« · 400194